seo-on-page

پیش تر درباره اینکه سئو دقیقا چیست، و چه انواعی دارد صحبت کردیم. که برای مطالعه آن مطلب کافی است تا روی کلمه آبی رنگ در همین پاراگراف کلیک کنید.در این مقاله تصمیم گرفتیم تا سئو داخل سایت (on page) و راهکارهای اجرای آن را به شما آموزش بدهیم؛ پس تا انتهای همین مطلب با ما باشید.

سئو On Page  چیست؟

روش های زیادی برای سئو کردن وب سایت وجود دارد؛ که یکی از آنها سئو on page  است. اگر بخواهیم خیلی ساده سئو on page  که به آن سئو داخل سایت هم میگویند را تعریف کنیم این چنین میگوییم؛ مجموع راهکارهایی که در داخل سایت صورت میگیرد تا سایت برای موتورهای جستجو بهینه شود.

برای یادگیری با راهکارهای اعجاز انگیز سئو on page با ما همچنان همراه باشید.

راهکارهای سئو On Page چه هستند؟ 

بهینه کردن عنوان و توضیحات (Meta Tittle وMeta Discription)  

زمانی که موضوعی را در گوگل سرچ میکنیم، لیستی از نتایج را به ما نشان میدهد.

هر کدام از آن نتایج شامل یک عنوان است که در خط اول با حروف درشت نمایش داده میشود؛ که به آن متا تایتل میگوییم.

همچنین در زیر متا تایتل دو یا سه خطی توضیحات میبینیم؛ که به آن متا دیسکریپشن میگوییم.

برای بهینه کردن متا تایتل بهترین حالت این است که عنوان اصلی متن  ( تگ H1) و کلمات کلیدی را در متا تایتیل (عنوان متا) وارد کنیم.

برای بهینه کردن متا دیسکریپشن باید چند نکته را در نظر بگیریم. اول اینکه باید از کلمات کلیدی متن در آن استفاده کنیم. دوم اینکه متا دیسکریپشن باید شامل چکیده مطلب باشد. و نکته آخر اینکه این خلاصه باید در نهایتا 150 حرف گنجانده شود.

بهینه کردن URL

URL  عبارت است از همان آدرس سایت که در ادامه آن آدرس صفحه مربوطه می آید. برای درک UR کافی است تا به بالای همین صفحه نگاه کنید. اما چگونه بفهمیمURL  ای بهینه است؟

URL مناسب، URL ای است که دارای 3 ویژگی باشد:

1/ طولانی نباشد.

2/ نام آن مرتبط با محتوای همان صفحه باشد.

3/ قابل خواندن باشد؛ و در آن از اعداد یا ترکیب حروف بی ربط استفاده نشده باشد.

بهینه سازی فنی سایت

کارهایی که برای اجرای سئو  on page به لحاظ فنی میتوانند اجرا شوند، به دو دسته طبقه بندی میشوند.

1/ افزایش سرعت سایت: مخاطب این روزها بسیار پرعجله است؛ و زمان کافی برای لود شدن سایت ندارد. در این میان برنده کسی است که سرعت سایت را به منظور اجرای راهکاری موثر، بر سئو On Page  بالابرده باشد.

2/ ریسپانسیو بودن سایت: ریسپانسیو بودن که به آن واکنش گرا بودن هم میگویند به معنای آن است که سایت در هر وسیله ای مانند موبایل و تب لت کاملا لود شود. گاهی اوقات وقتی سایتی را در موبایلمان باز میکنیم، منوها و صفحات کامل نمایش داده نمیشوند. اما اگر همان سایت را در صفحه کامپیوتر باز کنیم مشکلی به نظر نمی آید.

در چنین شرایطی میگوییم این سایت ریسپانسیو نیست.

تولید محتوای متنی بهینه شده  

1/شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی در متن

کلمات کلیدی در هر حوزه و کسب و کاری کلماتی هستند؛ که مخاطبان بیشتر آنها را در گوگل جستجو میکنند. مثلا اگر شما در حوزه فروش تورهای خارجی فعالیت دارید احتمالا کلمه ای مانند تور ترکیه کلمه کلیدی مهمی محسوب میشود. اما در کنار آن برخی کاربران کلماتی مانند خرید تور ترکیه ارزان، تور ترکیه لحظه آخری، و … را هم سرچ میکنند.

شما باید در حوزه کاری خودتان کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مترادف را پیدا کنید؛ و برای آنها محتوای مخاطب پسند و جذاب تولید کنید.

ضمن اینکه بسیار اهمیت دارد که کلمات کلیدی به صورت یکنواخت در متن توزیع شده باشند. استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی ممکن است شما را با خشم گوگل مواجه کند.

2/ مشخص کردن تگ های HTML

تگ های HTML که همان سرنویس ها و سرتیترهای یک متن هستند از اهمیت ویژه ای در تولید محتوای متنی سئو شده برخوردار هستند. عنوان ها باید جذاب و ترغیب کننده انتخاب شوند. و در یک متن توجه کنیم که عنوان اصلی H1  است؛ زیرمجموعه های آن H2، زیر شاخه ها H3  و به همین ترتیب است که ادامه پیدا میکنند.

3/ استفاده از تصویر در متن

تصاویر به جز افزایش جذابیت مطلب باعث درک بهتر خواننده از متن هم میشوند. بهتر است در هر متنی از 2 تا 3 عکس حتما استفاده شود.

4/ لینک سازی داخلی

زمانی که شما از یک نوشته به سایر نوشته ها در سایت خود لینک میدهید، لینک سازی داخلی را انجام داده اید.

لینک سازی داخلی باعث چرخیدن بیشتر کاربر در سایت شما، بالا رفتن نرخ ماندگاری و کاهش نرخ پرش میشود. مجموع این اتفاق ها بنا بر الگوریتم گوگل در افزایش بهبود رتبه سایت موثر هستند.

سئو

تولید محتوا در سئوسئو داخل پیجسئو سایت در کرج

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Call Now Buttonتماس با ما