بررسی چند باگ در برنامه نویسی

باگ در برنامه نویسی

بررسی چند باگ در برنامه نویسی

در این مقاله از سایت کیان آرت به بررسی و علت بوجود آمدن چند باگ در برنامه نویسی می پردازیم. یکی از مشکلات مهم طراحان سایت و برنامه نویس ها برخورد با انواع باگ ها در این زمینه است. ما در این مقاله به بررسی  ۴ نوع از باگ‌ها که نام خود را از دانشمندان معروف گرفته‌اند می پردازیم ؛ دسته‌بندی این باگ‌ها مورد جالبی است و در ادامه خواهیم دید که باگ‌های ایجاد شده در فرایند کدنویسی تا چه اندازه می‌توانند عجیب باشند!

در مقاله‌ای معروف، آقای Jim Gray، باگ‌ها را به ۲ دستهٔ Bohrbugs و Heisenbugs، براساس نام ۲ دانشمند معروف تقسیم‌بندی کرده است اما امروزه، ما انواع باگ‌های بیشتری را می‌شناسیم و با آن‌ها سروکار داریم؛ بنابراین به ۲ دستهٔ دیگر هم نگاهی خواهیم داشت و هر ۴ مورد را با ذکر مثال بررسی خواهیم کرد.

Bohrbug

باگ در برنامه نویسی

 

بیشتر باگ‌هایی که با آن‌ها برخورد داریم، مجدداً قابل‌تولید هستند و با عنوان Bohrbugs شناخته می‌شوند؛ این باگ‌ها نام خود را از دانشمندی به نام Niels Bohr گرفته‌اند که در سال ۱۹۱۳ یک مدل اتمی ساده و قابل‌درک ارائه داد. در مدل آقای Bohr، چیزهایی مثل مسیر حرکت و مقدار انرژی یک الکترون در یک اتم، قابل پیش‌بینی هستند.

به‌طور مشابه، Bohrbugها هم قابل پیش‌بینی هستند؛ به‌عبارت دیگر، اگر تحت همان شرایط قبلی نرم‌افزار را اجرا کنید، دوباره ایجاد می‌شوند. برای مثال، وقتی به‌خاطر این‌که از یک موجودیت null استفاده می‌کنید و بالتبع برنامهٔ شما کرش می‌کند، قطعاً بار دیگر برنامه برای یک ورودی دیگر با مقدار null در همین قسمت کرش خواهد کرد؛ پس مشخص است که این باگ به‌راحتی قابل تولید مجدد و بالتبع قابل دیباگ کردن است.

Heisenbug

همهٔ دولوپرهای حرفه‌ای با این موضوع مواجه شده‌اند زمانی‌که برنامه را دوباره اجرا می‌کنند، باگی که باعث شده بود برنامه کرش کند، ناپدید شده است! صرف‌نظر از این‌که چقدر تلاش می‌کنید و زمان خود را صرف پیدا کردن دوبارهٔ همان باگ می‌کنید، ولی باگ از دست شما فرار می‌کند و دوباره خود را نشان نمی‌دهد.

این نوع از باگ‌ها اسم خود را از دانشمند معروف آقای Werner Heisenberg گرفته‌اند که به‌خاطر «اصل عدم قطعیت» یا اصطلاحاً‌ Uncertainty Principle شناخته شده است؛ براساس این اصل، در یک زمان مشخص، امکان اندازه‌گیری مکان و سرعت یک الکترون درون یک اتم، به‌صورت دقیق و یا تقریبی وجود ندارد.

وقتی شما می‌خواهید عملیات دیباگینگ، ایزوله‌سازی و یا بررسی دقیق برای پیدا کردن مشکل را انجام دهید و باگ‌ها رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند، به این نام شناخته می‌شوند؛ برای مثال، اگر متغیرهایتان را مقداردهی اولیه نکنید، ممکن این اتفاق رخ دهد. وقتی برنامه اجرا می‌شود، به متغیرهایی که مقداردهی اولیه نشده‌اند دسترسی خواهد داشت و این باعث ایجاد باگ می‌شود اما این درحالی است که وقتی می‌خواهید برنامه را دیباگ کنید، برنامه احتمالاً درست کار خواهد کرد چراکه بسیاری از دیباگرها، متغیرهایی که مقداردهی اولیه نشده‌اند را با ۰ مقداردهی می‌کنند و همین باعث می‌شود که شما با باگ موردنظر برخورد نکنید.

Mandelbugs

در ادامه بررسی چند باگ در برنامه نویسی به باگ دیگری می پردازیم. وقتی علت ایجاد باگ بسیار پیچیده و غیرقابل فهم باشد و باگ رفتاری غیرطبیعی از خود نشان می‌دهد، آن‌را Mandelbugs می‌نامند. این باگ‌ها نام خود را از روی نام آقای Benoît Mandelbrot گرفته‌اند که به‌عنوان پدر علم هندسه فراکتال شناخته می‌شود (فراکتال‌ها، ساختارهای پیچیده و شبیه به خود هستند). یک باگ در سیستم‌عامل که به زمان‌بندی وابسته است، مثالی از این نوع باگ‌ها است.

Schroedinbug

گاهی‌اوقات به سورس‌کد نگاه می‌اندازید و متوجه می‌شوید که باگ یا مشکلی وجود دارد که در مرحلهٔ اول اصلاً نباید اجازهٔ اجرا شدن برنامه را بدهد؛ وقتی می‌خواهید همین کد را اجرا کنید، باگ موردنظر بی‌درنگ ظاهر می‌شود و نرم‌افزار متوقف می‌شود. هرچند این مورد کمی غیرمعمول به‌نظر می‌رسد، اما چنین باگ‌هایی گاهی‌اوقات رخ می‌دهند و با نام  Schroedinbug شناخته می‌شوند (معمولاً این نوع باگ‌ها از مراحل اولیهٔ تست‌های کیفیت نرم‌افزار رد می‌شوند و خود را نشان نمی‌دهند).

باگ‌های نوع Schroedinbug، نام خود را از دانشمند معروف آقای Erwin Schrödinger گرفته‌اند که ایدهٔ «آزمایش تئوری گربه» را ارائه کرد؛ در فیزیک کوانتوم، ذره‌های کوانتوم مانند اتم‌ها، می‌توانند در ۲ حالت یا بیشتر وجود داشته باشند ولی شرودینگر پیشنهاد کرد که در اشیاء کلاسیکتری مانند گربه که از اتم‌های بسیاری تشکیل شده، وجود داشتن در ۲ حالت، غیرممکن است. وی یک سناریو را پیشنهاد می‌کند که در آن یک گربه در داخل جعبه‌ای در بسته، همراه با شیشه‌ای با محتوای سم (که به یک اتم رادیواکتیو متصل است) قرار دارد.

اگر نیمه‌عمر اتم تمام شود، شیشه شکسته می‌شود و سم به بیرون نشت می‌کند و باعث مرگ گربه می‌شود؛ ولی درِ جعبه بسته است و بنابراین نمی‌توان گفت گربه زنده است یا مرده. از این‌رو، تا زمانی‌که درِ جعبه باز شود، گربه می‌تواند در ۲ حالت قرار داشته باشد: زنده یا مرده. در فیزیک کوانتوم، به این مورد اصطلاحاً Superposition State می‌گویند، به شکلی که گربه هم زنده است و هم مرده!

انواع باگ‌های دیگری هم وجود دارند که در قالب این ۴ دسته قرار نمی‌گیرند که از آن جمله می‌توان به باگ‌های به‌اصطلاح Aging-Related اشاره کرد که فقط زمانی رخ می‌دهند که نرم‌افزار برای مدت طولانی کار کند! در پایان هم ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده باشد که اصلاً اصطلاح Bug (به‌معنی حشره) از چه زمانی در صنعت توسعهٔ نرم‌افزار باب شد؛ برای یافتن پاسخ به این سؤال، توصیه می‌کنیم به مقالهٔ آشنايى با دريابان گريس مارى هوپر، کسی که برای اولین بار اصطلاح Bug را باب کرد! مراجعه نمایید.

شرکت کیان تجارت فاوا با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت در کرج، برای دیدن نمونه کارها به سایت کیان ارت مراجعه کنید.

جست و جو در وبسایت

جست و جو در وبسایت

در این مقاله از سایت کیان آرت به بهبود جست و جو در وبسایت اشاره خواهیم کرد. یکی از روش های مهم رضایت کاربر ساده سازی سایت است بدین معنا که کاربر برای کار با سایت به مشکلی برنخورد و در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود در سایت دست یابد.

جست و جو در سایت

جست و جو در وب سایت را می توان به عنوان مکالمه ای بین کاربر و وب سایت در نظر گرفت : کاربر اطلاعاتی که به دنبالش است را از طریق تایپ عبارات توضیح می دهد و وب سایت نیز مطالب مورد نظر را برای کاربر جمع آوری می کند و به آن پاسخ می دهد. جستجو و سرچ در سایت یکی از عناصر اساسی است و یکی المان های اصلی برای وب سایت هایی است که از نظر محتوا غنی هستند.در این مقاله قصد داریم ۵ روش را به شما معرفی کنیم تا به کمک آنها ux یا تجربه کاربران را نسبت به جستجو در وب سایت خود بهبود بخشید.

نوار جستجو

نوار جستجو را در جایی قرار دهید که کاربر انتظارش دارد اینکه کاربری در وب سایت به دنبال دکمه جستجو بگردد نکته خوبی نیست.نمودار زیر از یک تحقیق گرفته شده که توسط دو محقق و روی ۱۴۲ داوطلب انجام شد.در این تحقیق مشخص شد کهبیشتر کاربران توقع دارند که طراحی سایت به گونه ای انجام شده باشد که دکمه یا نوار جستجو را در سمت چپ یا راست قسمت بالای سایت پیدا کنند.

اینکه کاربری در وب سایت به دنبال دکمه جستجو بگردد نکته خوبی نیست.نمودار زیر از یک تحقیق گرفته شده که توسط دو محقق و روی ۱۴۲ داوطلب انجام شد.در این تحقیق مشخص شد کهبیشتر کاربران توقع دارند که طراحی سایت به گونه ای انجام شده باشد که دکمه یا نوار جستجو را در سمت چپ یا راست قسمت بالای سایت پیدا کنند.

اندازه نوار جست و جو

در ادامه اهمیت جست و جو در وبسایت به اندازه آن نیز باید توجه کرد. کوچک بودن نوار جستجو یکی از متداول ترین اشتباهاتی است که هنگام طراحی سایت انجام می گیرد. در این موارد زمانی که کاربر عبارات طولانی را جستجو می کند تنها بخشی از عبارتی که تایپ کرده است را می تواند مشاهده کند که این موضوع آسیب زیادی به تجربه کاربری وب سایت می زند.در حقیقت زمانی که نوار جستجو دارای محدودیت برای نمایش کارکترها و عبارات بلند باشد، کاربران مجبور می شوند عبارات کوتاه و ناقصی را جستجو کنند که اصلا برایشان خوشایند نخواهد بود.

موارد سرچ احتمالی را مشخص کنید

یکی از کارهای خوب در برخی طراحی سایت ها این است یک نمونه از عبارات قابل جستجو درون نوار جستجوی سایت خود قرار می دهند تا به کاربران نشان دهید چه نوع عباراتی را می توانند جستجو کنند.درhtml5 امکانی وجود دارد که براحتی می توانید درون یک input field  متن ثابتی را قرار دهید.اگر کاربران سایت شما این امکان را دارند که موضوعات مختلفی را جستجو کنند می توانید از چندین نمونه استفاده کنید فقط توجه نمایید که این نمونه های زیاد نباشد تا کاربر را دچار سردرگمی نکند.

شرکت کیان تجارت فاوا با سال ها سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت در کرج با استفاده از بروز ترین متدها در جهان و همچنین با همکاری با گروهی از متخصصین مجرب و حرفه ای آماده پذیرش سفارشات شما در این زمینه است. برای دیدن نمونه کارها به سایت کیان آرت مراجعه کنید.

اهمیت فتوشاپ در طراحی سایت

در این مقاله از سایت کیان ارت به اهمیت فتوشاپ در طراحی سایت می پردازیم. در دنیای وسیع طراحی سایت بدنبال بهترین روش برای طراحی سایت حرفه ای هستیم و در این مقاله یکی از گام های مهم در این حرفه  را باهم مرور می کنیم استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت حرفه ای را در ادامه می آموزیم.

شاید بسیاری از کاربران وب سایت های اینترنتی ندانند که از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ هم در طراحی وب سایت استفاده می شود. در واقع طراحان وب امروزه سعی می کنند بسیاری از کارهایی که مربوط به طراحی front-end یک وب سایت است را با کمک این نرم افزار انجام دهند تا ظاهر وب سایت زیباتر و کاربر پسند تر شود. شاید در مورد کار با فتوشاپ در جاهایی مثل عکاسی یا گالری های هنری شنیده باشید در این مقاله به استفاده آن در طراحی سایت اشاره خواهیم کرد.

عدم موفقیت طراحی سایت

کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت

کارردهای بسیار متنوع و تاثیرات بسیار مهم فتوشپ در طراحی سایت امروزه آن را به یک المان حیاتی در طراحی سایت تبدیل کرده است. از ویرایش عکس ها تا طراحی wall paper و یا تصاویر پیش زمینه و یا آیکون ها و نمادهای مختلفی که در گوشه و کنار وب سایت ها به کار می روند از فتوشاپ کمک گرفته می شود. در حال حاضر کسانی که می خواهند طراح وب حرفه ای بشوند، بهتر است جهت کار و یادگیری با این نرم افزار هم اقدام کنند. در واقع فتوشاپ یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیکی دنیاست که می توان با کمک ابزارها و امکانات مختلفی گرافیکی گسترده و متنوع آن حتی اقدام به طراحی قالب یک سایت کنید.

خوشبختانه شرکت Adobe تولید کننده این نرم افزار نسخه هایی از این نرم افزار با پسوند CC (مخفف عبارت Creative Cloud) را در چند سال اخیر توسعه داده که از طریق آنها می توان به طراحی بخش های مختلف صفحات وب سایت پرداخته و در نهایت فایل های اجرایی این نرم افزار (به نام PSD) را تبدیل به Html کرد. زمانی که با برنامه فتوشاپ کار می کنید، زمانی که قصد ذخیره سازی نتیجه کارتان به صورت یک فایل را دارید، این نرم افزار به صورت پیش فرض آنرا با پسوند .psd  ذخیره (Save) می کند. به این ترتیب شما می توانید بعدا با اجرای مجدد برنامه دنباله کار را جلو برده و لایه هایی که در فتوشاپ ایجاد کرده اید را باز هم تغییر بدهید. تا زمانی که از نتیجه نهایی کار کاملا راضی بوده و بخواهید نتیجه کار را در پایان با فرمت های رایج عکس (مانند .jpg یا .png ذخیره کنید) ذخیره و در وب سایت و یا جاهای دیگر از آن استفاده کنید.

مزایای اصلی فتوشاپ

قابل استفاده در سیستم های ویندوز مایکروسافت و همچنین Apple

پشتیبانی گسترده فنی از طرف شرکت Adobe

نداشتن Bug های زیاد در مقایسه با سایر نرم افزارهای رقیب ادیت عکس و طراحی

وجود هزاران کتاب، Tutorial و فیلم های آموزشی به زبان های مختلف و نحوه استفاده در طراحی سایت

امکان دریافت خروجی برنامه و همچنین تبدیل عکس ها با فرمت های مختلف جهت استفاده در طراحی وب سایت

وجود نسخه های مختلف به بیش از ۲۶ زبان زنده دنیا

نصب آسان و بی دردسر نرم افزار

امکان تبدیل فایل های فتوشاپ (PSD) به فایل Html

به روز رسانی (Update) رنامه فتوشاپ توسط شرکت سازنده (Adobe)

پشتیبانی از بیشتر فرمت عکس ها: JPG ، PNG ، GIF ، TIFF و غیره مورد استفاده در طراحی وب

سهولت یادگیری و کار با آن

داشتن فیلترهای مختلف عکس

امکان کار بر روی عکس ها بصورت نقطه به نقطه (Pixel)

امکان استفاده در بخش های مختلف در طراحی سایت (مانند Header ، Footer و غیره) و تبدیل آنها به فرمت Html

کمک به طراحان وب جهت کدنویسی کمتر Html و CSS (مثلا بریدن عکس ها بصورت دایره ای در محیط فتوشاپ، بجای استفاده از کدهای Html مانند Border-radius: 100% )

شرکت کیان تجارت فاوا با سالها سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت در کرج و همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل با بروزترین متد های جهان آماده پذیرش سفارشات شما عزیزان است برای دیدن نمون کارهای شرکت کیان تجارت فاوا به سایت ما مراجعه کنید.

اینفوگرافی

اینفوگرافی چیست؟

در این مقاله از سایت کیان آرت به معنی و مفهوم اینفوگرافی و نقش آن در طراحی سایت حرفه ای می پردازیم. اینفوگرافی یکی از موثرترین کارهایی ست که کارآفرینان و طراحان سایت انجام می دهند. همانطور که می دانید طراحی سایت حرفه ای با قابلیت های بصری بیشتر و تعداد تصاویر و کیفیت مقبول ترین را شامل است. پیشنهاد کیان ارت استفاده از اینفوگرافی برای هرچه بهتر شدن کار خود است.

اینوگرافی

اینفوگرافی یک ابزار آنلاین قدرتمند است که بسیاری از بازاریابان در حال حاضر برای ترویج سایت‌ها و کمپین‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ که این قطعاً منجر به ترافیک بالاتر و بازدید دوباره افراد از سایت شما خواهد شد به همین دلیل است که تعدادی از کارآفرینان در حال پیدا کردن بهترین محتوای اینفوگرافیک برای معرفی کالا و خدمات خود هستند.

براساس نتایج بدست آمده مغز انسان اینفوگرافی را دوست دارد و تمایل مردم به رسانه های رنگارنگ  برای اثبات این نتایج کافی است.علاوه بر این، انسان‌ها جهان خود را بارنگ‌ها و چشم‌هایشان تجزیه و تحلیل می‌کنند. بنا به تحقیقات علمی، حجم اطلاعات در طی چند سال گذشته بسیار افزایش‌یافته است و این باعث ایجاد اختلالات زیادی در مغز می‌شود. حتی خواندن کلمات ساده ازلحاظ زمانی بیشتر از دیدن تصویر طول می‌کشد. پردازش اینفوگرافی ها بسیار ساده است و زمان خیلی کمی طول می‌کشد تا مغز انسان اطلاعات نشان داده‌شده توسط عکس را درک کند تا اینکه چندین و چند خط دستورالعمل بخواند. اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم پردازش یک اینفوگرافی یک‌دهم ثانیه طول می‌کشد. درصورتی‌که اگر همین اطلاعات متنی باشد چنین زمان کمی امکان‌پذیر نیست. ازاین‌رو که مغز انسان همیشه راه ساده‌تر را دوست دارد،  از این پس باید بیشتر به اینفوگرافی عادت کنیم تا متون ساده.

یکی از کارهایی که کارآفرینان آنلاین، برای تأثیرگذاری بیشتر انجام میدهند، طراحی سایت باقابلیت‌های بصری بیشتر و سرشار از تصاویر و زمینه‌های باکیفیت است. به‌طور خلاصه، توصیه می‌شود تا اینفوگرافیک را در بخش‌هایی که حضور آنلاین دارید به کار بگیرید تا توجه بیشتری را به خود جذب کرده و افراد بیشتری را متوجه خود کنید. این به آن معنی است که آیا شما در حال طراحی سایت برای رسانه‌های اجتماعی هستید و یا فقط می‌خواهید درحالی‌که فعالیت‌های بازاریابی را انجام می‌دهید موجب افزایش جلب آگاهی برای نام تجاری خود و یا رسیدن به مخاطبان گسترده‌تر شوید. اینفوگرافی یک ابزار آنلاین قدرتمند است که بسیاری از بازاریابان در حال حاضر برای ترویج سایت‌ها و کمپین‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ که این قطعاً منجر به ترافیک بالاتر و بازدید دوباره افراد از سایت شما خواهد شد به همین دلیل است که تعدادی از کارآفرینان در حال پیدا کردن بهترین محتوای اینفوگرافی برای معرفی کالا و خدمات خود هستند.

علت استفاده از اینفوگرافی

طبق آمار از سال ۲۰۰۷ اینفوگرافها ۹۰۰۰ درصد افزایش یافته اند. و در بسیاری از زمینه ها از جمله آگهی ها و بنرهای تبلیغاتی ،تبلیغات تلویزیونی و فیلم های آموزشی و همچنین در طراحی سایت و …  به عنوان ابزاری قدرتمند مورد استفاه قرار می گیرد. در واقه در صورت استفاده نکردن و یا عدم استفاده درست از اینفوگرافی احتمال موفق نشدن کسب و کار اینترنتی شما بالا است . در زمینه تبلیغات بیشتر از تاثیرات مثبت این ابزار آگاه هستند.

همانطور که گفته شد از اینفوگرافیک ها در تبلیغات و بازاریابی بیشتر استفاده میشد و تاثیر بسیار مطلوبی برای صاحبان کسب و کارها دارد. اینفوگرافی مؤثرترین راه برای انتقال پیام شما به مخاطبان است. برخلاف متون نوشتاری که نیازمند به‌صرف زمان و تمرکز هستند تا به‌دقت موردبررسی قرار بگیرند تصاویر به‌سادگی در یک‌لحظه درک می‌شوند. در نتیجه اگر شما محتوای اینفوگرافی را برای تبلیغ انتخاب کنید، مردم آن را می‌بینند و آن‌ها را بیشتر به یاد می‌سپارند و پیام آن تبلیغ نیز به‌سرعت دریافت می‌شود. این مسئله همچنین روند جدیدی در بازاریابی است و قطعا ترافیک بازدید بالایی به دنبال خواهد داشت. آن‌ها زبان را تا حدی تجزیه می‌کنند که دیگر اهمیت نخست، زبان نیست. حتی اگر کسی زبان شمارا نمی‌فهمد هنوز هم می‌تواند آنچه در تصویر توضیح داده‌شده را درک کند. 

هلدینگ کیان تجارت فاوا با سالها سابفه درخشان در زمینه طراحی سایت در کرج و همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل  با همکاری گروهی از متخصصین مجرب و حرفه ای در زمینه های برنامه نویسی و تجارت الکترونیک آماده پذیرش سفارش شما متقاضی محترم است برای دیدن نمونه کارها به سایت کیان آرت مراجعه کنید.

Tagged
طراحی سایت دانشگاهی

موفقیت طراحی سایت دانشگاهی

در این مقاله از سایت کیان ارت به موفقیت در طراحی سایت دانشگاهی  می پردازیم و همچنین شما را در طراحی یک سایت حرفه ای کمک می کنیم. در با اهمیت و ضروری بودن سایت دانشگاهی شکی نیست ، بدون شک، در اولویت قرار دادن تجربه ی کاربری (UX) بازدیدکنندگان، می تواند به اهداف بلند مدت دانشگاه و افزایش نرخ بازگشت سرمایه، کمک کند.
در این مقاله سعی داریم با یادآوری نکات مهم در طراحی سایت دانشگاهی به طراحی بهتر سایت شما  و کسب موفقیت در طراحی سایت دانشگاهی کمک کنیم.

هر صفحه از سایت باید شامل لوگو و نام دانشگاه باشد

مهم ترین و اصلی ترین دلیل برای موفقیت طراحی سایت دانشگاهی اینکه هر صفحه بای شامل لگو سایت و نام دانشگاه باشد این است که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان سایت دانشگاه شما، به طور مستقیم وارد صفحه ی اصلی سایت نمی شوند. پس لازم است تمامی صفحات سایت، اطلاعات کافی در رابطه با دانشگاه را به بازدیدکننده منتقل کنند. ممکن است دانشجوی اقتصاد یک دانشگاه، به خوبی با سایت دانشکده ی خود آشنایی داشته باشد، اما لزوما این مساله، برای همه صدق نمی کند. با انجام این کار خواهید توانست تا اعتبار بیشتری به برند دانشگاهی خود ببخشید.

در انتخاب عکس برای سایت دانشگاهی دقت کنید.

عکس ها یکی از مواردی هستند که اعتبار به سایت شما می بخشند. از عکس های مناسب برای نشان دادن ارزش های دانشگاه خود استفاده کنید هر عکس باید به تنهایی، پیامی داشته باشد و بتواند در کنار سایر عکس های سایت، ارزش های اصلی دانشگاه را به کاربران منتقل نماید. سعی کنید از عکس های عمومی کمتر استفاده کرده و از تصاویر اختصاصی بیشتری بهره ببرید، تا حس اصیل بودن مطالب سایت به کاربران منتقل شود.

معرفی کلی در صفحه درباره ما

 نکته مهم در موفقیت طراحی سایت دانشگاهی صفحه درباره ما است . این صفحه جز مهم ترین صفحات یک سایت دانشگاهی به حساب آید زیرا نقش اساسی در اشنایی و شناخت افرادی دارد که قصد دارند درباره دانشگاه موردنظر اطلاعات کسب کنند
بیشتر سایت های دانشگاهی در تنظیم این صفحه دچار اشتباه شده و آن را با اطلاعات کسل کننده و بدون هدف پر می کنند. سعی کنید یک بخش “خلاصه” در صفحه “درباره ما” ایجاد کنید و اطلاعات و ارقام مهم در رابطه با دانشگاه را به صورت کوتاه بیان نمایید. برای تاثیرگزاری بیشتر، می توانید یک ویدیو ی کوتاه را در رابطه با دانشگاه، در این صفحه قرار دهید.

افتخارات و نقاط قوت دانشگاه را بلد کنید

برای افزایش کاربر و یا دانشجو برای دانشگاه مورد نظر باید به کاربر نشان دهید که چرا دانشگاه شما خاص و برتر است. پیشنهاد کیان ارت به شما برای این کار  اطلاعات آماری، رنکینگ ها و جوایز و افتخارات کسب شده توسط دانشگاه را جمع آوری کرده و به شیوه ی مناسبی جلوی دید کاربران قرار دهید.

آشنایی با رشته های دانشگاهی را برای کاربران ساده تر کنید

به اینکته در طراحی سایت دانشگاهی توجخ کنید که دانشجویان، بیشتر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با رشته های دانشگاه هستند، نه آشنایی با دانشکده ها ، در تحقیق انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۴۸ درصد از کاربران نمی توانند به خوبی رشته های ارائه شده توسط دانشگاه را پیدا کنند و حتی گهگاه، تصور می کردند که این رشته در این دانشگاه ارائه نمی شود. بهترین راه حل برای این مشکل این است که در یک جدول کلی، لیستی از رشته های ارائه شده توسط دانشکده های مختلف را به دانشجویان نمایش دهید.

فعالیت های اصلی هر دسته از کاربران را مشخص کنید

سایت های دانشگاهی پذیرای دسته های مختلف کاربران هستند و به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که نیاز هر دسته از کاربران به خوبی برآورده می شود. سایت های دانشگاهی وسعت زیادی دارند و به همین خاطر احتمال وجود متن ها و اطلاعات تکراری زیادی در بخش های مختلف سایت وجود دارد. برای بهبود این قضیه می توانید از نظر دانشجویان خود نیز استفاده کنید و یک تجربه ی بی نظیر را به آنها منتقل کنید.

سئو سایت خود را بهبود ببخشید

برای موفقیت طراحی سایت دانشگاهی بهتر است سئو را بهبود ببخشیم. وقتی کاربران نمی توانند اطلاعات لازم را در سایت شما پیدا کنند معمولا در اولین قدم تلاش می کنند اطلاعات کافی را از طریق سایت ها و موتورهای جستجو به دست آورند. به همین خاطر ممکن است دانشجویان جوان برای کسب اطلاعات بیشتر به فروم ها و سایت های مرجع، مراجعه کنند. به همین خاطر باید اطمینان حاصل پیدا کنید که اطلاعات مرتبط با سایت شما به خوبی در این مراجع انعکاس یافته اند.
شرکت کیان تجارت فاوا با سالها سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت در کرج با همکاری گروهی از متخصصین مجرب در این زمینه آماده پذیرش و پیگیری سفارشات شما متقاضیان محترم است.
Tagged