راهکارهای-برندسازی

برندسازی یا برندینگ یعنی شما چه یک شخص هستید، چه یک شرکت، زمانیکه اسم شما شنیده میشود مردم بی درنگ به یاد کالا و خدمت شما بیوفتند. برندسازی یعنی به جای گذاشتن ردپای خود در ذهن تمام افراد، یعنی شهرت و کسب اعتبار.

اما بدون تردید؛ برای رسیدن به این مرحله نیازمند تلاش، صبر و انجام راهکارهای صحیح و اصولی هستیم.

بسیار، کسب و کارهایی که در زمینه برندسازی موفق بوده اند، اما به یکباره محبوبیت خود را از دست داده اند؛ و بر چرخه تکرار افتاده اند.

پس سوال اینجاست که، برای موفق شدن و البته موفق ماندن در این مسیر چه راهکارهای برندسازی میتوانند ما رو پشتیبانی کنند؟

برای گرفتن پاسخ این سوال، با ما در این مقاله همراه باشید.

5 راهکار برندسازی

1/ مخاطب هدفتان را بشناسید

در هر کسب و کاری که هستید، برای برند سازی باید بتوانید با مخاطبان هدف خود ارتباط بگیرد. پس آنها را شناسایی کنید و ویژگی های مهم آنها را بررسی کنید.

جنسیت، سن، سطح درآمد، تحصیلات، سبک تفریحات را مطالعه کنید. حتی پا را فراتر بگذارید و آنها را به لحاظ فرهنگ، جغرافیا، رفتار شناختی و روانشناسی بررسی کنید.

در فرآیند برندسازی شما نمیتوانید همه افراد را از خود راضی نگه دارید. بلکه آنچه بسیار اهمیت دارد جلب توجه و نظر مخاطب شماست.

2/ ایجاد هویت و شخصیت برای برندتان

تصور کنید که برای خرید تور خارجی به یک دفتر هواپیمایی مراجعه میکنید. کارمندان آن شرکت با ادعایی مبنی بر متفاوت بودن از دیگر دفاتر هواپیمایی شما را برای حضور در آنجا قانع میکنند. اما مدت زمانی که از ورودتان به آن دفتر میگذر، متوجه میشوید هیچ چیز متفاوتی از نوع خدمات، قیمت و حتی نحوه برخورد کارکنان با مشتری وجود ندارد؛ و شما میتوانستید همین کار را با مراجعه به دفتری نزدیک تر به محل سکونتتان انجام دهید.

ادعای متفاوت بودن نیازمند شناخت مشتریان هدف و مقصد خود ماست. این کار نیازمند تعریف شخصیت و هویت برای کسب و کار یا نام تجاری ماست. نگاه کردن به برندمان به چشم یک انسان، که به دنیا می آید، رشد میکند و میمیرد؛ بزرگترین مصداق این موضوع است.

3/ چالش برانگیز باشید

اینکه برند و کسب و کار شما در رتبه چندم است اهمیتی ندارد، شما با ایجاد هیجان و انگیزه در بین مردم آنها را وادار میکنید که در مورد شما صحبت کنند و شما بر سر زبان ها بیوفتید.

مثلا اگر دقت کرده باشیم شرکت گوگل، هرچند وقت یکبار ساختارهای سنتی را میشکند و خود را به مخاطبینش یادآوری میکند.

فقط حواستان باشد در این مسیر باید به وعده هایی که میدهید و حرف هایی که میزنید پایبند باشید. همچنین در عین حال از توجه به برطرف کردن نقاط ضعف خود غافل نشوید.

4/ برای برندتان داستان سرایی بکنید

داستان ها از گذشته تا به امروز مورد توجه انسان ها بوده اند. تمام داستان هایی که شنیده ایم در ذهن ما نقش بسته و خارج نشده اند؛ چراکه بشر به سمت داستان جذب میشود.

داستان سرایی برای برند، یکی از راهکارهای برندسازی است که بسیار پراهمیت است.

یکی از روش های  داستان سرایی برند این است که یک موقعیت فرضی را طراحی کنید. از مشکلات و دشواری ها در آن موقعیت فرضی بگویید. برای حل آن مشکل راه حل هایی مطرح کنید. حالا از مشکلات هرکدام از راه حل ها پرده بردارید. و در مرحله آخر برند و کسب و کارتان همچون شاهزاده با اسب سفید بیاید و همه مشکلات را حل کند.

اگر شما بتوانید چنین کاری ظریف و با دقت انجام دهید، توانسته اید داستان برند خود را به صورت حرفه ای مطرح کنید.

5/با مخاطب برندتان همدلی کنید

این مرحله به عنوان یکی از راهکارهای برندسازی، نیازمند شناخت دقیق احساسات و هیجانات جامعه مخاطب برندتان است.

تحریک کردن احساسات انسان ها، باعث میشود تا توجه شان به شما جلب شود. کافی است مغز، احساسات، مشکلات و نیازهای آنها را بشناسیم و به آنها نشان دهیم که ما هم همدل و همراه آنها هستیم.

پیشنهاد ما در کیان آرت این است که قبل از شروع گام برای برندسازی، طراحی سایت را فراموش نکنید.

فناوری اطلاعات

برند سازی شرکتبرندینگ چیست ؟برندینگ در البرزبرندینگ در کرجروش های برندسازی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Call Now Buttonتماس با ما