طراحی وب سایت در کرج
026-34204893
09101013858

تجربه کاربری ۳ (UX) چیست؟ (قسمت سوم )

تجربه کاربری ۳ (UX) چیست؟ (قسمت سوم )

طراحی تجربه کاربر زمینه ای بسیار گسترده ، چند رشته ای و جذاب است. محصولات و خدماتی را که بطور روزانه از آنها استفاده می کنیم شکل می دهد و می تواند منجر به موفقیت یک کسب و کار یا مارک تجاری را شود و یا منجر به شکست آن شود.(تجربه کاربری ۳)

۴- یک طراح UX چه کاری انجام می دهد؟

طراحان UX به دنبال ساختن محصولات ، خدمات و فناوری های روزمره کاربر پسند و در دسترس هستند. آنها از تفکر طراحی استفاده می کنند تا خواسته های کاربر را با امکانات فنی و کارآیی فنی سازگار کنند. نمودار زیر فرایند طراحی فکر ، اقتباس از مدرسه d.s را نشان می دهد.

فرآیند تفکر طراحی می تواند به چهار مرحله مختلف تقسیم شود:

  • الهام بخش
  • مفهوم سازی
  • تکرار
  • نمایش

تجربه کاربری 3

در طی مرحله الهام ، طراح UX به دنبال درک و مشاهده است. برای این کار ، آنها تحقیقات گسترده و تجزیه و تحلیل رقبا را انجام می دهند تا به طور کامل مسئله یا چالشی را که برای حل آن پیش بینی شده است ، درک کنند.

این شامل مصاحبه با کسانی است که به طور مستقیم با محصول درگیر هستند.

سپس طراح از این بازخورد برای شناسایی اهداف ، احساسات ، نقاط درد و رفتار کاربر استفاده می کند. تمام این اطلاعات به شکل گیری personas کاربر کمک می کند.

قدم بعدی در نظر گرفتن مواردی است که این افراد در هنگام استفاده از کالای خاص سعی در دستیابی به آن دارند و سفری که برای انجام آن انجام می دهند.

طراح معماری اطلاعات را در نظر می گیرد و برای ترسیم جریان کاربر از تکنیک های مختلفی از جمله کارت مرتب سازی استفاده می کند.

پس از تعیین جریان کاربر ، طراح می داند کاربر برای انجام کارهای مورد نظر خود چه اقداماتی را باید انجام دهد. آنها به صورت بصری راه حل های طوفان مغزی را برای هر یک از این مراحل ایجاد می کنند.

تجربه کاربری 3

با دستیابی به نمونه های اولیه ، طراح UX بعد از آزمایش های قابلیت استفاده را انجام می دهد تا نحوه تعامل کاربران با محصول را مشاهده کند. این نشان می دهد که کاربر قادر به انجام وظایف مورد نظر خود است یا خیر آیا باید تغییراتی ایجاد شود؟

طراحان UX نه تنها راه حل هایی برای مشکلات کاربران ارائه می دهند؛ بلکه به عنوان بخشی از کار روزانه خود باید ایده ها و طرح های خود را به ذینفعان اصلی ارائه دهند.

این فقط یک مرور کلی از روند طراحی UX است. در واقعیت ، وظایف بسته به اندازه و نیازهای خاص شرکت متفاوت خواهد بود. شرکت های بزرگتر ممکن است تیمی از طراحان را استخدام کنند که هریک از آنها روی جنبه خاصی از روند مانند تحقیقات یا طراحی بصری تمرکز دارند.(تجربه کاربری ۳)

 

تجربه کاربری 3

مهم نیست که چه کالایی یا خدماتی را طراحی می کنند یا در چه مرحله از فرآیند قرار دارند ، طراحان UX سؤالات زیر را از خودشان می پرسند:

  • آیا محصول قابل استفاده است؟
  • آیا برای گروههای مختلف کاربران قابل دسترسی است؟
  • آیا محصول یا خدمات مطلوب است؟ آیا این یک تجربه مثبتی را ایجاد می کند که کاربر علاقه مند به تکرار خواهد بود؟

ابزار طراحی UX

طراحان UX به محض انجام کارهایشان به تعدادی از ابزارهای مختلف متکی هستند. در مرحله تحقیق و الهام ، از ابزارهای نظرسنجی      و همچنین نرم افزار چت تصویری برای مصاحبه با کاربران و جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات استفاده می کنند.

همچنین برنامه های خاصی برای سیم کشی ، نمونه سازی اولیه و تست قابلیت استفاده وجود دارد که Balsamiq ، InVision و UsabilityHub از محبوب ترین های این صنعت هستند. علاوه بر برنامه های خاص طراحی ، طراحان همچنین از ابزارهای ارتباطی و مدیریت پروژه برای پیگیری کار خود همیشه استفاده می کنند.

طراحان UX در چه نوع پروژه هایی کار می کنند؟

با پیشرفت صنعت فناوری ، زمینه طراحی UX به طور فزاینده ای متنوع می شود. طراحان UX می توانند خود را در طیف وسیعی از پروژه ها در متن های مختلف کار کنند. در اینجا فقط چند برنامه کاربردی برای طراحی UX ارائه شده است.(تجربه کاربری ۳)

تجربه کاربری 3

طراحی وب سایت ، برنامه و نرم افزار

در عصر اینترنت و تلفن های هوشمند ، قابلیت استفاده از وب سایت ، اپلیکیشن موبایل یا یک قطعه نرم افزار تا حد زیادی موفقیت آن را در بازار مشخص خواهد کرد. همراه با طراحان UI ، طراحان UX وظیفه اطمینان از یک تجربه آنلاین روان را برای کاربر دارند.

از وب سایت های تجارت الکترونیک گرفته تا برنامه های دوست یابی ، از نرم افزار CRM گرفته تا مشتریان ایمیل مبتنی بر وب ، هر سفر آنلاین که انجام می دهید توسط یک متخصص UX با دقت طراحی شده است.

رابط های کاربر صوتی ، انقلابی در نحوه تعامل با فناوری ایجاد می کنند. در ایالات متحده آمریکا ، حدود ۵۰٪ از بزرگسالان به طور روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند و ComScore تخمین می زند که تا سال ۲۰۲۰ ، ۵۰٪ از کل جستجوها مبتنی بر صدا خواهد بود.

طراحان UX نقش مهمی در افزایش صدا دارند ، زیرا محصولاتی مانند آمازون الکسا تنها در صورت داشتن کاربرپسند و در دسترس توده ها می توانند موفق باشند. طراحی صدا نیاز به یک رویکرد کمی متفاوت با وب سایت ها و برنامه ها دارد: در راهنمای مبتدی برای طراحی VUI بیشتر بدانید.

تجربه کاربری 3

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)

با توجه به اینکه انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ بازار جهانی VR حدود ۲۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد ، طراحان UX به طور فزاینده ای نیاز به طراحی تجربه های همهجانبه دارند.

به همین ترتیب ، از زمان برخورد شوق Pokemon Go ، واقعیت افزوده نیز تلاش کرده است وارد مسیر اصلی شود. بیشتر و بیشتر ، طراحان UX باید اطمینان حاصل کنند که آخرین فن آوری ها در دسترس و کاربر پسند هستند.(تجربه کاربری ۳)

طراحی خدمات

طراحی UX فقط برای اشیاء ملموس و محصولات دیجیتال اعمال نمی شود. تجربیات نیز باید طراحی شوند.

همانطور که در ویکی پدیا توضیح داده شده است: “طراحی خدمات فعالیتی برای برنامه ریزی و سازماندهی افراد ، زیرساخت ها ، ارتباطات و مؤلفه های مادی یک سرویس به منظور بهبود کیفیت آن و تعامل بین ارائه دهنده خدمات و مشتریان است.

طراحی سرویس ممکن است به عنوان روشی برای آگاهی از تغییرات یک سرویس موجود یا ایجاد یک سرویس جدید به طور کامل عمل کند. ”

هر زمان که قهوه بخرید ، در هتل بمانید یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید ، تجربه شما نتیجه طراحی سرویس است و روش طراحی سرویس بسیار شبیه به طراحی کلاسیک UX است.

حتما مطالعه کنید:

تجربه کاربری (UX) چیست؟

تجربه کاربری (UX) چیست؟ (قسمت دوم )

تجربه کاربری ۴ (UX) چیست؟ (قسمت چهارم )

تجربه کاربری ۵ (UX) چیست؟ (قسمت پنجم )

 

منبع مقاله :careerfoundry

 

پست مرتبط
سئو در کرج
سئو چیست؟ | سئو در کرج

SEO مجموعه ای از ابزارها و بهترین شیوه ها است که به وب سایت شما کمک می کند رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو را بدست آورد و بدین ترتیب ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما و به طور بالقوه مشاغل بیشتری هدایت کند.(سئو در کرج) با این حال ، اگرچه SEO یک بار […]

ادامه مطلب
تجربه کاربری ۵ (UX) چیست؟ (قسمت پنجم )

طراحی تجربه کاربر زمینه ای بسیار گسترده ، چند رشته ای و جذاب است. محصولات و خدماتی را که بطور روزانه از آنها استفاده می کنیم شکل می دهد و می تواند منجر به موفقیت یک کسب و کار یا مارک تجاری را شود و یا منجر به شکست آن شود.(تجربه کاربری ۵) ۶٫ چگونه […]

ادامه مطلب
تجربه کاربری ۴ (UX) چیست؟ (قسمت چهارم )

طراحی تجربه کاربر زمینه ای بسیار گسترده ، چند رشته ای و جذاب است. محصولات و خدماتی را که بطور روزانه از آنها استفاده می کنیم شکل می دهد و می تواند منجر به موفقیت یک کسب و کار یا مارک تجاری را شود و یا منجر به شکست آن شود.(تجربه کاربری ۴) ۵-ارزش طراحی […]

ادامه مطلب

پاسخی بگذارید