شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین

 

با تغییر رویکرد ذهنی نسبت به شبکه‌های اجتماعی و استراتژی های مشخص، شما می‌توانید از این رسانه‌ی جدید استفاده کنید ولی باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید که بتوانید از آن بهره ببرید. در اینجا قصد داریم راه‌هایی را برای استفاده از  شبکه‌های اجتماعی در کسب‌وکار به شما نشان دهیم:

 

از نسخه‌های پولی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

واقعیت این است که مخاطبان شما، محتوای باکیفیتی را که عرضه می‌کنید دوست دارند و وقت‌شان را برای آن می‌گذارند، ولی باید بدانید که راحت‌ترین کار برای کاهش نرخ دسترسی طبیعی به شبکه‌های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق لینک اخبار این است که در شبکه‌های اجتماعی از سرویس‌های پولی استفاده کنید. بعضی از این سرویس‌ها شامل سرویس‌های تبلیغات تقویت شده فیس‌بوک و توییتر هستند.

هاب اسپات (Hobspot) که شرکتی در آمریکا است و راهکارهای جامع بازاریابی و فروش را بر روی نرم‌افزارهایش ارائه می‌دهد، متوجه شد که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ ، شرکت‌ها بودجه‌ی تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی خود را از ۱۷.۷ میلیارد دلار به ۲۳.۶ میلیارد دلار تغییر داده‌اند. از آنجا که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تمام تلاش خود را برای گرفتن توجه مخاطبان به کار می برند، استفاده از سرویس‌های پولی که شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌کنند، راه حیاتی برای رشد محتوای عرضه شده است. متاسفانه افراد به منفعتی که از استفاده از شبکه‌های پولی می‌برند نگاه نمی‌کنند و حاضر نیستند چنین سرمایه‌گذاری داشته باشند که در نهایت باعث عقب ماندن آنها از رقابت می‌شود.

 

روی آموزش خودتان کار کنید

برای اینکه در یک صنعت، مخصوصا رسانه‌ اجتماعی به‌روز باشید باید از کارشناسان این حوزه بخواهید که به شما آموزش دهند. مهم نیست که کسب‌وکار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. می‌توانید هر سه ماه یک بار در دوره‌های آموزشی آنلاین و یا کلاس‌های حضوری شرکت کنید و از اطلاعات آنها استفاده کنید و آن را به کارمندان خود نیز انتقال دهید.

 

بر روی سرویس‌های طرف سوم (Third Party) سرمایه‌گذاری کنید

باید از ابزارهای تحلیلی یا سرویس‌های مشاوره‌ای که متخصص در این زمینه هستند استفاده کنید. مطمئن باشید که شرکت شما از بابت این سرمایه‌گذاری، سود خوبی کسب خواهد کرد. برای اینکه برای خودتان زمان بخرید، باید نزد مشاوران بروید که این مشاور می‌تواند یک شخص یا یک نرم‌افزار باشد. به یاد داشته باشید که اکثر چیزهایی که در زندگی به دست آورده‌اید، چیزهایی است که بهای آن را پرداخته‌اید.

 

تنها روی چند شبکه، بصورت عمیق کار کنید

در حال حاضر و با توجه به ارتقاء الگوریتم‌ شبکه‌های اجتماعی، کیفیت محتوا و درگیر کردن مخاطب با آن، در دیده شدن شما بسیار مهم است. الگوریتم فیس‌بوک، صفحه‌هایی را که نرخ دیده شدن آنها از طریق جستجوی عادی از طریق موتورهای جستجو پایین می‌آید، جریمه می‌کند. سایر شبکه‌های اجتماعی هم همین کار را انجام می‌دهند.

با این دید، شما باید زمان خود را بر روی آن دسته از شبکه‌های اجتماعی بگذارید که بهترین کارکرد را برای شرکت شما دارند. نباید هر پلتفرم شبکه‌ي اجتماعی را که می‌شناسید به کار بگیرید. اگر شبکه‌ی اجتماعی شما در پینترست خیلی خوب کار می‌کند، و از توییتر هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اید، باید استراتژی فعالیت‌تان را در توییتر مجددا بازسازی کنید یا پینترست را در اولویت قرار دهید. اگر محتوایی که عرضه می‌کنید هیچ ارتباطی با لینکدین ندارد، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگری عرضه کنید. می‌بینید که این قانون خیلی صریح و ساده است. در دنیای پر تغییر دیجیتال، ممکن است افراد در این دام بیفتند که باید در همه جا دیده شوند. این طرز فکر باعث می‌شود که کیفیت محتوایتان را در پلتفرم‌های اجتماعی نادیده بگیرید که شما را از رسیدن به هدف دور می‌کند. باید دقت کنید که اکثر اوقات تصمیم‌گیری صحیح این است که از یک شبکه‌ی اجتماعی به خاطر کم اثر بودن، خارج شوید.

 

 

 

آموزش بازاریابی اینترنتی

social networks on online marketingبازاریاببازاریابیبازاریابی آنلاینبازاریابی اینترنتیشبکه های اجتماعینقش شبکه های اجتماعی بر بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما