چند قدم مهم تا طراحی سایت

امروزه تمایل افراد به خریدهای اینترنتی، باعث شده است که صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ به فکر راه اندازی و طراحی سایت بیوفتند.

اما ما میدانیم که شروع مراحل طراحی سایت، همواره چالشی بزرگ برای آنها به حساب می آید. نگرانی از نرسیدن به نتیجه دلخواه و آرمانی، در کنار ترس از  دست رفتن سرمایه زیاد، دغدغه ای است که کارفرمایان زیادی با آن مواجه هستند.

اگر شما هم در فکر طراحی وب سایت هستید، ما پیشنهاد میکنیم تا حتما دقایقی برای خواندن این مطلب زمان بگذارید. در این مقاله میخواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه با انجام 5 کار آسان قبل از شروع راه اندازی وب سایت میتوانید تا حدود زیادی ها نگرانی هایتان را کاهش بدهید.

 

1/ مشخص کردن نوع طراحی سایت مورد نیاز 

در یک دسته بندی طراحی سایت ها به فراخور نوع فعالیت و خدماتی که ارائه میدهند، به 3 دسته زیر تقسیم بندی میشوند:

1/ طراحی سایت شرکتی:  

سایت هایی که به معرفی خدمت و محصول در کنار انتشار اخبار میپردازند. مانند طراحی سایت های پزشکی، سایت های صنعتی، و …

2/ طراحی سایت فروشگاهی

سایت هایی که به معرفی و فروش محصول و درج اخبار میپردازند. سایت های فروشگاهی باید به امکاناتی مانند پرداخت آنلاین، سبد خرید، فیلترهای انتخابی( رنگ، سایز، جنس و …) مجهز باشند.

3/ طراحی سایت تخصصی:  

شامل هر سایتی که به طراحی سفارشی اختصاصی نیاز دارد. مانند طراحی سایت آژانس های هواپیمایی، وب سایت های درج آگهی(دیوار، کلید، شابش و …)، و …

از آنجایی که هزینه و تخصص به کار گرفته شده در هریک از این سایت ها با هم تفاوت دارند، پس بسیار مهم است که در همان قدم اول سبک فعالیت خودتان را به طور واضح برای خودتان مشخص کنید.

برای اینکار میتوانید با کارشناسان ما در کیان آرت تماس بگیرید؛ و از مشاوره رایگان و تخصصی آنها بهره ببرید.

2/ ارزیابی مخاطبان 

دومین قدم مهم در راه اندازی سایت این است که به بررسی و مطالعه مخاطبان خودتان بپردازید. چراکه مخاطبان براساس ویژگی هایی که دارند، انتظارات و سلیقه های متفاوتی از سایت شما دارند. به طور مثال اگر مخاطب شما نوجوانان هستند بهتر است از رنگ های شاد و روشن در طراحی سایت استفاده کنید؛ و در مقابل اگر مخاطب شما سالمندان هستند استفاده از رنگ های ملایم بهتر است.

ما پیشنهاد میکنیم که لیستی از ویژگی های زیر( و مشابه آنها) را برای خودتان تهیه کنید:

  • جنسیت (زن-مرد)
  • رده سنی (کودک-نوجوان-جوان-میانسال-سالمند)
  • سطح اقتصادی (ضعیف- متوسط-مرفه)
  • سطح تحصیلات (زیردیپلم-دیپلم-لیسانس-فوق لیسانس-دکترا)
  • و موارد دیگر

3/ بررسی دقیق نیازهایی که از سایت دارید  

شما به عنوان کارفرما باید بدانید خودتان و مخاطبتان چه نیازهایی به سایت دارید. پس آنها را بشناسید و با کارشناسان طراح سایت مطرح کنید. تنها در اینصورت است که آنها میتوانند، گزینه های مورد نیاز را در راه اندازی وب سایت اختصاصی شما در نظر بگیرند.

اهمیت این مرحله در طراحی سایت غیرقابل چشم پوشی است. به این خاطر که ممکن است نیازی را نادیده بگیرید؛ یا ممکن است امکانات غیرضروری را در سایت قرار بدهید. که خوب طبیعتا قراردادن امکانات غیرضروری هزینه های زیادی را برای شما به بار می آورد.

4/ مشخص کردن میزان سرمایه برای طراحی سایت 

هزینه ای که شما برای طراحی وب سایت در نظر میگیرید، مشخص میکند که چه امکاناتی را در وب سایت میتوانید داشته یا نداشته باشید.

به طور مثال اگر شما هزینه ای کمتر از 3 میلیون تومان میخواهید به عنوان بودجه اولیه در نظر بگیرید، پیشنهاد ما به شما طراحی سایت بدون کدنویسی است. و در هزینه های بالاتر با توجه به اینکه سایت شما از کدام نوع فروشگاهی، شرکتی و تخصصی است، امکانات به کار رفته در آن باتوجه به میزان بودجه شما کم یا زیاد میشود.

همچنین تخصص و تجربه تیمی که طراحی سایت را به آنها میسپارید؛ و سیستم مدیریت محتوایی که تصمیم دارید تا از آن استفاد کنید (طراحی سایت وردپرس، جوملا، دروپال و …) هم در میزان قیمت و هزینه موثر هستند. راه اندازی سایت ارزان توسط افراد نابلد میتواند شما را در ادامه مسیر با مشکلات زیادی مواجه کند.

هزینه راه اندازی سایت در حقیقت سرمایه گذاری ای سودآور که است؛ که بدون شک در صورت رعایت اصول اولیه با بازگشت چندین برابری همراه است.

5/ انتخاب شرکت های حرفه ای و معتبر 

بیشتر شرکت ها در دادن وعده ها به شما به صورت یکسان و یک شکل عمل میکنند. اما آنچه آنها را از یکدیگر متمایز میکند نتیجه کار آنهاست. برای این منظور میتوانید نمونه کارهای آنها را مشاهده کنید؛ و از مشتریت آنها میزان رضایتمندیشان را جویا شوید.

همچنین سایت خود شرکت و توجه به رعایت نکات ریز و اصولی در آن بهترین منبع برای کمک در انتخاب آن شرکت است. بعد از انتخاب اولیه شرکت طراحی وب سایت و قبل از عقد قرارداد بخواهید تا با مسوولان مربوطه آن شرکت جلسه ای به صورت حضوری داشته باشید.

فراموش نکنید که در این جلسه درمورد تمام انتظاراتی که دارید، هزینه ها، زمانی که تا آماده سازی آن نیاز است و … صحبت کنید.

بعد از توافق در جلسه اولیه شرکت های حرفه ای یک پیش قرارداد به شما میدهند. حتما بعد از اتمام جلسه پیش قرارداد را به دقت بخوانید. و در مورد مفاد یا بندهایی که تردید و سوال دارید با شرکت مربوطه گفتگو کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!