urlچيست

دراين مقاله از سايت کيان ارت به پاسخ اين پرسش مي پردازيم که urlچيست .آیا تا به حال به نوار آدرس بالای صفحات مرورگر وب خود توجه نموده اید؟ این نوار آدرس برای هر صفحه از وب دارای مقدار منحصر به فردی است که به آن URL می گویند. برخی از افراد معتقدند URL مطلب روشنی است و نیاز به توضیحات بیشتر ندارد. به عبارتی آن ها باور دارند همین که شخصی بتواند آدرس سایت (URL) مورد نظر خود را یافته و به آن وارد شود، با معنای آن آشنایی دارد و نیاز به آموزش بیشتر نیست. اما متخصصان و کسانی که اطلاعات بیشتری در حوزه IT دارند، مدام از نکات و جزئیات فراوان URL سخن می گویند و معتقدند می توان در باب این موضوع یک کتاب نوشت. در این مقاله قصد بررسی جزئیات مربوط به URL را داریم و کمی نکات موثر در سئو را بازگو می کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف URL

urlچيست ؟ اصطلاح URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator می باشد. معنای معادل این عبارت روشی هماهنگ و یکپارچه برای تعیین محل منابع در فضای دیجیتال یا نشانی وب نام دارد. منظور از منابع فایل های مختلفی همچون عکس، فیلم، متن ساده، فایل قالب بندی یک سایت (CSS)، یک برنامه و … است. اگر فراتر برویم منابع می توانند به پاسخ یک سوال مشخص از یک پایگاه داده نیز اشاره داشته باشد. URL در حقیقت متنی قابل خواندن برای انسان است که مکان یک منبع را به روی اینترنت مشخص می کند. ضمن اینکه روش دست یابی به این منبع را هم نشان می دهد که به آن پروتکل می گویند. urlچيست ؟

URL چگونه بر روی سئو تأثیر می‌گذارد؟

براي فهميدن درست طراحي سايت  و پاسخ urlچيست به ادامه مقاله توجه کنيد . گوگل برای رتبه دهی به وبسایت ها از سیگنال ها و معیارهای متعددی بهره می گیرد. شاید برایتان جالب باشد که برخی از این معیارها مرتبط با URL شماست. از این جهت آدرس سایت می تواند به صورت مستقیم بر سئو آن تاثیرگذار باشد. البته ممکن است عواملی همچون تجربه کاربری نیز سئو وبسایت را به صورت غیرمستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

۱٫ وجود HTTPS درون URL

وجود پروتکل HTTPS در ساختار یک URL نقش مهمی در بهبود رتبه آن ایفا می کند. از سال ۲۰۱۴ گوگل تمهیداتی اندیشیده تا وب سایت های دارای HTTPS از امتیازات ویژه ای برخوردار گردند. به عبارتی موتور جستجوی گوگل وب سایت های بدون این پروتکل را ناامن تشخیص می دهد.

البته با وجود امتیازاتی که گوگل به این وب سایت ها می دهد و آن ها را امن می داند، بررسی های سایت WooRank حاکی از آن است که تنها ۲۹% این وبسایت ها امن هستند.

۲٫ استفاده از کلیدواژه های مرتبط درون آدرس سایت

در سال های گذشته الگوریتم های گوگل اهمیت بسیاری به استفاده از کلمات کلیدی درون URL می دادند اما تحقیقات اخیر نشان داده اهمیت این امر کاهش یافته و حتی در برخی موارد موجب دریافت نمره منفی برای وبسایت خواهد شد. اما مهمترین نکته ای که باید بدانید بهبود تجربه کاربری است. هنگام ساخت URL توجه داشته باشید که کاربران از ایده شما استقبال کنند. به عبارتی از دید کاربر به آدرس URL بنگرید و از خود بپرسید این کار موجب فهم بهتر کاربر می شود یا نه؟ اگر پاسخ مثبت بود به همین روال ادامه دهید اما در صورتی که تردید کردید، راهکاری جدید برای استفاده از کلمات کلیدی در نشانی وب بیابید.

۳٫ محتوای صفحه را به اطلاع کاربر برسانید!

حتما با خود می گویید تا زمانیکه کاربر وارد صفحه نشده چطور می توان محتوا را به او نشان داد و تشویقش نمود تا به روی لینک ما کلیک نماید. راه حل بسیار ساده است! برای این کار باید URL شما برای کاربر قابل فهم باشد. هر چه آدرس وب سایت ساده تر و واضح تری انتخاب نمایید احتمال اینکه کاربران به روی آن کلیک کنند بیشتر خواهد بود. در واقع کاربر باید پیش از ورود به یک صفحه دریابد پاسخ سوالش را در آن یافت می کند. مطمئن شوید URL شما پس از قرار گرفتن در صفحه نتایج جستجو، ارتباط لازم را با کاربر برقرار می کند. URLهایی که در نگاه اول محتوای درون خود را به نمایش می گذارند، اصطلاحا URL تمیز نامیده می شود و از دید گوگل رتبه بهتری کسب می کنند.

۴٫ لینک های تمیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

برخی افراد هنگام لینک دادن در شبکه های اجتماعی و یا هر صفحه دیگری از وب تنها آدرس URL را کپی می کنند و از متن لینک Anchor Text برای آن استفاده نمی کنند. در چنین شرایطی تنها لینک های تمیز می توانند نظر دیگر کاربران را جلب نموده و آن ها را تشویق به کلیک نمودن نمایند. بنابراین سعی کنید همیشه URL تمیز برای وبسایتتان ایجاد نمایید. منظور استفاده از کلمات کلیدی کاربردی در آدرس وب و همینطور بهره بردن از خط تیره به جای آندرلاین میان کلمات است.

تاثیر URLهای دانامیک و استاتیک در سئو چیست؟

منظور از URL داینامیک، آدرس هایی است که درون یک پایگاه داده (سرور و یا CMS وب سایت) ذخیره می شوند و زمانی که کاربر به جستجوی مطلبی می پردازد، براساس نیاز کاربر ساخته می شوند. این URLها امروزه توسط گوگل به راحتی شناسایی می شوند و مشکلات گذشته را ندارند. اما نکته مهم توجه به عدم تکرار بودن آن ها در حجم بالای صفحات وب سایت است. تصور کنید یک وب سایت خبری از URLهای داینامیک استفاده می کند و ممکن است بیش از هزار صفحه خبر داشته باشد. ممکن است برخی از این URLها تکرار و یا بسیار مشابه به هم ایجاد شوند. در چنین مواردی استفاده از آدرس وب های داینامیک به سئو سایت لطمه وارد می کند و توصیه می شود از آدرس های استاتیک استفاده گردد.

شرکت کيان تجارت فاوا با سالها تجربه درخشان در زمينه طراحي سايت در کرج  آماده پذيرش سفارش شما متقاضيان عزيز است. در اين مقاله به urlچيست پرداختيم.

پست مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید