گوگل چگونه شاخص خود را ایجاد می کند

گوگل چگونه شاخص خود را ایجاد می کند

من کارمند گوگل و یا وابسته های آن نیستم، بنابراین انتظار ندارم که من تمام اسرار الگوریتم را به شما بدهم، اما تجربه من با SEO، چیزهایی را که من همیشه خوشحالم که با شما به اشتراک گذاشته ام، به من آموخته ام. در این مقاله به شما در مورد شاخص گوگل می گویم.

ابتدا اجازه دهید کاملا مشخص کنم که گوگل هرگز در زمان واقعی جستجو شما را انجام نمی دهد. در عوض، یک پایگاه داده عظیم از وبسایتهایی دارد که با فرستادن رباتها برای جمعآوری و زمانی که شما وارد میشوند، Google را ارائه میدهد و نتایجی را که در پایگاه داده آن است، ارائه میدهد.

حالا سوال این است که چرا گوگل نیاز به یک شاخص دارد؟ پاسخ بسیار ساده است اما خودش یک سوال است.

چرا یک کتاب به یک فهرست نیاز دارد؟ من فکر می کنم حالا شما جواب دادید پس اجازه دهید ما بیشتر ادامه دهیم فرض کنید، اگر گوگل یا هر موتور جستجو دیگر مجبور به اسکن هر کلمه ای از 1 میلیون اسناد برای پیدا کردن همه اشاره هایی از کلمه (ها) که شما در جستجوی آن هستید، این روند طول خواهد کشید. آیا به مدت طولانی منتظر نتایج خواهید بود؟ نه هرگز. بنابراین، چگونه برای غلبه بر این مشکل؟

راه حل این مشکل، ساختن یک شاخص است. هدف ساختن شاخص، بهینه سازی سرعت و عملکرد فرآیند جستجو با جدا کردن اسناد با توجه به کلمات کلیدی آنها است.

تا آنجا که گوگل نگران است، آن را 1 میلیون سرور در 70 مرکز داده برای نگه داشتن شاخص است که سرعت روند جستجو در سایت جستجوی گوگل را افزایش می دهد. بنابراین، به منظور ارائه یک نتیجه سریع به کاربران خود، گوگل یک زیرساخت واقعا بزرگ ایجاد کرده است و باید به طور مرتب برای حفظ کیفیت آن به روز شود.

این دلیل آن است که گاهی اوقات صفوف بالا و پایین می رود و پس از چندین بار به حالت عادی می رسد.

اکنون بگذارید ببینیم چگونه Google شاخص خود را می سازد. گوگل ربات خود را برای ردیابی وب ارسال می کند و فرض می کند آن را در سایت “A” قرار می دهد.

اول از همه هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت خزنده شود. اگر آن را انجام می دهد، آن را به یک شناسه منحصر به فرد به هر صفحه است که آن را در سایت “A” پیدا کرده و لیست را به برنامه نمایه سازی منتقل می کند. این لیست حاوی اطلاعاتی درباره هر صفحه و کلیدی مرتبط با آن است.

در حال حاضر فرض کنید اگر یک جستجوگر وارد پرس و جو “جورج بوش” و کلمه “جورج” ممکن است در اسناد موجود وجود دارد می گویند 1،3،6،8، 34 در حالی که کلمه “بوش” ممکن است در اسناد 4، 6، 8 وجود داشته باشد سپس 14، 34، 56، تنها اسناد 6 و 34 شامل کلمات خواهد بود.

اما در اینجا گرفتن است. شما باید قطعا از کلمات متوقف شنیده اید. گوگل نادیده می گیرد برخی از کلمات مشترک مانند “جایی که”، “چگونه” و برخی از رقم و حروف خاص به عنوان آنها با نتایج جستجو مربوط نیست.

علاوه بر این، اگر شمارش شوند، می توانند فرآیند جستجو را کندتر کنند، زیرا این امر به طور قابل توجهی افزایش می یابد. با این حال، گوگل در شناختن زمانی که یک واژه متوقف در راه استفاده می شود غیرقابل عارض است کاملا هوشمندانه است.

بنابراین، برای مثال، جستجو برای “هند” توسط Google به عنوان “هند” خوانده خواهد شد. با این حال، جستجو برای “نیویورک تایمز” اصلاح نخواهد شد و به عنوان آن خوانده خواهد شد، نتایج به دست آمده برای روزنامه شناخته شده روزانه.

در حال حاضر زمانی که گوگل یک شاخص را آماده کرده است، چگونه نتایج آن را ارائه می دهد؟ هنگامی که یک کاربر وارد یک پرس و جو در جعبه جستجو می کند،

گوگل دو کار انجام می دهد:

  1. پیدا کردن مجموعه ای از صفحات (از فهرست) که شامل پرس و جو کاربر است.
  2. مرتب کردن صفحات تطبیق به ترتیب اهمیت و ارتباط، که توسط عوامل متعددی نظیر کیفیت وب سایت، رتبه PageRank، ترافیک و بسیاری چیزهای دیگر اندازه گیری می شود.

نکته دوم بالا نمی تواند در این مقاله مورد بحث قرار گیرد، زیرا این موضوع کاملا متفاوت است، اما من در آینده خیلی زود به بحث در مورد آن خواهم پرداخت.

در آخر من می خواهم بگویم که گوگل نتایج کافی را در عرض چند ثانیه ارائه می دهد که نیاز به زیرساخت های قوی و بزرگ دارد و زمان و تلاش زیادی برای حفظ آن و گوگل آن را انجام می دهد.

من به سادگی وب را دوست دارم به گفته من، این مکان بیشتر در جهان و بهترین مکان برای تعامل و به دست آوردن دانش است.

جذابیت قوی من نسبت به تجزیه و تحلیل سایت از کاربران و همچنین چشم انداز موتورهای جستجو باعث شد من به دنبال حرفه ای در بازاریابی اینترنتی باشم. من به عنوان SEO شروع کردم اما اکنون به عنوان یک متخصص بازاریابی اینترنتی کار می کنم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!