تاثیر اینستاگرام بر ترافیک سایت

تاثیر اینستاگرام بر ترافیک سایت

تاثیر اینستاگرام بر ترافیک سایت

هدف نهایی هر کسب و کار وتجارت الکترونیک جذب افراد بیشتر و معرفی بهتر محصولات و خدمات خود است امروزه به دلیل محبوب شدن و اطمینان بیشتر مردم به خرید انلاین بازار بسیاری از این کسب و کار های اینترنتی بسیار داغ شده و مردم بیشتر ازاین سایت ها خرید می کنند بنابراین هر چه اعتماد مخاطب به یک برند بیشتر باشد، احتمال فروش آن برند نیز بیشتر می­‌شود. در این مقاله به تاثیر اینستاگرام بر محبوبیت یک سایت می پردازیم.

اینستاگرام

این شبکه اجتماعی محبوب از سال 2018 در جایگاه سومین شبکه اجتماعی محبوب در جهان قرار گرفت. اینستاگرام با 800 میلیون کاربر فعال می­‌تواند بستر مناسبی برای شناساندن خود به مخاطبانتان، و کسب درآمد از اینستاگرام باشد و تنها با یک بایوی جذاب می­‌توانید کاربران را به مشتريان دائمی خود تبدیل کنید.

برای متوجه شدن تاثیرات این شبکه به بررسی اجزائ آن و همچنین راه کارهای معرفی بهتر سایت را باهم مرور می کنبم.

بیو اینستاگرام

بایو اینستاگرام از تاثیرگذارترین راه­‌های جذب و افزایش ورودی سایت است که هرگز نباید از آن غافل شد. داشتن یک بایو خوب نشان­ دهنده­‌ی هویت شما و کسب­‌و­کار شماست. کاربران بعد از مشاهده‌­ی عکس پروفایل ­و نام کاربری قطعا نگاهی به بیوی اینستاگرام شما خواهند انداخت. پس لازم است نکات مهم و جذاب از کسب‌­و­کارتان را به طور خیلی مختصر و مفید در حداکثر چهار خط بیان کنید.

تصویر پروفایل

آواتار یا تصویر پروفایل اولین چیزی است که بازدیدکنندگان در زمان بازدید از پیج شما مشاده می‌­کنند، پس باید تصویر پروفایل شما در عین سادگی باکیفیت، مرتبط با کسب­‌و­کار، تصویری از لوگوی مجموعه یا عکسی از محصولات شما باشد.

نام کاربری

نام کاربری شما درست در زیر عکس پروفایل شما قرار می‌­گیرد و استفاده از کلمات کلیدی در آن به افزایش بازدید کاربران کمک زیادی خواهد کرد. نامی که دراین قسمت در نظر می‌­گیرید باید یکتا، منحصربفرد، مرتبط با فعالیت شما، خوانا و به راحتی قابل جستجو باشد.

لینک وب­سایت

در قسمت بایوی اینستاگرام تنها یک محل برای افزودن مستقیم لینک وب­سایت اصلی خود وجود دارد. این بخش مهم از اینستاگرام را دست کم نگیرید و برای هدایت به صفحه اصلی وبسایت خود یا یک محتوای خاص از این لینک استفاده کنید که توصیه می­‌شود آخرین یا محبوب‌­ترین مطالب خود را تبلیغ کنید(این لینک را می­‌توانید به طور منظم تغییر دهید.)

دسته بندی یا Category

اگر پروفایل شما بیزینس یا تجاری است یک دسته‌بندی مناسب و مرتبط با فعالیت خود به طور مثال نویسنده، ورزشکار، نقاش و … انتخاب کنید. مزیت انتخاب دسته بندی این است که دیگر نیازی نیست از فضای اختصاصی بایو برای توضیح نوع فعالیتتان استفاده کنید.

هشتگ­‌ها

هشتگ‌­ها به شما کمک می‌­کنند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته باشید. بهتر است فقط از هشتگ­‌های پرطرفدار در حوزه­ی کاری خود و از هشتگ­‌های اختصاصی مخصوص به خود یا برند خود استفاده کنید.

Highlight

استوری­‌های مهم و جذاب را می‌­توانید با قابلیت Highlight بدون محدودیت زمانی به طور دائمی در پیج خود نگه دارید، این روش نه تنها باعث ارتباط بهتر با مخاطب می­‌شود بلکه باعث می‌­شود کسانی که به تازگی به لیست مخاطبان شما افزوده شده‌­اند بتوانند از اطلاعات و مطالب گذشته نیز استفاده کنند. بهتر است استوری­‌هایی مانند “درباره من”، “سوالات متداول” و “محتوای وبسایت” یا “محبوب‌ترین محصولات” را هایلایت کنید.

تعامل با مخاطب

رسانه­‌های اجتماعی فرصت­‌های بی‌سابقه‌ای برای برقراری ارتباط مستقیم با دنبال کنندگان فراهم می­‌کنند. برای تعامل بیشتر با مخاطب و اینکه نشان دهید نظر مخاطب یا مشتریان چقدر برای شما مهم است باید به همه‌­ی کامنت­‌ها، دایرکت و نظراتی که در رابطه با محتوای سایت ارسال می­‌گردد در اولین فرصت پاسخ دهید. با استفاده از استیکر Poll می‌­توانید قابلیت نظرسنجی را در استوری اینستاگرام خود اضافه نمایید و با طرح یک پرسش و قرار دادن دو گزینه نظر کاربران خود را جویا شوید یا می‌­توانید از ویژگی پرسش و پاسخ استفاده کنید تا از پیشنهادات مشتریان خود نیز بهره‌­مند شوید.

کمپین اینستاگرام

برای اثرگذار بودن فعالیت‌ها در اینستاگرام یک برنامه­‌ریزی دقیق و مشخص برای محتوا بسیار مهم و اساسی است؛ اینکه مشخص کنید برای تبلیغ هر محتوا چه مدت زمان نیاز است. برای آسان‌تر کردن روند ­کار، روی ابزارهای مناسب سرمایه­‌گذاری کنید تا به شما در سازماندهی برنامه تبلیغات کمک کند. درست مانند اینکه چگونه یک تقویم سرمقاله را برای وردپرس برنامه‌­ریزی می­‌کنید، می‌­توانید یک کمپین اینستاگرامی را نیز برنامه‌­ریزی کنید.

تاثیر اینستاگرام  بر وبسایت

رسانه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام سکویی مناسب برای جلب توجه فوری به هر چیزی که از نظر بصری برای مخاطبان جذاب است می­‌باشد. این اپلیکیشن محبوب به عنوان دومین پلتفرم پرکاربرد پس از فیس­بوک، زمینه­‌ای مناسب برای صاحبان کسب­‌وکار که به دنبال ترافیک بیشتر به وبسایت­‌های وردپرس خود هستند می‌­باشد؛ پس به جای استفاده از این­ نرم‌­افزار به عنوان سرگرمی می‌­توان با رعایت اصول و قوانین صحیح بازدید سایت خود را افزایش داده و رتبه‌­ی سایت خود را از طریق همین نرم‌­افزار چندین برابر کنید.

لینک وب­سایت : در قسمت بیوی اینستاگرام تنها یک محل برای افزودن مستقیم لینک وب­سایت اصلی خود وجود دارد.این بخش مهم از اینستاگرام را دست کم نگیرید و برای هدایت به صفحه اصلی وبسایت خود یا یک محتوای خاص از این لینک استفاده کنید که توصیه می­‌شود آخرین یا محبوب­ترین مطالب خود را تبلیغ کنید(این لینک را می­‌توانید به طور منظم تغییر دهید.)

استوری : به غیر از قرار دادن لینک در قسمت بیو قابلیت قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام در دو نسخه Android و iOS نیز افزوده شده است، اما فقط کابران خاصی قادر به استفاده از آن هستند. دسته اول افرادی هستند که از نظر اینستاگرام تایید شده­‌اند و تیک آبی رنگی در پروفایلشان قابل مشاهده است، دسته دوم پیج­‌های تجاری هستند که تعداد فالوور یا دنبال کننده­‌ی آنها 10k یا 10 هزار نفر باشد.

لندینگ پیج : لندینگ پیج یا صفحه فرود بازدید کننده، به صفحات خاص و منحصربفردی گفته می­‌شود که کاربر به وسیله­‌ی آن مستقیما و بدون هیچ جستجویی در گوگل به وبسایت شما وارد می­‌شود. طراحی و ساخت صفحه فرود باید به قدری جذاب باشد که کاربر را به کلیک کردن ترغیب کند، مطالب سایت را بخواند و مدت زمان بیشتری در سایت بماند.

افزایش ترافیک وردپرس با اینستاگرام

هیچ بستری مناسب‌­تر از اینستاگرام برای جذب مخاطب و رسیدن به هدفتان وجود ندارد، در این مقاله برخی از نکات اساسی برای دریافت ورودی از اینستاگرام برای وردپرس را ذکر کردیم، ممکن است همه‌­ی استراتژی­‌ها راهکار موثری برای شما نباشد اما از آزمایش کردن تکنیک­‌های مختلف نترسید و هر یک از آن­ها را حداقل یکبار امتحان کنید، نتایج خود را اندازه بگیرید، ارزیابی و تصمیم­‌گیری کنید.

آموزش سئوآموزش هاطراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما