گوگل AdWords

گوگل AdWords

گوگل AdWords یکی از خدمات تبلیغاتی علامت تجاری گوگل است که به عنوان منبع اصلی وب سایت برای درآمد بازاریابی اینترنتی عمل می کند. از سال 2009، حدود 23 میلیارد دلار ارزش درآمدهای تبلیغاتی توسط خود گوگل تخمین زده شده است.

خدمات AdWords ارائه می دهد تبلیغات “Rich Media”، استراتژی های بازاریابی مبتنی بر سایت با استفاده از بنر و متن و همچنین “پرداخت هر کلیک” و یا تبلیغات PPC. برنامه AdWords همچنین توزیع محلی و بین المللی پورتال بازاریابی وب سایت و تبلیغات جستجوی آنلاین را ارائه می دهد.

متن از AdWords شامل یک عنوان است که حاوی خطوط زیر متن است. اداره اصلی و فروش برنامه AdWords برای Google در کالیفرنیا واقع شده است. دفاتر اصلی ثانویه در سایت “Ann Arbor” میشیگان و نیویورک قرار دارند.

گوگل AdWords ابتدا توسط بیل گراس (Bill Gross)، تبلیغ کننده وب سایت ایالت متحده از صنایع Idealab، مفهوم شد. Gross اقتباس از استفاده از استراتژی بازاریابی آنلاین را از خدمات تبلیغاتی “Yellow Pages” سنتی.

گوگل به طور داوطلبانه علاقه مند به خرید ایده های Gross شد قبل از اینکه وبسایت رسمی راه حل AdWords را در سال 2000 راه اندازی کرد. گوگل مدل بازاریابی اولیه Gross را که منجر به اقدام قانونی توسط Gross در برابر گوگل شد، تعدیل کرد.

اختلاف بین Gross و مدیران وب سایت از طریق حل و فصل غیر حکومتی در سال 2002 اخراج شد. Google پیش از استفاده از “وب سایت خود سرویس وب سایت” در سال 2005 در جهان به بازسازی استراتژی های بازاریابی آنلاین خود ادامه داد.

در همان سال، گوگل یک سرویس مدیریت آنلاین اختصاصی به نام «The Jumpstart» ارائه داد. این سرویس به تبلیغ کنندگان حرفه ای و تبلیغ کننده اجازه می دهد تا به طور موثر مدیریت و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی را در جای خود قرار دهند.

همچنین در سال 2005، Google رسما “برنامه حرفه ای Google Advertising” یا برنامه GAP را برای شناختن در میان شرکت های تبلیغاتی و افرادی که با موفقیت برنامه آموزش AdWords را که توسط وب سایت حمایت می شود، شناخته شده است.

گوگل یک پورتال وب سایت ویژه را به نام چالش بازاریابی آنلاین گوگل (GOMC) معرفی کرد. GOMC مجموعه ای از کلاس های درسی کلاس های آموزشی برای بازاریابی و دیگر دانشجویان دوره های مرتبط با کسب و کار در سطح عالی است.

در سال 2008 بیش از 8،000 تا 9،000 دانش آموز برتر از 48 کشور در سال 2008 GOMC Challenge شرکت کردند. حدود 10،000 دانش آموز در ژانویه و ژوئن 2009 GOMC Challenge شرکت کردند.

گوگل به تازگی رابط کاربری قدیمی AdWords را بازنویسی کرده است تا راهی برای راه اندازی «تبلیغات تجاری محلی» برای تبلیغات ویدئویی و نقشه های Google ارائه شود. امروزه برنامه AdWords برای Google دارای دو ویژگی اصلی است که از موارد زیر تشکیل شده است:

  • قابلیت “محدودیت فرکانس” اجازه می دهد که AdWords حداکثر تعداد دفعات نمایش تبلیغات آنلاین را از یک کاربر محتوا (GCN) تنها در یک روز نشان دهد. تعویض فرکانس معمولا توسط کاربران GCN در زمان تبلیغات آنلاین یا کمپین بازاریابی فعال می شود.

اگر محدود کردن فرکانس توسط یک کاربر GCN برای یک مبارزات روزانه انجام شود، تعداد محدودی از ظاهرهای آنلاین آنلاین باید به یک گروه محدود از افراد هدف مشخص شود.

  • قابلیت “اجرای پروتکل اینترنت (IP)” اجرای برنامه به AdWords اجازه می دهد تا مکان های تبلیغاتی را از طریق روش های IP مانند “تبادل آگهی و زبان” و “خروج IP آدرس” کنترل و کنترل کند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!