طراحی وب سایت در کرج
026-34204893
09101013858

تجربه کاربری ۴ (UX) چیست؟ (قسمت چهارم )

تجربه کاربری ۴ (UX) چیست؟ (قسمت چهارم )

طراحی تجربه کاربر زمینه ای بسیار گسترده ، چند رشته ای و جذاب است. محصولات و خدماتی را که بطور روزانه از آنها استفاده می کنیم شکل می دهد و می تواند منجر به موفقیت یک کسب و کار یا مارک تجاری را شود و یا منجر به شکست آن شود.(تجربه کاربری ۴)

۵-ارزش طراحی UX

از منظر کاربر ، طراحی خوب UX در نهایت ما را قادر می سازد تا هرچه سریع تر به زندگی روزمره خود بپردازیم. از ایجاد زنگ هشدار تا چت با دوستان آنلاین ، گوش دادن به موسیقی یا استفاده از برنامه تقویم ، سهولت انجام این اقدامات نتیجه طراحی خوب است.

هنگام طراحی این تجربیات ، طراحان UX باید در نظر بگیرند که چگونه می توانند برای همه کاربران ارزش ایجاد کنند. آنها تجربه در کار را با تمرین های بسیار بدست می آورند. در غیر این صورت به عنوان یک طراحی جهانی یا در دسترس شناخته می شوند.

طراحی جهانی (UD)

همانطور که مولوی برک سخنگوی انگیزشی توضیح می دهد ، طراحی جهانی عبارت است از “طراحی و ساختن همه چیز برای دسترسی ، لذت بردن و درک آن در حد کامل ، توسط هر کس ، صرف نظر از اندازه ، سن ، توانایی و توانایی درک شده آنها.”

طراحی جهانی هفت اصل مهم را دنبال می کند:

  • استفاده منصفانه: این طرح برای افرادی که توانایی های متنوعی دارند مفید و قابل فروش است.
  • انعطاف پذیری در استفاده: این طرح طیف گسترده ای از ترجیحات و توانایی های فردی را در خود جای داده است.
  • استفاده ساده و شهودی: بدون در نظر گرفتن تجربه ، دانش ، مهارت های زبانی یا سطح تمرکز فعلی ، استفاده از طرح قابل درک است.
  • اطلاعات قابل درک: طرح ، بدون در نظر گرفتن شرایط محیط یا توانایی های حسی کاربر ، اطلاعات لازم را به طور مؤثر به کاربر منتقل می کند.
  • تحمل خطا: طرح خطرات و پیامدهای منفی ناشی از اقدامات تصادفی یا ناخواسته را به حداقل می رساند.
  • تلاش کم بدنی: از این طرح می توان به صورت کارآمد و راحت و با حداقل خستگی استفاده کرد.
  • اندازه و فضای مناسب برای استفاده و استفاده: اندازه و فضای مناسب برای دسترسی ، رسیدن ، دستکاری و استفاده بدون در نظر گرفتن اندازه بدن ، وضعیت بدن یا تحرک آن فراهم شده است.

بیشتر بدانید: نیاز به طراحی جهانی برای همه – گفتگوی TEDx توسط لیسی براون

تجربه کاربری 4

طراحی خوب تجارت خوبی است

از دیدگاه تجاری ، طراحی تجربیات کاربر درجه یک کاملاً مهم برای اطمینان از رضایت مشتری و ایجاد وفاداری به برند است. فقط اگر یک محصول یا خدمات بدون دردسر و لذت بخش باشد ، کاربر می خواهد برگردد.تجربه کاربری 4

مزیت رقابتی شرکتهای طراحی شده

براساس مطالعه ای که توسط موسسه مدیریت طراحی انجام شده است ، شرکت های طراحی محور در یک دوره ۱۰ ساله نسبت به S&P 500 به میزان ۲۱۹٪ پیشی گرفته اند.

علاوه بر این ، مطالعه انجام شده توسط Adobe نشان داد كه تفكر طراحی در تجارت مزیت رقابتی قابل اندازه گیری را ایجاد می كند. شرکت های تحت نظارت طراحی ، ۴۱٪ سهم از بازار ، ۵۰٪ مشتریان وفادارتر و ۴۶٪ مزیت رقابتی را در کل گزارش دادند.

کاربرپسند ، طراحی جهانی برای همه سودمند است و طراحان UX در موقعیتی هستند که می توانند دنیای اطراف ما را شکل دهند. (تجربه کاربری ۴)

حتما مطالعه کنید:

تجربه کاربری (UX) چیست؟

تجربه کاربری (UX) چیست؟ (قسمت دوم )

تجربه کاربری ۳ (UX) چیست؟ (قسمت سوم )

تجربه کاربری ۵ (UX) چیست؟ (قسمت پنجم )

 

 

 

 

 

 

پست مرتبط
شرط در جاوا اسکریپت

بعد از نوشتن اولین دستور برنامه نویسی، بهتر است با مفهوم این دستورات آشنا شویم. همانطور که ملاحظه کردید، میان یک دستور جاوا با اچ تی ام ال، تفاوت است. اچ تی ام ال، یک صفحه ساده و ثابت را به ما می دهد؛ و جاوا، یک صفحه متحرک و هوشمند. با اچ تی ام […]

ادامه مطلب
پارامتر
پارامتر در جاوا اسکریپت

در این بخش به معرفی پارامتر در جاوا اسکریپت می پردازیم: پارامترهای اسکریپت: تگ اسکریپت، پارامترهایی دارد که با آنها آشنا می شویم. به این خط دقت کنید: <script language=”JavaScript” src=””> پارامتر زبان (language) ۱-اولین پارامتری که به چشم می خورد، زبان است. اسکریپت، یک زبان عمومی است که انواع و اقسامی دارد. یکی از […]

ادامه مطلب
انواع تگ ها
انواع تگ ها در جاوا اسکریپت

انواع تگ ها در جاوا اسکریپت : ۱- تگ ساده. بعضی از انواع تگ، یک قسمتی هستند؛ مانند تگ خط (لاین) =<hr> ۲-تگ مرگب. تگهایی که از دو قسمت شروع و پایان، ساخته شده اند؛ مانند تگ خط و متن =<font></font>اکثر تگها، به این شکل هستند. این نوع تگ هم به دو دسته تقسیم میشود. […]

ادامه مطلب

پاسخی بگذارید