طراحی وب سایت در کرج
026-34204893
09101013858

رتبه صفحه گوگل

رتبه صفحه گوگل

رتبه صفحه گوگل

Page Rank (PR) یک الگوریتمی است که توسط Google برای محاسبه اهمیت نسبی یک صفحه وب خاص در اینترنت و ارزش عددی از ۰ (حداقل مهم) تا ۱۰ (مهمترین) استفاده می شود.

این مقدار از طریق تجزیه و تحلیل تکراری از لینک ها به صفحه وب محاسبه می شود. اگر صفحه وب پیوند به صفحه وب B و وب سایت B، ۱ رأی نسبت به رتبه صفحه خود را دریافت کند.

واقعیت: رتبه صفحه بر اساس یک صفحه وب بر مبنای وب سایت بر اساس یک وب سایت محاسبه می شود .

اهمیت برگزاری وب سایت در رای گیری و تعداد کل لینک های خروجی در صفحه وب که رأی دادن را انتخاب می کنند، عوامل اصلی هستند که تعیین می کنند که «اشتراک رای دهی» این صفحه وب به هر یک از لینک های خروجی بر روی آنها انتقال می یابد.

گوگل رتبه صفحه صفحه وب را با اضافه کردن تمام «سهام رای گیری» برای آن صفحه وب از طریق محاسبه تکراری محاسبه می کند.

Page Rank یکی از عواملی است که گوگل از آنها استفاده می کند تا به تعیین موقعیت های رتبه بندی موتور جستجوگر خود (SERP ها) کمک کند. لازم به ذکر است که این الگوریتم فقط یک بخش از طرح کلی رتبه بندی خود است و نه لزوما مهم ترین آن است که بسیاری از وب سایت ها به آن باور دارند.

کاربران اینترنت به طور کلی درباره مفهوم رتبه صفحه نمیدانند و نمیتوانند بگویند که PR چه صفحه خاصی است، مگر آنکه Google Toolbar نصب شده باشد (یا از یک صفحه جستجو در صفحه آنلاین استفاده کنید).

از آنجا که رتبه صفحه بخشی از الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل است، درک این مفهوم هنوز هم برای هر وب مسترانی که در مورد دریافت ترافیک به سایت خود اهمیت دارند، مهم است.

واقعیت: تمام پیوندهای اشاره شده به یک صفحه وب به عنوان رای برای آن صفحه محسوب نمی شوند

به محض این که گوگل معرفی مفهوم صفحه را نشان داد، مدیران وب سایت های غیرمعمول راه هایی برای دستکاری در رتبه بندی را ایجاد کردند. این وب مسترها شروع به ایجاد صفحات وب با هدف افزایش تعداد لینکهای ورودی به وب سایت خود کردند.

کلاه سیاه کلاه تکنیک های جستجوگرها:

Link Farms – صفحات حاوی لیست های طولانی از لینک های غیر مرتبط ایجاد شده برای تنها هدف از دستکاری رتبه بندی موتور جستجو و رتبه صفحه

صفحات دروازه – صفحات وب یتیم شده یا در همان وب سایت یا در اینترنت پخش شده با کلمات کلیدی حاوی پیوندهایی به سایت مجرم. مورد استفاده برای مصنوعی افزایش تعداد لینک برگشت برای یک وب سایت.

رایگان برای همه لینک ها صفحات – نوعی از مزرعه لینک که در آن، به عنوان نام نشان می دهد، هر کسی آزاد است برای ارسال لینک خود را. هنگامی که یک روش با ارزش برای انتشار کلمه در مورد وب سایت شما، سوءاستفاده از طریق ارسال خودکار، این سایت ها را بی ارزش کرده و در حال حاضر به عنوان موتور جستجوگر SPAM مشاهده می شود.

تبادل خودکار یا پیوسته – سایتهایی که پیشنهاد می کنند بلافاصله “صدها” لینک برگشت به سایت خود را ارائه دهند. به طور کلی، شما باید یک کد اچ تی ام ال را در وب سایت خود نصب کنید تا پوشه خود را نمایش داده و به جای دیگری کسی که این کد را در وبسایت خود نصب کرده است لینک شما را نمایش دهد.

این یک مورد است که “اگر به نظر می رسد خیلی خوب است که درست باشد”. موتور جستجو به این تکنیک عاقلانه است و به دنبال تعداد زیادی از لینک هایی که به وب سایت مراجعه می کنند، “ناگهانی” هستند.

در واقع، ممکن است رتبه صفحه شما با این تکنیک افزایش پیدا کند، اما اگر موتور جستجوی شما به شیوه های شما (و همیشه آنها را در نهایت انجام دهد)، خطر آنها را از فهرست خود و یا سیاه و سفید در رتبه بندی خود رها کنید.

چگونه رتبه صفحه محاسبه می شود؟

وقتی گوگل مفهوم رتبه صفحه را معرفی کرد، الگوریتم را منتشر کردند که قصد داشتند برای محاسبه آن استفاده کنند. فرمول آن در شکل فعلی تنها به مهندسان گوگل شناخته شده است، اما منصفانه است که بگوییم که آن را خیلی نزدیک به فرمول زیر است.

PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + … + PR(tn)/C(tn))

در حالی که در نگاه اول این معادله به نظر می رسد دلهره آور است، در واقعیت مفهوم آن است که سخت درک نیست. بگذارید یک دقیقه برای شکستن فرمول بمانیم و ببینید چه نتیجه ای می تواند بگیرد.

PR (t1) … PR (tn) – رتبه صفحه (PR) هر صفحه از صفحه t1 به tn. (هر مقدار t نشان دهنده یک پیوند به صفحه وب است A)

C (t1) … C (tn) – تعداد پیوندهای خروجی (C) در هر صفحه از صفحه t1 تا tn

D – عامل محرک

نقل قول از مقاله اصلی گوگل رتبه صفحه سفید:

پارامتر d یک عامل محرک است که می تواند بین ۰ و ۱ تعیین شود. ما معمولا d را به ۰٫۸۵ تنظیم می کنیم.

می دانیم که این پارامترها چیست و دانستن ارزش عامل محرک می تواند فرمول بالا را ساده تر کند:

PR(A) = 0.15 + 0.85*(A “share” of the PR of every webpage linking to page A)

«سهم» هر صفحه وب به صفحه وب A می تواند با تقسیم رتبه صفحه صفحه وب مرتبط به صفحه A با تعداد پیوندهای خروجی آن صفحه محاسبه شود. هر لینک خروجی در آن صفحه، سهم رای دهی برابر را از کل صفحه دسترسی موجود در صفحه حاوی لینک خروجی دریافت می کند.

صفحه کل در دسترس است هر صفحه وب برای انتقال به لینک های خروجی در دسترس است کمی کمتر از رتبه صفحه کل این صفحه (PR از صفحه * ۰٫۸۵) است که می تواند به راحتی مشتق شده زمانی که عامل محرک شناخته شده است.

اعمالبا درک پایه ای از الگوریتم، ما می توانیم چند نتیجه گیری دربارۀ رتبه صفحه و پیامدهای آن در وب سایت شما ایجاد کنیم. به عنوان مثال، بسیار ممکن است که یک پیوند در صفحه وب X داشته باشید که رتبه صفحه بالا را به اشتراک گذاری صفحات رای رتبه کمتر در وب سایت شما نسبت به لینک در صفحه وب Y با رتبه صفحه پایین تر.

 

 

 

 

پست مرتبط
موتور جستجو
ساده سازی موتور جستجو

هرکسی که صاحب یک وب سایت است ، می خواهد در موتور جستجو مانند Google  رتبه خوبی کسب کند  و در صفحه و لینک اول باشد. یکی از تکنیک های ثابت برای دستیابی به رتبه های بالا ، SEO فنی است.شرکت کیان تجارت فاوا بر تغییرات فنی که می توانید در یک وب سایت ایجاد […]

ادامه مطلب
HTML
یک وب سایت HTML را به صورت رایگان ایجاد کنید

یکی از سوالات اصلی من از مشترکین من خواسته شده است چگونگی ایجاد یک وب سایت HTML را به صورت رایگان یا با هزینه کم است. ابتدا به اختصار HTML را توضیح می دهیم. HTML کد منبع است که تمام صفحات وب حاوی آن است. این توسط کاربر نهایی دیده نمی شود، اما یک صفحه […]

ادامه مطلب
الکسا | طراحی سایت در کرج |شرکت طراحی وب سایت در کرج |هلدینگ کیان تجارت فاوا
رتبه بندی الکسا چقدر مهم است؟

رتبه بندی الکسا چقدر مهم است؟ همه کسب و کارهایی که هدف بازاریابی آنلاین را در بهبود نرخ تبدیل خود دنبال کرده اند. اکنون راه های مختلفی برای جذب ترافیک هدفمند وجود دارد. بعضی ها در مکان های خوب در SERPs قرار می گیرند، دیگران می دانند که سایتشان ترافیک سنگین را دریافت می کند. […]

ادامه مطلب

پاسخی بگذارید