بازاریابی در گوگل پلاس را متحول کنید

بازاریابی در گوگل پلاس را متحول کنید

وقتی که گوگل پلاس اولین بار به عنوان یک شبکه اجتماعی ظاهر شد تنها بعنوان یک شبکه اجتماعی جدید مورد استقبال قرار نگرفت. بلکه قدرت آن در بازارایابی آنلاین بود که توجه همه را جلب کرد.

گوگل پلاس طراحی شده بود تا از فیسبوک یک شبه پیشی بگیرد. گوگل پلاس ویژگی های بسیاری را به تجارت اختصاص داده است. ویژگی های بازاریابی گوگل پلاس به وضوح برای کسب و کارهای تازه تاسیس و کسب و کارهایی که بدنبال ایجاد برند هستند طراحی شده است.

در حال حاظر گوگل پلاس بعنوان یک شبکه اجتماعی که هر کسب و کاری باید به آن به عنوان محلی برای بازاریابی نگاه کند شناخته میشود.

 

بازاریابی در گوگل پلاس را متحول کنید

برای بازاریابی در هر سیستمی باید ویژگی های آن را شناخت یکی از ویژگی هایی که در هر سیستم باید قبل ازبازارایابی مورد تحقیق قرار بگیرد ویژگی های جمعیت شناسی سیستم است.

گوگل پلاس از نظر تعداد کاربر به فیس بوک نمی رسد. ولی از نظر کاربر و کانال فعال بسیار از فیس بوک جلوتراست. بیشتر شرکت ها برای معرفی کالای جدید خود از گوگل پلاس کمک میگیرند.از ویژگی های بارز جمعیتی در گوگل پلاس میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • تعداد جمعیت فعال:540 میلیون نفر
  • متخصصین تکنولوژی: 70% مردان
  • انواع محتوای به اشتراک گذاشته شده:بروز رسانی پروفایل،لینک،عکس ، ویدئو و…

هنگام بازاریابی در گوگل پلاس باید توجه داشت که بیشتر جمعیت گوگل پلاس را مردان تشکیل میدهند. میانگین سنی در گوگل پلاس 28 سال است و جمعیت افراد 45 تا 54 سال در گوگل پلاس نیز بسیار بالا میباشد. نکته دیگر تخصص بالای افراد حاظر در گوگل پلاس است که این شبکه را به بهترین شبکه برای بازاریابی تجارت های B2B تبدیل می کند.

نکته : 41 درصد از کاربران گوگل پلاس بصورت مداوم با برندهای محبوب شان اطلاعات رد و بدل می کنند.

ابزارهای بازاریابی در گوگل پلاس

برای بازاریابی در هر شبکه اجتماعی باید امکانات ارتباطی آن شبکه را بررسی کرد. گوگل پلاس امکانات بی نظیری برای ارتباط با سایر کاربران ایجاد کرده است این امکانات عبارتند از:

 

Google+ Circles  :

گوگل به شما این امکان را میدهد که مخاطبان خود را در دسته بندی های مختلف قرار دهید. این دسته بندی ها به نام Circles  شناخته میشوند. مثلا شما میتوانید برای اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران دسته بندی های جداگانه ای در نظر بگیرید.

فرض کنید که شما قصد دارید برای یک برند پوشاک در گوگل پلاس بازاریابی کنید. برای اینکار شما میتوانید یک Circles  برای آقایان و یک Circles  برای بانوان داشته باشید. همچنین میتوانید Circles  مشتریان، همکاران ، اینفلوئنسرها و غیره را ایجاد کنید.

با ایجاد Circles  شما میتوانید پست ها را برای افراد خاصی منتشر کنید. مثلا اگر مانتو جدیدی به مجموعه شما اضافه شد. میتوانید تعیین کنید که تنها مشتریان زن آن را ببینند.

در آخرین نسخه گوگل پلاس برای تنظیم Circles  باید از پنل سمت چپ گزینه People را انتخاب و در انتهای صفحه در قسمت Your Circles  میتوانید دسته بندی های موجود را ویرایش و یا دسته بندی جدیدی ایجاد کنید.

 

Google+ Communities  :

انجمن های گوگل پلاس بسیار شبیه گروه ها در فیسبوک و لینکدین هستند. شما با پیوستن به یک انجمن میتوانید مطالب دیگران را بخوانید و یا مطالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

میتوان در انجمن های مرتبط با کسب و کار خود عضو شد و ضمن مطالعه مطالب دیگران با به اشتراک گذاری مطالب تخصصی، حرفه ای بودن خود را به کاربران انجمن نشان داد. یا نسبت به بازاریابی محصول و خدمات اقدام کرد.

برای استفاده از Communities  میتوانید، از پنل اصلی گوگل پلاس روی گزینه Communities  کلیک کرد. در این قسمت شما سه امکان در اختیار دارید. در بالای صفحه امکان جستجوی انجمن ها وجود دارد در ابتدای صفحه در بالا سمت راست لینکی برای ایجاد یک انجمن قرار دارد و در وسط صفحه انجمن هایی که در آنها عضویت دارید قرار داده شده است. در پایین صفحه نیز دکمه ای با عنوان Discover more وجود دارد. که انجمن های موجود را به شما معرفی می کند.

 

Google+ Collections:

مجموعه ها برای دسته بندی محتوای شما در گوگل پلاس کاربرد دارد. فرض کنید قصد فروش غذای حیوانات را دارید یک مجموعه میتواند غذای سگ ها و یک مجموعه غذای گربه ها باشد.

با دسته بندی کردن کالا ها در مجموعه ها هنگامی که کاربری به یکی از مجموعه ها مراجعه کند. محصولات قبلی مرتبط را هم مشاهده می کند. به این ترتیب شما میتوانید محصولاتی را که قبلا در گوگل پلاس قرار داده اید را در اختیار کاربران جدید قرار دهید.

برای ایجاد مجموعه کافیست که از پنل سمت چپ روی گزینه Profile کلیک کنید.در زیر قسمت کاور یا همان عکس بزرگ بالای صفحه میتوانید مستطیل هایی را مشاهده کنید. روی اولین آنها عبارت Create collection وجود دارد و با کلیک روی آن یک مجموعه برای شما ساخته میشود.

 Google+ Hangouts :

ابزار گوگل Hangouts  یک چت ویدئویی زنده است. که میتواند برای موارد مختلفی مانند: مصاحبه و متینگ و سمنیارهای تحت وب مورد استفاده قرار گیرد. ابزار Hangouts  یک ابزار ارتباطی بسیار موثر برای ایجاد یک برند تجاری است.

هنگام ارتباط با مشتریان بلقوه و یا شرکای کاری میتوانیم از ابزار Hangouts  استفاده کنیم. ابزار Hangouts  از وبسایت و نرم افزار موبایلی قابل دسترس است.

استفاده از Hangouts  در وب :

در مرورگر وارد آدرس https://hangouts.google.com/ مراجعه کنید در این آدرس می توانید با افراد مختلف ارتباط تصویری بر قرار کنید.

استفاده از Hangouts  در موبایل:

برای دانلود اپلیکشن Hangouts  به آدرس https://hangouts.google.com رفته و در بالا سمت چپ روی منوی سایت کلیک کنید از پنل سمت چپ میتوانید نوع سیستم عامل گوشی خود را انتخاب و نرم افزار Hangouts  را بصورت رایگان دانلود کنید.

ارتباطات تصویری در Hangouts  قابل ضبط و انتشار در یوتیوب و … میباشند.

 

 Google+ Local  :

این ابزار گوگل به شما امکان میدهد که یک صفه ایجاد کنید. که در آن مکان واقعی شرکت شما و برخی اطلاعات دیگر قرار داده شده است. مزیت ایجاد یک صفحه Google+ Local افزایش سرعت جستجوی محلی و رتبه گیری سایت میباشد.این ابزار باعث میشود که تجارت شما در جستجوی محلی راحت تر یافته شود. گوگل پلاس و گوگل در هنگام جستجو از شهر و کشور شما رتبه بهتری به سایت شما میدهند.

برای استفاده از این امکان ابتدا آدرس https://maps.google.com/localguides  را در مرورگر خود وارد کنید. سپس درصورتی که قبلا از این سیستم استفاده نکرده اید ثبت نام کنید و صفحه خود را بسازید.

در مرحله بعد میتوانید به صفحه https://www.localguidesconnect.com/ رفته و به معرفی خود و محصولات خود بپردازیرد.

برای کسب امتیاز میتوانید نسبت به افزودن نقاط به نقشه یا پاسخ به سوالات دیگران اقدام کنید.

لینک سفارشی برای صفحه گوگل پلاس

یکی از نکاتی که میتواند به بهتر شدن بازاریابی در گوگل پلاس کمک کند ایجاد یک لینک اختصاصی برای صفحه خود در گوگل پلاس میباشد. برای داشتن یک لینک اختصاصی در گوگل پلاس صفحه شما باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • داشتن تعداد 10 یا بیشتر دنبال کننده(افرادی که شما را در circles قرار داده اند )
  • عمر اکانت شما بیش از یک ماه باشد.
  • پروفایل شما دارای عکس باشد.
  • اکانت شما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

بعد از انجام این مراحل شما در صفحه اصلی خود لینکی برای اختصاص دادن یک عبارت سفارشی به آدرس صفحه خود در گوگل پلاس خواهید دید. این لینک با عبارت Get url مشخص شده است.

تیم بازاریابی شرکت کیان آرت با کمک متخصصین بازاریابی آنلاین کمپینهای موفق فراوانی برای مشتریان خود ایجاد کرده است. از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!