طراحی لیبل

طراحی لیبل یکی دیگر از خدمات مجموعه کیان آرت است.

شرکت مهندسی کیان آرت با سابقه کاری بالا و داشت تیم حرفه ای تمامی موارد مربوط به کار های تبلیغاتی شما را به عهده می گیرد. این خدمات شامل دسته های گسترده ای از جمله انواه طراحی سایت و بهبود رتبه بندی سایت می باشد. اما آنچه که در این مقاله برایتان شرح می دهیم نکاتی در مورد طراحی لیبل است. با ما همراه باشید.

اطلاعات کلیدی

نام محصول، که از مهم ترین و صحیح ترین اطلاعات روی بسته است.

لوگوی کالا، که باید ساده و خوانا باشد.

یک کلمه و یا یک شعار تبلیغاتی، این شعار می تواند یک ویژگی خاص کالا ، نوع مصرف و یا وزن کالا باشد.

واحد اندازه گیری که نشان دهنده اندازه، مقدار یا وزن مورد است

یک توصیف کوتاه

نقش رنگ در طراحی لیبل 

جلب توجه و به چشم آمدن محصول در محل فروش

عامل شناسایی کالا در فروشگاه

باعث می شود محصول به آسانی در خاطر بماند

تا حدودی محتوای محصول را معرفی می کند

می تواند بر انگیزاننده احساسات باشد

و بسیاری از عوامل از این دست

اشتباهات رایج در طراحی لیبل

هنگام طراحی لیبل مورد نظر شما، قوانینی وجود دارد. برچسب های محصول سفارشی طراحی شده اغلب با فونت ها، رنگ ها، تصاویر و گرافیک خاصی می آیند. تمام این عناصر را به درستی ارائه کنید تا اطمینان حاصل شود که محصول چاپ شده مورد پسند شماست. هنگام طراحی آثار خود، این عناصر را در ذهن داشته باشید

دستورالعمل های درک نشده

ارتباط بین طراح و مشتری بسیار مهم است. حق مشتری این است که همه ی خواسته های خود را واضح و بدون تعارف بیان کند و وظیفه ی طراح درک کردن خواسته های مشتری است، حتی اگر نیاز به پرسش اضافی و پیگیری زیاد از طرف طراح باشد. پیشنهاد می کنم وقتی مشتری درخواست های خود را می گوید همه ی خواسته ها را یادداشت کنید تا اشتباه یا فراموش نکنید.

حاشیه ی امن

از هر طرف کار 6 میلی‌متر، برای (قرارگیری عناصر، متون، تصاویر و لوگوها) در فایل شما باید به گونه‌ای باشد که وقتی محصول نهایی در چاپخانه برش زده می شود، تصویر و متن مورد نظرتان دست نخورده باقی بماند.

– از قرار دادن حاشیه در کناره‌های کار به دلیل احتمال عدم تقارن خودداری کنید.
– از به کار بردن فونت ‌های کوچکتر از سایز 6 خودداری کنید.
– برای رنگ خط دور همه نوشته‌ها به ویژه نوشته‌های کوچکتر از پوینت تک رنگ استفاده کنید.

در نظر گرفتن رنگ

مصرف کنندگان اغلب مارک های خود را با رنگ های انتخاب شده خود تشخیص می دهند. در جریان باشید که تمام چاپگرها به یک رنگ چاپ نمی کنند. ایده خوبی است که قبل از چاپ، رنگ آن را در فایل درست اعمال کنید. رنگ ها به دو روش شناسایی می شود : RGB و CMYK مانیتورهای کامپیوتر با رنگ RGB  (قرمز-سبز-آبی) نمایش داده می شوند، در حالی که اکثر چاپگرهای دیجیتال در رنگ های CMYK (ارغوانی-فیروزه ای-زرد-سیاه) چاپ می شوند. برچسب هایی که شما در RGB رسم می کنید با رنگ چاپگر مطابقت ندارد، بنابراین بهترین کار اینه که، آثار هنری خود را با فرمت CMYK طراحی کنید.

اندازه ی استاندارد

فراموش نکنید که طرح خود را در اندازه ی درست ایجاد کنید. اندازه طراحی شما باید با ابعاد برچسب مورد نیاز شما مطابقت داشته باشد.

رزولوشن مناسب 

تمام فایل های خود را به عنوان یک وضوح بالا (300 پیکسل در اینچ) ذخیره کنید تا برچسب های با کیفیت بالا را تأمین کنید، اگر غیر از این باشد طرحتان با وضوح پایین ظاهر می شود.

گم شدن فونت

اگر فونت مخصوصی در طراحی لیبل شما وجود داشته باشد، که گیرنده این فونت را نداشته باشد دستگاه چاپ اخطار می دهد و فونت را نمایش نمی دهد و اطلاعات شما انتقال نمی یابد. فونت های خود را قبل از ارسال فایل ذخیره داشته باشید و همراه با طرح برای گیرنده ارسال کنید.

فرمت فایل

مهم این است که آثار هنری خود را با فرمت مشخص شده در چاپگر ذخیره کنید. با استفاده از برنامه های استاندارد صنعتی مانند Photoshop و Illustrator و  corel drawکارهای هنری را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می دهد. اگر از نرم افزارهای مختلف استفاده می کنید، همیشه فایل های خود را به صورت فرمت استاندارد صادر کنید. برای دانستن فرمت صحیح، به تنظیمات چاپگر خود مراجعه کنید. فرمت ارسالی آن باید TIFF، JPEG  و گاهی برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته فرمت PDF می باشد.

فاصله ی بین متن ها

اگر در این مورد چیزی نمی دانید نگران نباشید، کرنینگ یک روند در تایپوگرافی است که در آن فاصله ی بین حروف را می توان دستی و یا خودکار وارد کرد، این مسئله بسیار مهم است زیرا تنظیم فضای بین حروف می تواند متن طراحی لیبل را خواناتر و چشمگیر تر کند.

اشتباهات املایی

همیشه طراحی برچسب محصول خود را قبل از ارسال به چاپ دقیقا چک کنید، محتوای خود را بررسی کنید تا از درستی آن مطمئن باشید و بیشتر از یک جفت چشم  کمک بگیرید تا متن غلط املایی نداشته باشد.

تقارن کامل 

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که سعی کنید طراحی لیبل را بیش از حد کامل و متقارن نگاه دارید. استفاده از تقارن مطلق باعث می شود طراحی خسته کننده به نظر برسد، در حالی که تلاش برای طراحی غیر متقارن می تواند کارتان را چشمگیر تر کند.

کپی از دیگران

اگرچه توصیه می شود برای رشد و پیشرفتتان از خلاقیت های دیگران الهام بگیرید، اما کپی کردن کار شخص دیگری و آن را به نام خودتان زدن به هیچ وجه کار درستی نیست. این امر اعتبار شما را از بین می برد.

حفظ اصالت

اطمینان حاصل کنید که طراحی لیبل شما به نظر منحصر به فرد، به یاد ماندنی و با اصالت است. در مورد برچسب محصول رقبای خود تحقیق کنید، طراحی شما باید کاملا متفاوت با محصولات آنان باشد. بارکد، استاندارد ها، آدرس شرکت یا کارخانه، اطلاعات تماس همه ی این ها در حفظ اصالت محصول شما مهم است.

در آخر شما باید محلی را که قرار است لیبل به آن  بچسبد را تعیین کنید. توجه داشته باشید که لیبل ممکن است در معرض آب و باد یا در یک کارتن محفوظ شده قرار بگیرد یا خیر، براساس محل قرار گیری لیبل شما باید جنس لیبل خودتان را انتخاب کنید اگر در معرض باد و باران قرار بگیرد سعی کنید از یک لیبل سلفون دار استفاده بکنید که در برابر آب مقاوم می باشد و اگر قرار نیست در معرض هوا باشد، به راحتی می توانید از یک لیبل ساده استفاده کنید و از هزینه های اضافی خودداری کنید.

سعی کنید لیبلی را انتخاب کنید که جوهر بکار رفته در آن به گونه ای باشد که در برابر ضربه، شئ تیز، خط و خش نخورد و آسیب نببیند.

در چاپ لیبل هرچه تعداد سفارشتان بیشتر باشد هزینه ی آن ارزان تر و مقرون به صرفه تر است، در نتیجه سعی کنید در طراحی لیبل خود نهایت دقت را داشته باشید و سپس اقدام به چاپ لیبل بکنید زیرا لبیل بعنوان یک شناسنامه و سفیر برند شما در بین مشتریان شما خواهد بود.

طراحی لیبل مواد غذایی

طراحی لیبل مواد غذایی از آن جهت که به غریزی ترین تمایل فرد یعنی گرسنگی و تشنگی باز می گردد، تاثیر مستقیمی بر انگیزه فرد می گذارد و طراحی حرفه ای آن، شخص را به خرید کالا ترغیب می نماید. طراحی لیبل محصولات غذایی در وهله ی اول باید حس پاکیزگی و سالم بودن را به مشتری القا کند. از این رو رنگ های روشن مانند سفید و طرح هایی خلوت و شیک و یا روکشی که خود محصولات قابل مشاهده باشد، به طور قابل ملاحظه ای انگیزه و تمایل فرد را برای خرید محصولات غذایی دوچندان می نماید. آن دسته از محصولاتی که تفاوت چندانی در کیفیت ندارند می بایست در طراحی لیبل مواد غذایی خود مانور بدهند و برند خود را با طراحی لیبلی چشم نواز و گیرا ، در ذهن مخاطبان ماندگار سازند. در طراحی لیبل مواد غذایی ضروری است که ترکیبات سازنده ی محصول مورد نظر را دقیقا مطابق با محتوای تشکیل دهنده محصول مورد نظر بیان نمایید. چنانچه طراحی لیبل محصولات غذایی از جمله خوراکی ها و تنقلات با توجه به کاراکتر های کارتونی و انیمیشنی محبوب کودکان انجام شود، تاثیر چشمگیری در فروش محصول شما خواهد داشت. در نظر داشته باشید چنانچه برای معرفی محصول خود در رسانه های مختلف تیزر تبلیغاتی ساخته اید و به عنوان آگهی بازرگانی پخش شده است، از تصویر کاراکتر ها و داستانی که برای انتقال پیام خود ساخته اید، در طراحی لیبل مواد غذایی خود استفاده کنید. چرا که بینندگان محصول شما را در رسانه ها و بیل بورد ها با آن تصویر به یاد می آورند و در هایپر مارکت ها و فروشگاه ها آن تصویر تبلیغ شده، برایشان آشنا خواهد بود و مشتری را ترغیب به خرید می نماید.

برخی اطلاعات از ویکی پدیا

دسته‌بندی نشده

طراجی بنرطراحی لیبلظراحی سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

تماس با ما