سئو اینستاگرام

شاید شما کلمه سئو اینستاگرام را زیاد شنیده باشید. اما از آنجا که اینستاگرام یک پلتفرم موبایل محور است، این سوال پیش می آید که موتور جستجو در آن به چه صورتی کار میکند؟ آیا موتور جستجو اینستاگرام مانند گوگل کار میکند؟ اصلا اینستاگرام موتور جستجو دارد یا خیر؟

در پاسخ به سوالات بالا باید بگوییم که سئو در اینستاگرام با سئو در وب سایت کاملا متفاوت است. سئو اینستاگرام تنها به مفهوم مجموعه فعالیت هایی اشاره دارد که موجب بهبود در روند پیج میشوند (افزایش فروش و افزایش فالوور).

در این مقاله میخواهیم شما را به طور کامل با مفهوم سئو اینستاگرام، و روش هایی که منجر به افزایش فالورر و فروش پیج میشود آشنا کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

سئو اینستاگرام چیست؟

در حقیقت، بحث سئو اینستاگرام از آنجایی که این پلتفرم مانند گوگل دارای الگوریتم است، و بسیار مخاطب محور عمل میکند قوت میگیرد. وگرنه در واقع سئو اینستاگرام هرگز به صورت سئو وب سایت مطرح نبوده است.

اینستاگرام یک برنامه عکس محور است، که در سالهای اخیر با جذب کاربران میلیاردی توانسته است، از تلگرام و سایر اپ های ارتباطی گوی سبقت را بگیرد. در مقاله های پیشین از مدیریت پیج اینستاگرام به طور کامل صحبت کردیم. که در صورت تمایل برای خواندن آن کافی است تا بر روی لینک آبی اسن صفحه کلیلک کنید.

در این میان پیج های موفق در تولید محتوای کاربرپسند توانسته اند، در مسیر جذب فالوور واقعی و تبدیل آنها به مشتری قدم بردارند. چنین پیج هایی با سرمایه گذاری های اندک برای تولید محتوا به سودآوری های کلان رسیده اند. و این چیزی جز مفهوم سئو اینستاگرام نیست.

برای اجرای درست سئو اینستاگرام نخست باید ایجاد یک حساب کاربری به صورت بیزینسی صورت بگیرد. در ادامه شما یاد میدهیم که چگونه با رعایت 8 نکته ساده اما مهم به درآمدهای کلان از اینستاگرام برسید.

8 مرحله تا سئو اینستاگرام

1/ انتخاب نام کاربری مناسب 

در اینستاگرام بسیاری از مخاطبان، شما را با نام کاربری جستجو میکنند. از این رو بهینه سازی نام کاربری ( بهینه سازی نام اکانت) اهمیت بسیار زیادی دارد. برای بهینه سازی نام کاربری باید چند مورد مهم را در نظر بگیرید:

1/ نام کاربری ساده و کوتاه باشد

2/ از نام تجاری و کلمات کلیدی کسب و کار در آن استفاده شود.

3/ بیانگر نوع فعالیت و خدمت شما باشد.

4/ منحصر به فرد باشد.

2/ بایو مناسب  

بایو همان توضیحاتی است که در بالای هر پیج مشاهده میکنیم. این توضیحات باید در نگاه اول خدمتی که شما ارائه میدهید را معرفی کند. یعنی کاربر باید با خواندن بایو دریابد که فالو کردن پبج ما چه مزیت و فایده ای برای او دارد.

همچنین در این قسمت میتوانید در صورت داشتن وب سایت آدرس آن را قرار بدهید. همچین برای افزایش بازدید و  ترافیک سایت کافی است تا با جملاتی ساده کاربر را برای کلیک کردن رو لینک سایت متقاعد کنید.

3/ استفاده از عکس های مناسب  

آن چیزی که بیشتر از هر موردی افراد را در یک پیج اینستاگرام مجذوب میکند، عکس های رنگی و با کیفیت آن صفحه است. برای اینکار مهم نیست که با موبایل شروع به کار میکنید یا با دوربین عکاسی. مهم این است که بتوانید اصول ساده اما مهم عکاسی مانند نورپردازی، رنگ بندی و … را رعایت کنید.

همچنین سعی کنید برای عکس ها در هنگام بارگزاری نام مشخص کنید. به این ترتیب شما با رعایت تگ آلت یک قدم مفید در سئو پیج اینستاگرام خودتان برداشته اید.

4/ نوشتن کپشن خوب  

کپشن نوشته ای است که شما برای اطلاعات بیشتر مخاطب در زیر پست و عکس ثبت میکنید. کپشن خوب و ایده آل کپشنی است که کوتاه، ساده، خوانا و مفید باشد.

رعایت لحن برند و در نظر گرفتن ویژگی های مخاطب در کپشن بسیار حائز اهمیت است. چراکه کپشن جذاب، گامی اصلی و اساسی در جهت سئو اینستاگرام است.

فوت کوزه گری در نوشتن کپشن خوب این است که در انتهای آن حتما از مخاطب بخواهید تا کاری را برای شما انجام بدهد (لایک کند، ذخیره کند، کامنت بگذارد و …). به این درخواست بسیار اثربخش و مهم کال تو اکشن میگوییم.

5/ هشتگ گذاری اصولی  

زمانیکه کاربری میخواهد موضوعی را در اینستاگرام پیدا کند، به سراغ هشتگ ها میرود. از این رو اهمیت استفاده از هشتگ های مناسب و درست در سئو پیج اینستاگرام غیرقابل چشم پوشی است.

درنوشتن هشتگ ها اصول زیر را حتما رعایت کنید:

1/ از استفاده زیاد هشتگ ها خودداری کنید.

2/ از هشتگ های تکراری در پست های پشت سر هم استفاده نکنید.

3/ از هشتگ های مرتبط با پست استفاده کنید.

4/ اگر پیج کوچکی دارد از هشتگ های بزرگ (بیشتر از 50k ) استفاده نکنید. چراکه در آن صورت شما در بین رقیبان بزرگ دیده نمیشوید.

6/ تجزیه و تحلیل اینستاگرام 

برای اینکه بتوانید سئو اینستاگرام را به درستی اجرا کنید باید بتوانید رفتار مخاطب را تجزیه و تحلیل کنید. برای اینکار میتوانید از قسمت اینسایت اینستاگرام که در اکانت های بیزینسی فعال است یا سایر برنامه های رایگان و پولی استفاده کنید.

به طور مثال اینکه بدانید مخاطب شما کدام پست را بیشتر به اشتراک گذاشته، کدام پست را ذخیره کرده و کدام پست را بیشتر لایک کرده است به شما کمک میکند تا محتواهای مورد علاقه او را شناسایی و تولید کنید.

7/ تجزیه و تحلیل رقبا  

برای اینکار کافی است تا از طریق هشتگ ها، رقبای خودتان را پیدا کنید. به پیج آنهایی که تعامل خوبی دارند دقت کنید. آنها آینه مناسب برای تمام فعالیت های شما از جمله زمان پست گذاری، نوع پست (عکس، فیلم یا IGTV)، هشتگ گذاری و … هستند. به این خاطر که آنها آزمون و خطاهای لازم را برای رسیدن به این نقطه از موفقیت انجام داده اند.

8/ اعتمادسازی کنید  

اگر پیحی زیر 1000 نفر فالوور دارید، مهمترین راهکار در سئو اینستاگرام شما اعتماد سازی است. برای اینکار کافی است تا خودتان جلوی دوربین بروید.

مخاطبان با دیدن شما متوجه میشوند که با پیج واقعی روبرو هستند نه ربات یا پیج فیک. پیشنهاد ما این است که برای اعتمادسازی به تولید ویدیو در قالب پست و اجرای لایو اقدام کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!