White hat SEO

سئو بر مبنای اینکه در اجرای آن از روش های اصولی استفاده میشود یا غیراصولی به سه دسته سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه طبقه بندی میشود.

در این مقاله میخواهیم از سئو کلاه سفید که به آن white hat seo  هم میگویند، و 5 نمونه از بهترین روش و موثرترین روش های آن برایتان بگوییم.

سئو کلاه سفید(White Hat Seo) چیست؟

سئو کلاه سفید به مجموعه ای از استراتژی های سئو میگوییم، که مطابق با استانداردهای الگوریتم های گوگل هستند. در این نوع از سئو تمامی کارهایی که انجام میگیرد، برای سایت مفید و موثر هستند. این راهکارها هیچ خطر و مشکلی برای با خود به همراه ندارند.

در حقیقت، در سئو کلاه سفید هر قدمی که برمیداریم باید فقط در جهت رفع نیاز مخاطب باشد.

به عبارت دیگر به کارگیری روش های سئو کلاه سفید، در ابتدا با رضایت مخاطب و سپس با رضایت موتور جستجوی گوگل همراه است.

5 نمونه از بهترین راهکارهای سئوکلاه سفید

1/ تولید محتوای متنی باکیفیت و مخاطب پسند

در گذشته زمانیکه چند لینک اول گوگل را باز میکردیم، مشاهده میکردیم که همه آنها محتواهای یکسان و کپی شده دارند.

 

اما امروزه با افزایش سطح آگاهی از دانش سئو، و جریمه هایی که گوگل در نظر گرفته است، کمتر شاهد این اتفاق هستیم.

در حال حاضر صاحبان کسب و کار دریافته اند که باید فقط در زمینه تولید محتوای متنی ای که برای کاربر مفید است قدم بردارند.

وقتی محتوای متنی، محتوای خوب و باکیفیتی باشد، خواننده مجذوب مطلب و محتوا در سایت ما میشود. و ممکن است وقتی به خودش می آید که ساعت ها در حال چرخ زدن در وب سایتمان است.

البته باید بگوییم که برای ایجاد محتوای متنی استاندارد باید به تمام ضوابط و قوانین گوگل که در مطلب سئو off page ، به طور کامل به آنها پرداخته ایم هم توجه شود.

2/ ریسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن سایت

طراحی سایت در دسته استراتژی های سئو کلاه سفید قرار نمیگیرد. اما طراحی سایتی که برای دستگاه های شخصی مانند موبایل و تبلت ریسپانسیو باشد در دسته راهکارهای سئو کلاه سفید قرار میگیرد.

پس از آنکه طبق آمار رسمی مشخص شد در چند سال اخیر افراد زیادی برای ورود به وب سایت ها از موبایل استفاده کرده اند. گوگل در سال 2016 بیانیه ای در زمینه اهمیت ریسپانسیو بودن سایت صادر کرد.

البته سوای بیانیه صادر شده گوگل اصلا جالب نیست که زمانی که کاربری سایت ما را در موبایل خود جستجو میکند با یک صفحه نصف و نیمه، و در هم روبرو شود. چنین اتفاقی میتواند با ترک سریع کاربران از سایت، افزایش نرخ پرش و کاهش رتبه سایت همراه باشد.

3/ ساخت اکانت GMB

حتما برای شما هم پیش آمده که کلمه ای مانند رستوران را در موتورهای جستجو سرچ میکنید. آنگاه در همان صفحه اول و بالای همه جستجوها یک نقشه که نام چندین رستوران در آن نمایش داده شده است ظاهر میشود.

کافی است تا بر روی نام هر یک از آن رستوران ها بزنید، تا به پروفایلی که آدرس، شماره تلفن و لیست قیمت غذاهای رستوران را در برگرفته است هدایت شوید. در حقیقت، باید بگوییم که این رستوران ها خود را به اکانت GMB مجهز کرده اند.

اکانت GMB که برگرفته شده از کلمات GOOGLE MY BUSINESS است. GMB به معنای ثبت کسب و کار در نقشه گوگل است.

این استراتژی یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین استراتژی های سئو کلاه سفید است. این روش شانس دیدن شما را در بین همسایگان و هم محلی تان به طرز چشمگیری بالا میبرد.

4/ لینک سازی خارجی به روش طبیعی

لینک سازی یکی از روش های حساس در طی فرآیند سئو کلاه سفید است. چرا که این روش همانقدر که در صورت اجرای قانونی و طبیعی میتواند در بهبود رتبه سایت مفید باشد. اجرای غلط و افراطی آن منجر به جریمه شدن و کاهش رتبه سایت میشود.

منظور ما از لینک سازی به روش طبیعی این است که شما آنقدر در تولید محتوای متنی باکیفیت، حرف ها برای گفتن دارید

که کسب و کارهای هم صنف خودتان به شما اعتماد میکنند؛ و به وب سایتتان لینک میدهند.

این یک اتفاق بسیار ارزشمند و درخشان است. و مانند این است که یک فروشنده ساعت، برای فروش ساعتی با برند یا رنگی که خودش در حال حاضر در مغازه موجود ندارد، مشتری را به یکی از همکاران مورد اعتمادش ارجاع میدهد.

این را باید بدانید که صرفا تولید محتوا بدون لینک سازی طبیعی، در سئو کلاه سفید تاثیرگذار نخواهد بود.

5/ بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از کم هزینه ترین روش های سئو کلاه سفید است. متاسفانه برخی افراد آن را با محتوای بازاریابی به اشتباه میگیرند.

برای روشن شدن تفاوت این دو موضوع ما برایتان مثالی میزنیم. تصور کنید که بازاریابی محتوا با مفهوم فروش تلفن و بازایابی محتوایی با مفهوم فروش تلفنی برابری میکند. با این تفاوت که شما در اینجا به جای تلفن با محتوا سروکار دارید.

در بازایابی محتوا یا همان فروش تلفن شما باید به فروش تلفن یا معرفی محتوایی که تولید کرده اید بپردازید. که در غیر اینصورت تمام زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند.

در حقیقت، در بازایابی محتوا شما با روش هایی مانند انتشار نوشته ها و پست هایتان در شبکه های اجتماعی، و با کمک گرفتن از حلقه ارتباطی افرادی که در کنارتان هستند به معرفی و نشر نوشته هایتان میپردازید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!