طراحی وب سایت در کرج
026-34204893
09101013858

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین - طراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاینطراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

 

با تغییر رویکرد ذهنی نسبت به شبکه‌های اجتماعی و استراتژی های مشخص، شما می‌توانید از این رسانه‌ی جدید استفاده کنید ولی باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید که بتوانید از آن بهره ببرید. در اینجا قصد داریم راه‌هایی را برای استفاده از  شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکار به شما نشان دهیم:

 

از نسخه‌های پولی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

واقعیت این است که مخاطبان شما، محتوای باکیفیتی را که عرضه می‌کنید دوست دارند و وقت‌شان را برای آن می‌گذارند، ولی باید بدانید که راحت‌ترین کار برای کاهش نرخ دسترسی طبیعی به شبکه‌های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق لینک اخبار این است که در شبکه‌های اجتماعی از سرویس‌های پولی استفاده کنید. بعضی از این سرویس‌ها شامل سرویس‌های تبلیغات تقویت شده فیس‌بوک و توییتر هستند.

هاب اسپات (Hobspot) که شرکتی در آمریکا است و راهکارهای جامع بازاریابی و فروش را بر روی نرم‌افزارهایش ارائه می‌دهد، متوجه شد که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ، شرکت‌ها بودجه‌ی تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی خود را از ۱۷.۷ میلیارد دلار به ۲۳.۶ میلیارد دلار تغییر داده‌اند. از آنجا که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تمام تلاش خود را برای گرفتن توجه مخاطبان به کار می برند، استفاده از سرویس‌های پولی که شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌کنند، راه حیاتی برای رشد محتوای عرضه شده است. متاسفانه افراد به منفعتی که از استفاده از شبکه‌های پولی می‌برند نگاه نمی‌کنند و حاضر نیستند چنین سرمایه‌گذاری داشته باشند که در نهایت باعث عقب ماندن آنها از رقابت می‌شود.

 

روی آموزش خودتان کار کنید

برای اینکه در یک صنعت، مخصوصا رسانه‌ اجتماعی به‌روز باشید باید از کارشناسان این حوزه بخواهید که به شما آموزش دهند. مهم نیست که کسب‌وکار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. می‌توانید هر سه ماه یک بار در دوره‌های آموزشی آنلاین و یا کلاس‌های حضوری شرکت کنید و از اطلاعات آنها استفاده کنید و آن را به کارمندان خود نیز انتقال دهید.

 

بر روی سرویس‌های طرف سوم (Third Party) سرمایه‌گذاری کنید

باید از ابزارهای تحلیلی یا سرویس‌های مشاوره‌ای که متخصص در این زمینه هستند استفاده کنید. مطمئن باشید که شرکت شما از بابت این سرمایه‌گذاری، سود خوبی کسب خواهد کرد. برای اینکه برای خودتان زمان بخرید، باید نزد مشاوران بروید که این مشاور می‌تواند یک شخص یا یک نرم‌افزار باشد. به یاد داشته باشید که اکثر چیزهایی که در زندگی به دست آورده‌اید، چیزهایی است که بهای آن را پرداخته‌اید.

 

تنها روی چند شبکه، بصورت عمیق کار کنید

در حال حاضر و با توجه به ارتقاء الگوریتم‌ شبکه‌های اجتماعی، کیفیت محتوا و درگیر کردن مخاطب با آن، در دیده شدن شما بسیار مهم است. الگوریتم فیس‌بوک، صفحه‌هایی را که نرخ دیده شدن آنها از طریق جستجوی عادی از طریق موتورهای جستجو پایین می‌آید، جریمه می‌کند. سایر شبکه‌های اجتماعی هم همین کار را انجام می‌دهند.

با این دید، شما باید زمان خود را بر روی آن دسته از شبکه‌های اجتماعی بگذارید که بهترین کارکرد را برای شرکت شما دارند. نباید هر پلتفرم شبکه‌ي اجتماعی را که می‌شناسید به کار بگیرید. اگر شبکه‌ی اجتماعی شما در پینترست خیلی خوب کار می‌کند، و از توییتر هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید، باید استراتژی فعالیت‌تان را در توییتر مجددا بازسازی کنید یا پینترست را در اولویت قرار دهید. اگر محتوایی که عرضه می‌کنید هیچ ارتباطی با لینکدین ندارد، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگری عرضه کنید. می‌بینید که این قانون خیلی صریح و ساده است. در دنیای پر تغییر دیجیتال، ممکن است افراد در این دام بیفتند که باید در همه جا دیده شوند. این طرز فکر باعث می‌شود که کیفیت محتوایتان را در پلتفرم‌های اجتماعی نادیده بگیرید که شما را از رسیدن به هدف دور می‌کند. باید دقت کنید که اکثر اوقات تصمیم‌گیری صحیح این است که از یک شبکه‌ی اجتماعی به خاطر کم اثر بودن، خارج شوید.

 

 

 

Tagged
استراتژی های عالی برای استارتاپ ها - طراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

استراتژی های عالی برای استارتاپ ها

استراتژی های عالی برای استارتاپ هاطراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

 

اغلب کارآفرینان با گرفتار شدن در وضع وخیم اقتصادی، سرانجام بودجه بسیاری از فعالیت‌های ضروری از جمله بازاریابی و تبلیغات را قطع می‌کنند؛ درحالی‌که نادیده گرفتن بازاریابی، در نهایت رشد تجارت را کند می‌کند و درآمد را کاهش می‌دهد و درنتیجه، بودجه‌ی کمتری برای فعالیت‌های ضروری باقی‌ می‌ماند و دومینوی سقوط شرکت شکل می‌گیرد.

با تخمین تقریبی، حدود ۸۰ درصد کارآفرینان هیچ دانشی در مورد اندازه‌گیری اثربخشی استراتژی بازاریابی ندارند و تعجبی ندارد که بازاریابی را بی‌اهمیت تلقی می‌کنند. اما نکته‌ی مهم این است که بازاریابی مؤثر هزینه چندانی ندارد. بودجه‌ی کلان برای بازاریابی شاید بازدهی بیشتری داشته باشد؛ اما بسیاری از روش‌های مؤثر و کم بودجه بازاریابی وجود دارند که می‌توانید برای توسعه استارتاپ خود استفاده کنید.

 

۱- ارجاعات

یکی از بهترین روش‌های تجارت اجتناب از تبلیغات مستقیم است. در عوض سیستمی ایجاد کنید که مشتریانتان برای شما بازاریابی کنند. در نظر داشته باشید که احتمال خرید مردم وقتی توسط دوستانشان ترغیب می‌شوند ۴ برابر بیشتر است. بر خلاف ادعای رسانه‌های تکنولوژی؛ ما هنوز به توصیه‌های اطرافیان بیشتر از هر چیزی اعتماد می‌کنیم. افزون بر این، پایه‌ریزی برنامه‌ی ارجاع‌دهی هزینه زیادی ندارد و بستگی به شما دارد که چگونه آن را طرح‌ریزی  کنید و شاید کاملا رایگان تمام شود. به‌عنوان مثال، شاید برای مشتری‌های فعلی تخفیف‌هایی در قبال معرفی مشتریان ارائه کنید یا جوایز نقدی به آن‌ها اختصاص دهید. اگر شما روی چنین استراتژی حساب باز کرده‌اید، مطمئن باشید که توسط مشتریانتان شناخته می‌شوید.

 

۲- اخبار و انتشارات

مردم اخبار را به‌طور منظم دنبال می‌کنند. اگر شما چیزی دارید که ارزش خبری داشته باشد، اغلب رسانه‌ها با خوشحالی آن را منتشر خواهند کرد. انتشارات خبری، روشی ارزان‌قیمت برای مطرح کردن برند شما در نشریات مهم است و به احتمال زیاد با لینک‌های ورودی از رسانه‌ها، ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد. اگر همه‌ی کارها از قبیل ارتباط و تماس با خبرنگاران رسانه‌های خبری را خودتان انجام دهید، این کار می‌تواند استراتژی تبلیغاتی بالقوه و ارزان‌قیمتی باشد. در غیر این صورت باید به سراغ ذخیره‌ی شرکت بروید و برای آگهی‌های تبلیغاتی هزینه کنید.

 

۳- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا دارای انواع مختلفی است و تقریبا هیچ کدام به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز ندارد. ساده‌ترین روش راه‌اندازی وبلاگ در وب‌سایت است. افزودن مطالب جدید چند بار در هفته به سایت اعتبار می‌بخشد و مخاطبان را جذب می‌کند. اینفوگرافی و ویدیو و پادکست‌ نیز از انواع مختلف بازاریابی محتوایی هستند. همه‌ی این‌ها قدرت اعتباربخشی به کسب و کار شما را دارند، ترافیک ورودی سایت شما را افزایش می‌دهند و سایر استراتژی‌ها را تکمیل می‌کنند.

 

۴- سئو

اگر شما زمانی برای نوشتن مطالبی برای کمپین بازاریابی محتوای خودتان صرف می‌کنید، باید روی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (سئو) نیز سرمایه‌گذاری کنید.

اگر با سئو غریبه هستید، ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که با کمی مطالعه و جست‌و‌جو می‌توانید به‌آسانی از پس مفاهیم آن برآیید و منافع بلندمدت سودمندی کسب کنید. از ابزارهای آنلاین برای یافتن کلیدواژه‌های مرتبط که بتوانند برای سایتتان ترافیک جذب کنند استفاده کنید. علاوه بر آن، همواره باید مطالب باکیفیت ارائه بدهید تا برای دامنه خود، بک لینک جذب کنید. سئوی حرفه‌ای کار زیادی لازم دارد؛ اما اگر خودتان آن را انجام دهید، تنها هزینه‌ای که می‌پردازید زمان است.

 

۵- بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موردی نیست که شما بتوانید به‌صورت شانسی انجام دهید؛ اما بسیار در دسترس است و با صرف زمان در آن مهارت کسب خواهید کرد. در شروع کار برای برندتان پروفایلی در شبکه‌های اجتماعی اصلی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام ایجاد کنید. به پروفایلتان جان بدهید و مطالبی متناسب با بازار هدف منتشر کنید. به‌صورت منظم با مخاطبانتان در تماس باشید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

۶- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی همچنان استراتژی پربازدهی است. تخمین زده شده که نرخ بازگشت سرمایه در این روش ۴۰۰ درصد و بیشتر است. شما برای این کار باید لیست ایمیل فعال و مناسبی جمع‌آوری کنید و مطمئن شوید که با ایمیل‌های نامناسب و زیاد، مزاحمتی برای مخاطبان ایجاد نمی‌کنید.

 

۷- تبلیغات کلیکی

اگر از کلیدواژه‌های مهم و پر جست‌و‌جو استفاده کنید، تبلیغات کلیکی می‌توانند گران‌قیمت باشند؛ اما سرویس‌هایی وجود دارند که برای استارتاپ‌های با بودجه‌ی محدود سودمند هستند. به‌عنوان مثال در فیسبوک می‌توانید با پرداخت حدود ۱ دلار در هر روز، از تبلیغات خاص در فیسبوک استفاده کنید. (احتمالا برای مشاهده نتیجه‌ی بهتر باید مبلغ بیشتری هزینه کنید)

 

۸- برند‌ سازی شخصی

برند‌ سازی شخصی همانند برند سازی شرکت‌های بزرگ عمل می‌کند؛ با این‌ تفاوت که تمرکز بر شخص خود شما است. به بیان دیگر خودتان را باید ارتقاء بدهید تا به‌واسطه‌ی کسب شهرت شما، برندتان نیز رشد کند. فعالیت تخصصی در شبکه‌های اجتماعی، ساده‌ترین روش این کار است.

 

۹- گروه‌ها و انجمن‌ها

هرگز قدرت تأثیرگذاری انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی را دست‌ کم نگیرید. شما احتمالا با سؤال‌هایی مواجه شده‌اید که جوابشان را می‌دانید. به درخواست راهنمایی مردم در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید تا اعتماد و اعتبار کسب کنید. جالب توجه این‌که عضویت در چنین انجمن‌هایی معمولا هزینه‌ای ندارد و شما می‌توانید با زمانی که اختصاص می‌دهید، منافع مهمی به دست آورید.

اگر می‌خواهید در این رقابت شدید بازار برنده باشید، هرگز به بازاریابی بی‌اعتنایی نکنید؛ حتی زمانی که با محدودیت بودجه مواجه هستید. در عوض تا زمانی که درآمد بیشتری کسب می‌کنید، برای دیده شدن برندتان روش‌هایی خلاقانه پیدا کنید که نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نداشته باشند.

Tagged
اجرای قانون های ضروری در ایمیل مارکتینگ - طراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

اجرای قانون های ضروری در ایمیل مارکتینگ

اجرای قانون های ضروری در ایمیل مارکتینگطراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

 

جفری جیمز، مشاور بازاریابی و کارشناس امور کسب‌وکار در آخرین مقاله‌ی خود، فهرست مهم‌ترین قواعد ایمیل مارکتینگ مؤثر را شرح داده ست:

 

۱- لیست مخاطبین را تا حد ممکن اصلاح کنید

مهم نیست چه تعداد ایمیل در فهرست شما جای داشته باشد؛ بلکه آنچه در بازاریابی اهمیت دارد این است که چند درصد از مشتریان بالقوه به ایمیل‌های شما پاسخ می‌دهند. بهتر است تمام مخاطبانی را که احتمالاً اصلاً ایمیل شما را باز نمی‌کنند، از لیست خود حذف کنید و این امکان را برای آن‌ها فراهم کنید که اشتراک خود را از سلسله‌ی آگهی‌های شما لغو کنند.

 

۲- ایمیل‌ها را در ساعات کاری ارسال نکنید

مطالعات متعددی نشان داده‌اند ایمیل‌هایی که برای بازاریابی ارسال می‌شوند، اگر در ساعات کاری که سایر ایمیل‌های تجاری و حرفه‌ای ردوبدل می‌شوند ارسال نشوند، بهتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

 

۳- عنوان کوتاه و مرتبطی برای ایمیل خود انتخاب کنید

مطالعات بازاریابی می‌گویند ایمیل‌هایی که عنوان آن‌ها  از ۲ تا ۳ کلمه تشکیل شده، نسبت به ایمیل‌هایی که عنوان آن‌ها یک جمله‌ی کامل و طولانی است، بیشتر باز می‌شوند و مورد مطالعه قرار می‌گیرند. به‌علاوه تیزر مطلب (به شماره‌ی ۵ رجوع کنید) باید جمله‌ای باشد که عنوان ایمیل شما را تکمیل کند و موضوع کار شما را به‌صورت موجز و مؤثر شرح دهد.

 

۴- از نام کوچک مخاطب استفاده کنید

به‌استثنای زمانی که فرهنگی رسمی را تبلیغ می‌کنید و فرمالیته‌ی اداری برای آن ارزش محسوب می‌شود، بهتر است ایمیل خود را با نام کوچک مشتری شروع کنید و پس‌ از آن یک کاما بگذارید. از به کار بردن القابی مثل جناب، سرکار و عزیز اجتناب کنید. ایمیل خود را طوری شروع کنید که گویی برای همکار خود نامه می‌نویسید و از تشریفات مصنوعی خودداری کنید.

 

۵- در ۲۰ کلمه‌ی اول ایمیل خود، به یک نکته یا مزیت مهم اشاره‌کنید

هنگامی‌که خوانندگان به صفحه‌ی اینباکس خود می‌روند، معمولاً به‌جز نام فرستنده و عنوان ایمیل، ۲۰ کلمه از شروع ایمیل شما را هم مشاهده می‌کنند. این جمله‌ی ابتدایی می‌تواند در تصمیم‌گیری مشتری مبنی بر اینکه ایمیل را باز کند یا نه، نقش مهمی داشته باشد.

 

۶- به صمیمیت غیر واقعی تظاهر نکنید

جملات کلیشه‌ای مانند «امیدواریم تابستان خوبی داشته باشید» و نظیر آن، نه‌تنها ریاکارانه به نظر می‌رسند (چراکه شما دوست یا آشنای نزدیک و صمیمی این افراد نیستید) بلکه ارزش مفهومی ایمیل کوتاهی را که می‌خواهید ارسال کنید، پایین می‌آورند.

 

۷- ویژگی خاص خود را بیان کنید

ایمیل شما باید این تصور را ایجاد کند که شما، شخصاً توجه مشتری را ارزشمند می‌دانید. نکته‌ی جالبی در مورد خودتان، محصول یا شرکتتان بیابید که علاوه بر جذاب بودن، رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد. (به نکته‌ی ۱۲ دقت کنید)

 

۸- در نوشتن متن ایمیل، به نقطه‌نظر مشتری توجه کنید

مشتریان بالقوه‌ی شما، به خودشان، شغلشان، کسب‌وکارشان و مشتریانشان اهمیت بیشتری می‌دهند. اگر در متن ایمیلتان فقط از خودتان، شرکت و نظرات شخصی خود صحبت کنید بدون اینکه اشاره‌ای به علایق و نگرانی‌های مخاطب داشته باشید، آن‌ها احتمالاً شانه‌هایشان را بالا می‌اندازند و شما را نادیده می‌گیرند.

 

۹- از صحبت در مورد عملیات و توابع شرکت دست بکشید

اغلب اوقات، مشتریان بالقوه دلیلی برای توجه به پروسه‌های تولیدی محصول شما و حواشی آن ندارند. به‌جز در موارد بسیار نادری که یک مخاطب در حال تحصیل یا تجربه‌ی حوزه‌ی فعالیت شما باشد، شرح روند کاری و تولیدی، عملی زائد است که ارزشی برایتان ایجاد نمی‌کند.

 

۱۰- از علائم اختصاری ناآشنا و کلمات تخصصی استفاده نکنید

اغلب مخاطبان، به‌محض دیدن حروف اختصاری ناآشنا یا اصطلاحات فنی و تخصصی که مفهومشان را نمی‌دانند، خواندن ایمیل را متوقف می‌کنند. به‌عنوان‌مثال اصطلاح CRM، برای افرادی که پیگیر تجارت هستند آشنا و معمول است؛ ولی در مقابل استفاده از عبارت «سیستم توانمندسازی فروش»، نابجا و غیر ضروری است.

 

۱۱- به‌جای استفاده از واژه‌ها و عبارات انتزاعی، از مثال‌های کاربردی استفاده کنید

عبارتی مثل مانند «صرفه‌جویی در پول و زمان» یا «بهبود بهره‌وری» به‌اندازه‌ای برای مشتریان شما بی‌رنگ و بی‌مفهوم است که در پس‌زمینه‌ی ذهنی آن‌ها محو می‌شود. در عوض، یک مثال واقعی ارائه کنید که دقیقا همان چیزی را که مشتری شما احتمالاً تجربه خواهد کرد، نشان دهد.

 

۱۲- بیش‌ از حد از برتری خود تعریف نکنید

افرادی که شما را نمی‌شناسند، ادعای شما را مبنی بر «بهترین و خاص‌ترین» بودن باور نمی‌کنند. بدتر از این، ممکن است فرض را بر تکبر یا ریاکاری شما بگذارند و فکر کنند شما حقیقت را بیان نمی‌کنید. اکثر مردم وقتی یک فروشنده ادعای صداقت و درستکاری می‌کند، او را به دیده‌ی تردید نگاه می‌کنند.

 

۱۳- سعی کنید با مشتریان وارد مکالمه شوید

بیشتر مواقع هدف از بازاریابی ایمیلی، مکالمه و ارتباط برقرار کردن با مشتریان است نه فروش محصولات (مگر در مواقعی که شما برای فروش یک کالای مصرفی تبلیغ می‌کنید). اول مخاطب را به تبادل ایمیل با خودتان ترغیب کنید و بعد با او قراری برای یک تماس تلفنی کوتاه یا یک ملاقات حضوری بگذارید.

 

۱۴- از مخاطبان سؤالاتی بپرسید که با بله یا خیر پاسخ داده می‌شوند

راحت‌ترین راه برای اینکه بتوانید با مخاطب خود صحبت کنید، این است که از او سؤالاتی با جواب «بله یا خیر» بپرسید. نکته‌ی مهم در مطرح کردن این پرسش‌ها، این است که آن‌ها نباید وقت و انرژی زیادی از مخاطب بگیرند. سؤال خوب: آیا به این سوژه علاقه‌مند هستید؟ سؤال بد: آیا می‌توانم برایتان اطلاعاتی ارسال کنم؟

 

۱۵- بیش از یک مورد فراخوان دعوت به عمل فوری نداشته باشید

هرچه بیشتر از مشتریان درخواست کنید که در همین لحظه چیزی را انتخاب کنند، احتمال اینکه آن‌ها دست به اقدامی بزنند کمتر می‌شود. بهترین درخواستی که می‌توانید از مخاطبان داشته باشید این است که از آن‌ها بخواهید به ایمیل شما پاسخ بدهند.

 

۱۶- از ارائه‌ی آمار و اطلاعات پرهیز کنید

برخلاف تصورات عمومی، جاری کردن سیل اطلاعات به سمت مخاطب، آن‌ها را به خرید محصولات شما ترغیب نمی‌کند. برعکس، ارائه‌ی آمار و اطلاعات به‌احتمال‌ زیاد راه گفتگوی شما را با مشتریان خواهد بست. این کار شبیه این است که چند صفحه نوشته را دست کسی بدهید و از او بخواهید آن را مطالعه کند و به شما برگرداند.

 

 ۱۷- بهترین ترکیب مؤثر را برای ایمیل‌های خود پیدا کنید

همه‌ی نکات گفته‌شده را مورد تست و بررسی قرار دهید. مثلاً ابتدا نرخ استقبال از ترکیب‌های مختلفی را که می‌توانید به‌عنوان موضوع ایمیل به کار ببرید، بسنجید. بعد از آن، ۱۵ یا ۲۰ کلمه‌ی اول ایمیلتان را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید و در آخر، نرخ ارتباطات مؤثر خود را با پیگیری و بررسیِ تعداد پاسخ‌هایی که منجر به خرید شده‌اند، برآورد کنید.

Tagged
اشتباهاتی بزرگ در بازاریابی دیجیتال - شرکت طراحی سایت کیان تجارت فاوا

اشتباهاتی بزرگ در بازاریابی دیجیتال

اشتباهاتی بزرگ در بازاریابی دیجیتالشرکت طراحی سایت کیان تجارت فاوا

۱- مشخص نکردن اهداف

یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید: «شکست در برنامه‌ریزی درواقع همان برنامه‌ریزی برای شکست است.» و این موضوع کاملا در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ صدق می‌کند. نداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، شکست شما را صد درصد تضمین می‌کند. شما قبل از شروع برنامه‌ریزی برای کمپین دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا دستاوردهای خود را مشخص کنید و سپس یک سری اهداف قابل اندازه‌گیری برای آن‌ها در نظر بگیرید. شما بدون یک برنامه‌ریزی دقیق هرگز نمی‌توانید میزان موفقیت‌های خود را اندازه‌گیری کنید یا بخش‌هایی را که یک کمپین نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، مشخص کنید. تغییر استراتژی و سرمایه‌گذاری بهتر برای برنامه‌های آتی دیجیتال مارکتینگ نیز از جمله دیگر مزایای مشخص کردن اهداف هستند.

 

۲- توجه نکردن به تجزیه‌ و ‌تحلیل‌ها

در دیجیتال مارکتینگ چیزی به نام اجرا و فراموشی وجود ندارد. کمپین‌ها باید به‌طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند و عملکردشان سنجیده شود. البته این به این معنا نیست که هر روز معیارهای بازدید از سایت را مورد بررسی قرار دهید، بلکه باید تغییرات کلی‌تر را تحلیل کنید. زمانی که صحبت از کمپین به میان می‌آید، باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود. به‌عنوان مثال کانالی که بیشترین مقدار ترافیک را ایجاد می‌کند، شاید کمترین مقدار محتوای جذاب را داشته باشد. بنابراین تنها در نظر گرفتن مقدار ترافیک نمی‌تواند دید خوبی از عملکرد کمپین به شما دهد.

 

۳- امتحان نکردن

تست کردن، یکی از کارهای ضروری برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. همان‌طور که در مورد قبلی گفتیم، هیچ کمپینی بدون تحلیل و بررسی نمی‌تواند به موفقیت برسد. نظارت کردن روی تحلیل‌های کمپین باعث بهینه‌سازی مراحل آن می‌شود و نتایج بهتری می‌دهد. بسیاری از ما خیلی سریع در مورد جواب دادن یا ندادن یک روش نتیجه‌گیری می‌کنیم؛ بدون اینکه علت دقیق آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. نتیجه‌گیری بدون تحلیل و بررسی تأثیر بسیار بدی بر موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خواهد گذاشت. بنابراین تست کردن را اولویت کار خود قرار دهید و مطمئن شوید که راه انتخابی‌تان بهترین فرصت برای رشد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است.

 

۴- استفاده از همه‌ی روش‌های پرطرفدار

در دیجیتال مارکتینگ همیشه تعادل ظریفی بین حفظ روند فعلی و استفاده از روش‌های جدید وجود دارد. استفاده از جدیدترین ترندها و تغییرات یک صنعت، نیاز ضروری موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. این روزها همه چیز با سرعت بالایی تغییر می‌کند؛ بنابراین برندها و بازاریابان باید از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استراتژی‌ها مطلع باشند و در غیر این صورت نمی‌توانند در بازار رقابت دوام بیاورند. اما با این حال استفاده از یک پلت‌فرم یا تکنولوژی خاص تنها به دلیل محبوبیت آن در یک برحه‌ی زمانی، نمی‌تواند دلیل خوبی برای استفاده توسط برند باشد. پیروی کورکورانه از تازه‌ترین ترندها و بررسی نکردن آن‌ها، از بدترین کارهایی است که یک برند می‌تواند در کمپین دیجیتال مارکتینگ خود انجام دهد. بنابراین بهتر است از جدیدترین اخبار حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ اطلاع کسب کنید. همچنین هیچ روشی را بدون تحلیل و بررسی دقیق برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود انتخاب نکنید.

 

۵- انتخاب مخاطبان اشتباه

حتی دقیق‌ترین کمپین‌های برنامه‌ریزی شده نیز نمی‌توانند با انتخاب مخاطبان اشتباه به هدف خود برسند. در دیجیتال مارکتینگ، مخاطبان همه چیز هستند. شما هرچقدر که ایده‌ی جالب و خوبی برای کمپین خود داشته باشید، اگر نتوانید مخاطبان را به درستی انتخاب کنید، ایده‌تان هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما قبل از انجام هر کاری باید کمی زمان بگذارید و مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کنید. نیازهای آن‌ها را بسنجید و ببینید که با چه زبانی باید با آن‌ها سخن بگویید و چه لغاتی بهتری می‌تواند نیازهای آن‌ها توصیف کند. دانستن پاسخ این سؤال‌ها، کلید اصلی طراحی یک کمپین تأثیرگذار است.

 

 

۶- دست کم گرفتن اهمیت موبایل

امروزه همه‌ی برندها می‌دانند که موبایل لازمه‌ی موفقیت در بازاریابی است. اما با این حال بعضی از بازاریابان هنوز هم اهمیت آن را دست کم می‌گیرند. شما باید موبایل را در اولویت فعالیت‌های آنلاین خود قرار دهید؛ در غیر این صورت شانس ارتباط برقرار کردن با تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. در بسیاری از صنایع، ترافیک استفاده از موبایل برای دسترسی به یک وب‌سایت به ۵۰ درصد رسیده است. بنابراین استفاده نکردن از امکانات موبایل شانس درگیر شدن بسیاری از مشتری‌ها با برند را از بین خواهد برد. همان‌طور که می‌دانید، این موضوع تأثیر زیادی بر موفقیت یک کمپین دیجیتال مارکتینگ خواهد گذاشت.

اینکه بخواهید در تمام مراحل دیجیتال مارکتینگ عالی باشید و موفقیت برند خود را تضمین کنید کار سختی است. معمولا اشتباه کردن در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است. اما شناختن اشتباه‌ها می‌تواند در زمان و هزینه‌ی شما صرفه‌جویی کند و با کاهش دادن میزان استرس، شانس موفقیت برند را بالا ببرد.

 

Tagged
راهکار هایی فوق العاده برای بازاریابی در اینستاگرام - طراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

راهکار هایی فوق العاده برای بازاریابی در اینستاگرام

راهکار هایی فوق العاده برای بازاریابی در اینستاگرامطراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

 

استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد. همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است. استفاده از ۶ تکنیک زیر به شما کمک می‌کند حداکثر بهره را از این فرصت بزرگ ببرید.

 

از تجزیه‌وتحلیل‌ اینستاگرام برای بهینه‌سازی حساب کاربری خود استفاده کنید

 

در تجارت همیشه گفته می‌شود چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل‌اندازه‌گیری باشد. این موضوع برای بسیاری از طرح‌های بازاریابی، از جمله بازاریابی در اینستاگرام هم مصداق دارد. در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد پست‌های اینستاگرامی وجود دارند که به برندها کمک می‌کنند از این کانال، استفاده‌ی بهتر و موفق‌تری داشته باشند.

هنگامی‌که به دنبال یک ابزار تحلیلی اینستاگرام می‌گردید، باید به چند قابلیت خاص توجه داشته باشید که برای بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اول و مهم‌تر از همه، این ابزار باید توانایی نظارت بر عملکرد پست را داشته باشد؛ یعنی نشان دهد که کدام پست‌ها بهتر جواب داده‌ و مشارکت بیشتری از آن خود کرده‌اند و بالاترین نرخ کلیک را داشته‌اند. این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند استفاده‌ی مؤثرتری از اینستاگرام داشته باشند.

به‌علاوه، بازاریابان به‌احتمال‌ زیاد می‌خواهند از ابزاری استفاده کنند که توانایی برنامه‌ریزی پست‌ها را دارد. اکثر ابزارهای آنالیزی اینستاگرام قادر هستند بهترین زمانی را که برای به اشتراک گذاشتن محتوا مناسب است، تعیین کنند. این زمان ممکن است خارج از ساعات اداری باشد، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مفید و کاربردی است.

درنهایت، بازاریابان به ابزاری نیاز دارند که قادر باشد تأثیر کلمات کلیدی و هشتگ‌های خاص را مشخص کند. این قابلیت باعث می‌شود تیم بازاریابی بتواند در لحظات و تجربیات به‌یادماندنی‌تری با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی در تماس باشد.

 

از محتوای تولیدی توسط کاربران استقبال کنید

 

UCG یا محتوای تولیدی کاربران، پدیده‌ای است که رویکرد برندهای تجاری هرروز به آن بیشتر می‌شود. درواقع UCG زمانی معنا دارد که یکی از مصرف‌کنندگان محتوایی را به اشتراک می‌گذارد که در آن از محصول یا خدمات خاصی استفاده‌ شده است. برندها می‌توانند این محتوا را به‌عنوان شاهد و مدرکی بر استقبال اجتماعی از محصولشان، مورد استفاده‌ی مجدد قرار دهند. UCG اعتبار برندها را بالا می‌برد و باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند.

استفاده از UCG تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود؛ ولی اغلب برندهای موفق در اینستاگرام از UCG برای به اشتراک‌گذاری محتوای قانع‌کننده‌ای که به افزایش اعتبار روایات و داستان‌های آن‌ها منجر می‌شود، استفاده می‌کنند.

 

یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید

 

برای اینکه هم‌زمان برند و کانال اینستاگرام خود را تقویت کنید، یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید که بتواند هم در دفتر شرکت و هم در رویدادهای تجاری زنده به اشتراک گذاشته شود. ابزارهایی مانند Tint و Tagboard به شما در جمع‌آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر و همچنین به اشتراک گذاشتن جریان زنده و هم‌زمان مطالب ارسال‌شده در یک کانال خاص اینستاگرام، کمک می‌کنند.

این کار باعث می‌شود مخاطبان، حساب اینستاگرام برند موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنند و به‌علاوه به گسترش محتوای به اشتراک گذاشته‌شده نیز منجر می‌شود.

 

حساب اینستاگرام خود را در سایر کانال‌های مجازی به نمایش بگذارید

 

شرکت‌هایی که علاقه‌مندند حساب کاربری موفق‌تری در اینستاگرام داشته باشند، باید با تبلیغ صفحه‌ی خود در سایر کانال‌های اینترنتی، آن را ارتقاء دهند. اگر تیم بازاریابی شما از ایده‌های نوآورانه‌ای در صفحه‌ی اینستاگرام خود استفاده می‌کند، کاملاً منطقی است که از آن‌ها در وب‌سایت یا وبلاگ شرکت و شبکه‌های مجازی دیگری که به صنعت شما مربوط‌ هستند، صحبت کنید.

این کار باعث می‌شود افراد بیشتری کانال اینستاگرام شما را بشناسند و درعین‌حال باعث می‌شود وقتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی صحبت به میان می‌آید، رهبران کسب‌وکار شما افرادی هوشمند و حرفه‌ای معرفی شوند.

 

بازاریابی شخصیتی را امتحان کنید

 

بازاریابی شخصیتی یا Influencer Marketing، به این معنا است که شما از افراد سرشناس و محبوب برای تبلیغ یکی از کالاهای خود استفاده می‌کنید تا به این وسیله پیغامی خاص به مخاطبان خود برسانید. طبق تحقیقات سایت AdWeek، تقریباً ۹۴ درصد شرکت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند، نتایج آن را مثبت و قابل‌ توجه دانسته‌اند. درست است که برای شرکت‌ها، تعیین میزان دقیق تأثیر یک شخص خاص ممکن نیست، ولی اگر از این روش به‌خوبی استفاده کنید، بازده فوق‌العاده‌ی آن را در جوانب مختلف کسب‌وکارتان خواهید دید.

 

از محتوای ویدیویی بیشتری استفاده کنید

 

طبق نتایج منتشرشده از تحقیقات وب‌سایت رسانه‌های دیجیتال MWP، بیش از ۵۵ درصد مردم هرروز دست کم یک ویدیو را به‌صورت آنلاین تماشا می‌کنند. نسبت به عکس‌های سنتی، ویدئو توجه مخاطب را به‌صورت قابل‌اعتمادتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به خود جذب می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجاری از به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی در اینستاگرام استقبال کرده‌اند.

 

جمع‌بندی

برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام، بهتر است لااقل برخی از نکات ذکرشده در این مقاله را مورد استفاده قرار دهید و امتحان کنید. بازاریاب‌ها پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنند که ابزار آنالیزی اینستاگرام آن‌ها، نتایج درست و واقعی را به آن‌ها نشان می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل پست‌های اینستاگرام به بازاریاب‌ها کمک می‌کند که متوجه شوند چه نوع محتوایی تأثیرگذارتر است و بیشتر موردتوجه فالوئرها قرار می‌گیرد. همچنین این ابزارها، پست برنامه‌ریزی‌شده‌ی محتوای انتخابی را تسهیل می‌کنند.

در مرحله‌ی بعد بازاریاب‌ها باید محتوایی را که با مخاطبانشان بهتر ارتباط می‌گیرد، شناسایی کنند که ممکن است استفاده از UCG، تبلیغات توسط شخصیت‌های محبوب یا محتوای ویدیویی باشد. در نهایت استفاده از دیوار اجتماعی و تبلیغات در سایر رسانه‌ها می‌تواند در افزایش تعداد فالوئرها نقش مثبتی ایفا کند.

 

 

راهکار هایی فوق العاده برای بازاریابی در اینستاگرام - طراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

راهکار هایی فوق العاده برای بازاریابی در اینستاگرامطراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

 

Tagged