
شبکه سازی اینترنتی به چی میگن ؟؟
فعالیتهای مرتبط با شبکه سازی اینترنتی ، اگر با رویکرد درست انجام بگیرند،. به شما امکان برقراری ارتباطاتی سودمند را در انجمن های گفتگو و گروههای اینترنتی می دهد که سبب. رونق گرفتن کسبوکارتان میشود. میتوانید با کسانی که در حوزهٔ کاری شما فعالیت میکنند آشنا شده و به منظور. انجام پروژهای بخصوص شراکت کنید، یا با بهاشتراکگذاری اطلاعاتی که از حوزهٔ کاری .خود دارید نظر تعدادی از مخاطبان هدفتان را به خود جلب کنید. و به این وسیله برای خود مشتری پیدا کنید. البته فراموش نکنید که هدف اصلی در این نوع از بازاریابی برقراری ارتباط با دیگران است و نه فروش مستقیم.
برخی از بهترین مکانهایی که میتوانید در آنها به دنبال .گروه های اینترنتی مرتبط با حوزهٔ کاری تان بگردید عبارتاند از:
-
گروههای فیسبوک؛
-
گروههای لینکدین
-
انجمن های گفتگوی صنایع مختلف، مانند گروه های تلگرامی مرتبط؛
-
انجمن های گفتگوی پرسش و پاسخ، مانند جوابکو.
صرف نظر از اینکه فعالیت های مرتبط با شبکه سازی اینترنتی را به چه صورتی انجام دهید،. روشی است بسیار سودمند برای معرفی کسبوکارتان به کاربرانی که امکان تبدیل شدنشان به مشتری وجود دارد و نیز برای رونق کسبوکار. بهطور کلی؛ این در حالی است که این فعالیتها اغلب هزینهای برای شما ندارد.
گام اول شبکه سازی اینترنتی
برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی اینترنتی ، نخستین کاری. که باید انجام دهید راه اندازی وب سایتی خوشساخت و حرفهای است. به خدمت گرفتن فردی متخصص برای انجام این کار میتواند بسیار سودمند باشد .(اگر توان پرداخت هزینهاش را داشته باشید)، چراکه آنها با استفاده از تجربهٔ خود میتوانند وبسایت را بهگونهای طراحی کنند. که توجه افراد را جلب کند و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. مجموعه کیان آرت می تواند. بهترین گزینه برای ساخت وب سایت شما و شبکه سازی اینترنتی باشد.
بهتر است زمانی که وبسایت مراحل ساخت را طی میکند. و برنامهٔ اولیهٔ آن نوشته میشود، تحقیقات گستردهای در زمینهٔ کلمات. کلیدی انجام دهید. کلمات کلیدیای که انتخاب میکنید، در رتبهٔ نهایی شما در موتورهای جستجو تأثیر بسزایی خواهد. داشت، بنابراین طرحریزی برنامهای کارآمد برای کلمات کلیدی یکی از مهمترین فعالیتهایی است. که به هنگام شروع کار بازاریابی اینترنتی باید انجام دهید.
زمانی که بازدید از وبسایت شما آغاز میشود، حتما فرمی در قسمتی از صفحهٔ اصلی. وبسایت قرار دهید که امکان دریافت ایمیل بازدید کنندگان به وسیلهٔ آن وجود داشته باشد. بهعلاوه ایمیلهای خوشامدگویی ارسال خودکاری هم از قبل آماده کرده باشید. که در اسرع وقت بتوانید با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید. پس از آنکه کار طراحی و راهاندازی وبسایت به پایان رسید، برای بیشتر کسبوکارها مرحلهٔ بعدی کار، طرحریزی .برنامهای برای حضور مؤثر در شبکههای اجتماعی خواهد بود. هر کسبوکاری باید دارای صفحهٔ اینستاگرام یا تلگرام یا توئیتری باشد. که حاوی اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ حوزهٔ کاریش باشد. بسته به ویژگیهای مخاطبان، میتوان حسابهای کاربریای هم در .دیگر شبکههای اجتماعی مهم از جمله لینکداین، آپارات، فیسبوک و پینترست و … درست کرد.
کمی زمان میبرد تا نتیجهٔ مطلوب از فعالیتهای انجام گرفته در شبکههای اجتماعی حاصل شود. و برای این منظور باید مرتباً مطالب قرار گرفته در این شبکهها را بهروز کرد و مورد بررسی قرار داد، اما. نتیجهٔ حاصل شده ارزش این تلاش و زحمت را دارد و فعالیت در شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از بهترین .روشها برای تشکیل انجمن اینترنتی مرتبط با هر کسبوکاری شناخته میشود. پس از به پایان رسیدن کار ساخت حساب کاربری در شبکههای اینترنتی. مد نظر، میتوانید به صلاحدید خود از دیگر انواع فعالیتهای مرتبط با بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (چه در تبلیغات شبکههای اجتماعی باشد، چه در تبلیغات وابسته به جستجو و چه تبلیغات بنری ) به شما کمک میکند تا در کوتاهترین زمان، به شکلی کارآمد به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و اگر بخواهید دیگران را از تجربه و تخصص خود آگاه کنید، استفاده از فعالیتهای مرتبط با بازاریابی محتوا هم ایدهٔ بسیار خوبی است.

ارزیابی نتایج فعالیت های شبکه سازی اینترنتی
فارغ از اینکه کدام پلتفرم ها را برای پیشبرد فعالیتهای بازاریابی اینترنتی به کار گرفته باشید، ابزارهای رایگانی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید میزان کارایی بازاریابی اینترنتی خود را ارزیابی کنید.
-
گوگل آنالیتیکس: کانالهای وارد کنندهٔ ترافیک به سایت شما، کسانی که از وبسایتتان بازدید میکنند، چگونگی فعالیت این افراد در سایت شما و عواملی که به تبدیل، تشویقشان میکند، از جمله مواردی هستند که با استفاده از آنالیتیکس گوگل میتوان پیگیری کرد. استفاده از آن هم کار دشواری نیست و با استفاده از چند تگ ساده میتوانید آن را با وبسایتتان همگام کنید. تحلیلگر گوگل منبع اطلاعاتی ارزشمندی است که هر وبسایتی باید در اختیار داشته باشد؛
-
تحلیلگرهای همسان بر روی پلتفرم: از جمله این تحلیلگرها میتوان به فیسبوک اینسایتز، تحلیلگر توییتر و اینستاگرام اینسایتز (Insights) اشاره کرد. با استفاده از این تحلیلگرها میتوان معیارهای بر روی پلتفرم از قبیل لایکها، بهاشتراکگذاریها، ریتوییتها، کامنتها و پیامهای مستقیم را مورد ارزیابی قرار داد. با استفاده از این اطلاعات میتوانید ببینید تلاشهایتان در زمینهٔ تشکیل انجمن اینترنتی تا چه حد نتیجهبخش بوده است و محتوایتان تا چه حد توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.
برآورد هزینهٔ فعالیتهای بازاریابی اینترنتی (آنلاین)
فعالیتهای بازاریابی اینترنتی میتواند هزینهٔ زیادی به همراه داشته باشد، اما خوشبختانه امکان سازگار کردن هزینهها با تمامی بودجههای منظور شده برای بازاریابی وجود دارد. پیش از هر چیز باید بخشی از سرمایهٔ خود را به منظور پرداخت هزینهٔ سالانهٔ هاست و دامین وبسایت کنار بگذارید تا از کارکرد مؤثر مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی خود کسب اطمینان کنید.
فعالیت در شبکه های اینترنتی به خودی خود رایگان است و اگر وظیفهٔ تولید و مدیریت محتوای مورد نیاز را به شخص دیگری نسپارید، آن هم هزینهای نخواهد داشت. تعدادی از پلتفرمهای بازاریابی ایمیل موجود، برای صد یا هزار مشترک ابتدایی شما هزینهای در نظر نمیگیرند و با استفاده از این پلتفرمها میتوان پس از افزایش نسبی درآمد، اقدام به پرداخت هزینه برای این بخش کرد. بهعلاوه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگانی چون گوگل پلنر (Google Keyword Planner) هم وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانید بدون پرداخت هزینه وبسایت خود را بهینه سازی کنید و میتواند انتخاب ایدهآلی برای شروع کار باشد.
از بخشهای یاد شده که بگذریم، تعدادی فعالیت دیگر وجود دارد که توصیه میشود از همان ابتدای کار بخشی از سرمایهٔ خود را صرف هزینههای مرتبط با آنها کنید. این فعالیتها عبارتاند از:
-
استخدام طراحی حرفهای برای ساخت وبسایت.
-
استخدام کسی که اصول تبلیغ نویسی را می داند.
-
سرمایهگذاری برای راهاندازی کمپین های پرداخت به ازای کلیک به منظور دستیابی به مخاطبان بیشتر و سرعت بخشیدن به فعالیتهای مرتبط با تولید مشتری راغب. بسته به هدفتان در پلتفرم یکتانت میتوانید از کلیکی ۵۰ تومان داشته باشید تا قیمتها و بودجههای بازاریابی بالاتر.
باید به خاطر داشت هر هزینهای که صرف پیشبرد فعالیتهای مرتبط با بازاریابی اینترنتی میشود، نه تنها نوعی سرمایهگذاری درآمدزا حساب میشود، بلکه در شمار دیگر هزینههای لازم برای کسبوکار قرار میگیرد. به هنگام فرا رسیدن زمان پرداخت مالیات است که هزینههای لازم برای کسبوکار به کمک شما میآیند و ارزش سرمایهای را که در اختیار دارید بیشتر میکنند.
جمعبندی
ممکن است برداشتن قدمهای اولیه برای شبکه سازی اینترنتی برایتان دشوار باشد و به کمی زمان نیاز است تا خود را با شرایط وفق دهید و اطلاعات بیشتری دربارهٔ فعالیتهای آن پیدا کنید. به هر عنوان، بازاریابی اینترنتی جزء جداییناپذیر هر نوع کسبوکاری است و حتی کسبوکارهای کوچک که به منظور خدمترسانی به مشتریهای محلی راهاندازی شدهاند باید آن را مد نظر قرار دهند تا بتوانند به مرور زمان کارشان را گسترش دهند و به مشتریهای بیشتری دسترسی پیدا کنند.
خوشبختانه تعداد نسبتا زیاد پلتفرمها و ابزارهای رایگانی که به منظور پیشبرد فعالیتهای بازاریابی اینترنتی طراحی شدهاند این امکان را به شما میدهند که با هر بودجهای که در اختیار دارید، بتوانید اقدامات عملی در این زمینه صورت دهید. این مسئله باعث میشود تا تمامی کسبوکارها، فارغ از اینکه تا چه حد بزرگ یا کوچک باشند، بتوانند این فعالیتها را برای خود لحاظ کنند و از سودآوری حاصل از آنها استفاده کنند.