کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی چیست؟

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه!!

مطمئنا اصطلاح( کلمه کلیدی چیست؟ )به گوشتون خورده!توی کتابهای درسیتون …برای سرچ گوگل(کلمه کلیدی)رو باید وارد کنید…برای تولید محتوا…تا حالا فکر کردید
معنی این کلمه چی هست؟!یا تا حالا درموردش تحقیق کردید؟!

مقاله ی امروز در مورد کلمه کلیدی هست.با ما همراه باشید…

جهت خواندن مقاله انتخاب کلمات کلیدی کلیک کنید .

دوستان پایه بالاتر توی کتاب هاشون با کلمه Keywordsبرخورد کردند.درواقع این کلمه یعنی کلمه کلیدی.به معنای تعیین کلمات کلیدی و پررنگ تر برای پیدا کردن هدف.که هنگامی که کلمه کلیدی را در صفحه جستجو وارد میکنیم توضیحات مرتبط با کلمه کلیدی برای ما نمایش داده می شود.

کلمات کلیدی در واقع کلمات یا ایده هایی هستند که کلیت محتوا را بیان میکنند و ما قبل از خواندن محتوا میتوانیم بفهمیم موضوع محتوا چیست؟
کلمات یا عباراتی که توسط موتور های جستجو،جستجو‌می شوند کلمات کلیدی نام دارند.

برای مثال اگر یک داستان به شما بدهند و از شما موضوع داستان یا خلاصه داستان در یک کلمه را بخواهند،جواب شما کلمه کلیدی است .

تعیین چگالی کلمه کلیدی یکی از مشکلات این نوع سئو محسوب می شود که نه باید کم‌باشد که از اهمیت موضوع بکاهد نه زیاد باشد که جنبه اسپم داشته باشد.

اهمیت کلمات کلیدی

صاحبان سایت ها و متخصصان تولید محتوا،برای بهتر دیده شدن سایت ها و محتوا هایشان باید کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را در صفحه استفاده کنند.

اگر شما در گوگل سرچ کنید کتاب (کلمه کلیدی)هزاران سایت روی صفحه باز خواهد شد اما شما صفحه اول را انتخاب میکنید.چرا؟؟چون سایت اول،اولین رتبه را دارد.چرا اولین رتبه را دارد؟!زیرا کلمه کلیدی در محتوا خیلی پررنگ تر از بقیه سایت ها است

برای پیدا کردن کلمات کلیدی و پیدا کردن رتبه بهتر در جستجو شما باید خواسته های آنها را بفهمید،زبان آنها را درک کنید و نوع محتوای درخواستیشان را پیدا کنید.برای این کار باید با مشتریان صحبت مستقیم داشته باشید،یا مجازی با آنها صحبت کنید،یا از طریق ابزار های آنلاین کلمات کلیدی را پیدا کنید(Keyword Explorer)

کلمات کلیدی به چند بخش تقسیم می شوند؟

دو بخش
کلمات کلیدی کلی و دور از دسترس(تک کلمه ای)
کلمات کلیدی بلندتری که ترکیب خاصی از چند کلمه هستند

  • کلمات کلیدی کلی و دور از دسترس(تک کلمه ای)
  • این نوع کلمات کلیدی هدف نهایی محسوب می شوند
  • بیشترین جستجو را در اینترنت دارند
  • رقابت در این کلمات کلیدی بسیار فشرده است
  • عدم شناسایی هدف کاربر از جستجو
  • برای مثال:شما کلمه لباس را در گوگل سرچ کنید هزاران سایت برای شما باز می شود و این نشان از رقابت زیاد دارد.شاید هدف ما از جستجو پیدا کردن نزدیکترین لباس فروشی به منزل ماست اما هزاران سایت با عنوان بهترین لباس ها،جدیدترین مدل لباس،رنگبندی لباس ها و…برای ما باز میشوند که نیاز ب جستجوی فراوان دارد

کلمات کلیدی بلندتری که ترکیب خاصی از چند کلمه هستند

  • هدف مشخص تر دارند و عاری از مشکل هستند.
  • رقابت کمتر دارند
  • برای مثال سرچ کلمه کلیدی(فروشگاه لباس در چمران)هدف کاملا مشخصی دارد و لیست فروشگاه های موجود در چمران برای ما باز می شود

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه

کلمات کلیدی را نمی‌توانیم در هر جای از مقاله که دوست داریم،استفاده کنیم.این کلمات جای مشخصی دارند:عنوان صفحه،بدنه اصلی،یو آر ال صفحه (تگH۱ )،متا تگ (Description)،عکس های صفحه(تگ Alt)

استفاده کلمات کلیدی مرتبط در این مکان ها به گوگل کمک میکند تا محتوای صفحات را بهتر درک کند و در نتیجه رتبه سایت بالا می آید.
عدم موفقیت در این کار مراحل بعدی سئو را با مشکل مواجه می کند.

امیدوارم از مقاله ی ما خوشتان آمده باشد و شما به جواب سوال هایتان رسیده باشید.با دنبال کردن ما،ما را خوشحال می کنید…🤍

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!