پاپ آپ در طراحي سايت

پاپ آپ در طراحي سايت

 در اين مقاله از سايت کيان ارت به پاپ اپ در طراحي سايت مي پردازيم. مهمترین نکته در طراحی یک سایت سادگی و روان بودن روال کاری آن است. به عبارت دیگر اگر بخواهید وب سایتی حرفه ای و جذاب طراحی کنید لازم است در استفاده از امکانات بااحتیاط پیش روید. اگر تمام امکانات و ویژگی هایی که می دانید را در یک وب سایت پیاده سازید، به احتمال زیاد صفحه ای شلوغ و درهم پیچیده خواهید داشت. چنین سایتی کاربران را فراری می دهند. استفاده بیش از حد از ویژگی های حتی خوب، می تواند نتیجه ای نامطلوب در پیش داشته باشد. کاربران اینترنتی اغلب عجول هستند و می خواهد به سرعت مطلب مورد نظرشان را بیابد. در این زمان شلوغی صفحات وب سایت آن ها را سردرگم نموده و مجبور به ترک سریع سایت شما می کند. در این زمان شما با افزایش نرخ ترک سایت خود مواجه شده و یافتن علت آن برایتان دشوار خواهد بود.

طراحی ساده و مینیمال (Minimalism) در این سال ها طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده است. در این طراحی کاربران به دور از هر گونه اطلاعات مزاحم، می توانند درخواست های خود را پیگیری نمایند و با سرعت بیشتری نتایج مورد نظرشان را بیابند. از این جهت تمایل آن ها به وب سایت شما افزایش یافته و دفعات مکرر به آن سر می زنند.

اگر بخواهیم علت موفقیت این سبک طراحی ها را بررسی نماییم،شاهد جلب توجه دو عامل شفافیت و سادگی خواهیم بود. طراحی مینیمال حاکی از توجه شما به رضایت کاربران بوده و امتیاز شما را در مقابل رقبا افزایش می دهد.

مراحل رشد پاپ آپ در طراحي سايت

پاپ آپ (Pop Up) صفحه ای مجزا از وب سایت است که جهت نمایش محتوا به کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. سال ها پیش توسعه دهندگان وب از مزایای این ویژگی مطلع شده و آن را در صفحات خود به کار گرفتند. پاپ آپ اغلب جهت نمایش محتوای مهم و ضروری برای کاربر و بدون ایجاد تغییر در ساختار وب سایت استفاده می شد. اما با گذشت زمان عده ای سودجو از Pop Up به عنوان ابزاری تبلیغاتی بهره گرفتند. به نحوی که بیشتر سایت ها از صفحات پاپ آپ پر شده بود و موجب آزار کاربران می گشت. در این زمان گوگل حامی کاربران اینترنتی قدم به میدان لجام گسیخته پاپ آپ ها گذاشت و اعلام نمود سایت هایی که تبلیغات زیادی را در خود جای داده اند با کاهش رتبه در SERP مواجه خواهند شد.

مدل های پاپ آپ در طراحي سايت

پاپ آپ ها بسته به محل قرار گرفتن روی سایت دارای سه مدل هستند:

Modal: حتما بارها پیش آمده به محض اینکه وارد سایتی می شوید، کادرهای کوچکی در گوشه های صفحه برایتان باز می شود و به محتواهای مختلفی را به نمایش می گذارد. این روش رایج ترین شیوه استفاده از پاپ آپ در فضای وب می باشد.

Interstitial: برخی پاپ آپ ها به محض ورود به وب سایت تمام صفحه را در برمی گیرند و برای مشاهده محتوای سایت باید ابتدا آن ها را ببندید.

Notification Bar: برخی سایت ها، نوارهایی در بخش های بالایی و یا پایین صفحه خود قرار می دهند و به این صورت محتوای مورد نظرشان را به کاربر اطلاع می دهند.

لازم است بدانید به کار بردن پاپ آپ در صفحات سایت الزاما اشتباه نیست و نحوه استفاده از آن است که ارزشمندی آن را مشخص می کند. مهمترین معیارهای امتیاز دهنده به پاپ آپ، کیفیت محتوای به نمایش درآمده در آن و امکان دسترسی کاربر به محتوای اصلی سایت می باشد.

مزیت های استفاده صحیح از پاپ آپ در وب سایت

در ادامه بحث پاپ آپ در طراحي سايت ،در این سال ها آن قدر نسبت به پاپ آپ ها بدبین شده ایم که گمان می کنیم استفاده از آن ها تحت هر شرایطی گوگل را عصبانی می کند. اما واقعیت چیز دیگریست! اگر نحوه استفاده صحیح از این ویژگی جذاب را بیاموزید و طبق قوانین گوگل پیش بروید، نتایجی عالی و هیجان انگیز در انتظارتان خواهد بود.

۱٫ جلب توجه: در جهان مدرن امروزی اغلب کاربران فرصت کافی برای قدم زدن درون سایت ها را ندارند و ممکن است از اخبار مهم غافل شوند. اما استفاده از پنجره های کوچک و رنگی پاپ آپ می تواند نظرها را به سوی اطلاعات مهم جلب نماید.

۲٫ از منظر وانشناختی: تصاویر رنگی و افکت های جذاب اولین مواردی هستند که چشم انسان ها را درگیر می کند. پنجره های پاپ آپ با داشتن جذابیت تصویری می توانند به سرعت کاربران را به سوی خود فرا بخوانند.

۳٫ منعطف بودن: شما می توانید از پاپ آپ جهت نمایش محتوای مختلفی نظیر عضویت در خبرنامه و یا تخفیفات استثنایی استفاده نمایید. ضمن اینکه می توان آن ها را در لحظه ورود به سایت فعال نمود و یا پس از اسکرول کردن و حتی هنگام خروج کاربران از سایت بهره لازم را دریافت کرد.

۴٫ طراحی ساده و مرتب: در ادامه مطالب بیان شده ابتدای مقاله، در مورد طراحی صفحات ساده و روان، به خدمت در آوردن پاپ آپ ها، از شلوغی صفحات سایت می کاهد و تنها مطالب اصلی و مهم در مرکز وب سایت قرار می گیرند.

۵٫ رشد نرخ تبدیل: طبق آزمایش انجام شده توسط وب سایتی معتبر در زمینه طراحی سایت، با هدف بررسی تاثیرات پاپ آپ در نرخ تبدیل مشتری؛ کمک گرفتن از Pop Up، نرخ تبدیل را تا ۳% افزایش می دهد. همچنین این وب سایت اعلام نموده اگر هنگام طراحی این پنجره های جذاب نکات مهم را به درستی رعایت نموده و با دقت آن را بسازید، امکان افزایش نرخ تبدیل مشتریان تا ۹% افزایش می یابد

شرکت کيان تجارت فاوا با سال ها سابقه در زمينه طراحي سايت در کرج اماده خدمت رساني به شما متقاضيان محترم است.

پست مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید