نرم افزار CRM چگونه کار می کند؟

نرم افزار CRM چگونه کار می کند؟

وقتی مردم می پرسند “CRM چه چیزی است؟” پاسخ قطعی این است که، “مدیریت ارتباط با مشتری“، اما این واقعا در مورد چیزی است که همه CRM برای یک کسب و کار انجام می دهد.

این تعریف CRM بسیار باریک است تا واقعا همه چیز را که سیستم در حال کار بر روی بیشترین پتانسیل آن است را توضیح دهد و به اندازه کافی کاربرپسند باشد تا بتواند به عنوان یک روابط مشتری و مشتری تغییر کند و رشد کند.

CRM به معنای وسیعتر نه تنها به مدیریت ارتباط با مشتری بستگی دارد بلکه به مدیریت ارتباط با مشتری و مهمترین عناصر یک برنامه CRM که برای موفقیت آن ضروری است را شامل می شود.

طیف وسیعی از گزینه های نرم افزار CRM از آنهایی است که ردیابی مشتری ساده و چت های زنده را به راه حل های پیچیده تر CRM متمایز می کند که می تواند تمام داده های ارتباط مشتری را که شرکت در هر یک از مشتریان گذشته، حال و آینده در یک شبکه داده اطلاعات پویا .

چه چیزی باید در یک بسته نرم افزاری CRM جستجو کنم؟

اگر یک بسته نرم افزاری سی ار ام ایده آل برای هر شرکت و هر موقعیتی وجود داشته باشد، هنوز مشخص نشده است، به این دلیل که هر شرکت نیازهای کمی برای نیازهای مدیریت ارتباط با مشتری و همچنین اجرای نرم افزار دارد.

به طور کلی، با این حال، هنگامی که شما به دنبال یک بسته نرم افزاری CRM قوی هستید، چندین چیز وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید.

اگر شما برای خرید یک بسته سی ار ام هستید، سعی کنید ابتدا قیمت تگ اولیه را فراموش کنید (همانطور که ممکن است دشوار باشد) و بر سازگاری، قابلیت استفاده و یکپارچگی هر سیستمی که ارزیابی می کنید با توجه به نیازهای خاص خود تمرکز کنید.

چند چیز در نظر بگیرید:

ـ یک ارائه دهنده نرم افزار CRM که مشارکت دارد با سایر فروشندگان برای پشتیبانی در صورت نیاز به آن برای ادغام سیستم عامل ها.ـ آموزش گسترده از تکنسین های نرم افزاری CRM که شما را از طریق راه اندازی، استفاده، و آموزش سایرین در سیستم راه اندازی خواهد کرد.

ـ قابلیت انتقال کامل داده ها به و از همه برنامه های کاربردی فعلی به نرم افزار جدید CRM.ـ پشتیبان گیری سرور مجازی برای تمام اطلاعات در سیستم سی ار ام برای امنیت بیشتر.

ـ یک جعبه ابزار برای برنامه نویسان شرکت برای سفارشی کردن قالب ها برای استفاده از شرکت

– این امر مقدار زیادی از زمان صرفه جویی در نیاز به نوشتن کدهای سفارشی را از ابتدا نجات دهد.ـ یا مشاوران داخلی و یا انتخاب مشاوران قراردادی که آنها توصیه می کنند (زمانی که مشکلی وجود دارد) سعی نکنید در رحمت یک مشاور باشد.

ـ یک بسته نرم افزاری CRM طراحی شده توسط یک شرکت آشنا با صنعت خاص و نیازهای ساختاری آن.

چرا نرم افزار CRM پس از آنکه در محل قرار می گیرد، اغلب شکست خورد؟

 

شما داستان هایی در مورد یک شرکت خرید یک بسته نرم افزاری CRM شنیده اید و پس از آن متوجه شده اید که هیچ چیزی تغییر نکرده است.

کلاهک های بزرگ نا امید شده اند، خدمات مشتری نا امید شده است و مشتریان با تغییرات جدید تشدید می شوند که به نظر نمی رسد هیچ پیشرفتی در روابط مشتری یا خدمات مشتری نشان داده شود.

چگونه این اتفاق می افتد؟از آنجا که نرم افزار CRM خریداری شد که مناسب نبود، خیلی زود خریداری شد یا به درستی اجرا نشد.

اگر نرمافزار سی ار ام را خریداری نکنید که به طور خاص مربوط به نگرانیهای مشتری شما باشد، ممکن است نرمافزاری داشته باشید که بسیار دقیق در ناحیه ای که نیازی به آن ندارید و دقیقا همان چیزی را که لازم دارید نداشتید.

خرید به زودی بدان معنی است که شما نرم افزار را خریداری کرده اید قبل از اینکه آنچه را که واقعا می خواستی ارزیابی کرده اید. بسیاری از شرکت ها با استفاده از نرم افزار CRM با هدف “بهبود روابط مشتریان”، که یک هدف تجاری مشخص نیست!

شما باید یک هدف بسیار مشخص و دقیق داشته باشید که راه حل نرم افزار CRM شما می تواند پاسخ دهد و شما باید قبل از خرید یک راه حل، یک هدف رسمی ایجاد کنید. حفظ مشتریان؟ بهبود اندازه اوراق بهادار مشتری در حال حاضر؟ نفوذ به بازارچه جدید؟ کاهش شکایت مشتریان بهبود پاسخ مشتری تعمیر؟

تعیین آنچه که شما می خواهید به عنوان یک هدف تمرکز، و سپس راه حل نرم افزار سی ار ام خود را بر اساس چگونگی آن را به آدرس را انتخاب کنید.در نهایت اجرای یک برنامه CRM جدید نیازمند مدیریت مداوم و آموزش موثر است.

این بدان معنی است که مدیریت باید پشت آن 100 درصد باشد و رویکرد “در مورد شن و ماسه” وجود ندارد، در حالی که مشخص می کند که “برای خدمات مشتری، من هرگز این موارد را درک نکردم” و از یادگیری نحوه کارکرد نرم افزارهای CRM اجتناب کنید.

این یک نگرش است که شرکت را فرا می گیرد.دوم، آموزش ضروری است و باید شرکت را در بر گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام سطوح پرسنل سیستم جدید را درک می کنند و درک نیاز واقعی برای آن و هدف واقعی از آنچه شما در تلاش برای دستیابی به راه حل نرم افزاری جدید CRM خود هستید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!