بازاریابی در توییتر

بازاریابی در توییتر

بازاریابی در توییتر

در این مقاله قصد داریم شما را با بازاریابی در توییتر آشنا کنیم زیرا این شبکه یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است. که توانسته با قدرت، میزان اثرگذاری و قابلیت موج سازی ، بسیاری از شرکت‌های بزرگ ایرانی، سیاستمداران از تمامی طیف‌ها و سلبریتی‌های فراوانی را به خود جذب کند.

معرفی توییتر

نام توییتر (Twitter) از واژه Tweet به معنی جیک جیک کردن ویا پرنده آواز خوان برگرفته شده است . در اینجا پرنده مورد نظر (که خودِ کاربران توییتر باشند) می‌تواند جدیدترین خبرها را به گوش همه جهانیان برسانند. همین باعث شده کلمه Tweet در واژه نامۀ انگلیسی به معنی نوشتن یا پست کردن محتوا اضافه شود.

توییتر امروزه به اصلی‌ترین تریبون “شهروند – خبرنگارها” تبدیل شده؛ یعنی افرادی که خبرنگار حرفه‌ای یا شخص معروفی محسوب نشده و فقط به دنبال پلتفرمی آنلاین برای خبررسانی و ارتباط با دنیای بیرون هستند.

طبق آخرین آمار ارائه شده در پایان سه ماه دوم سال ۲۰۱۸، توئیتر در ماه بیش از ۳۳۵ میلیون کاربر فعال دارد.

ساختار و محتوای توییتر

به طور کلی ساختار توییتر بسیار ساده است و کلا یک ستون بیشتر ندارد. از این رو شما به راحتی می‌توانید در آن توییت‌ها را بالا و پایین (Scroll) کنید. همچنین ناگفته نماند انواع مختلف محتوا در شبکه اجتماعی توییتر قابل به اشتراک‌گذاری است.

نوشتن متن در توییتر

در توییتر نوشتن متن و به اشتراک‌گذاری آن با فشردن دکمه Tweet امکان پذیر است. همچنین امکان نوشتن متن های طولانی تا ۲۸۰ کاراکتر امکان پذیر است اما توجه داشته باشید ، باید نوشته خود را در چند توییت مجزا نوشته یا به اصطلاح یک “رشته توییت‌” بنویسید. همین باید توجه توجه داشته باشید یکی از راه های بازاریابی در توییتر نوشتن متن است.

لینک‌ها در توییتر 

اگر یک محتوا در بخش وبلاگ شخی و یا شرکتی خود نوشته اید و یا  در وب سایتتان محصولی برای فروش دارید یا خبر یا محتوای جالبی در فضای وب دیده‌اید که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید لینک صفحه مورد نظر را توییت کنید. به نتکه بسیار مهم توجه داشته باشید که لینک‌ها جزو ۲۸۰ کاراکتر توییت‌ها محسوب نمی‌شوند و می‌توانید به راحتی متن مورد نظرتان را هم کنار لینک مورد نظر قرار دهید.

توییتر تمامی لینک‌های به اشتراک گذاشته شده را با استفاده از دامنه t.co کوتاه می‌کند. این دامنه به صورت اختصاصی متعلق به توییتر است و هر لینکی که شما در آن منتشر کنید با این دامنه کوتاه می‌شود.

محتوای تصویری در توییتر 

به اشتراک گذاری عکس و گیف در توییتر بسیار آسان است. در هر توییت می‌توانید حداکثر ۱ گیف یا ۴ عکس توییت کنید و همچنین می توانید  از اپلیکیشن موبایلی توییتر استفاده کنید تا به راحتی تصاویر ها را مستقیما از دوربین گوشی خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری ویدیو در توییتر 

به اشتراک‌گذاری ویدیو از طریق آپلود کردن فایل یا ضبط آن با دوربین فیلمبرداری گوشی امکان پذیر است. حداکثر زمان ویئویی که به اشتراک می خواهید بزارید حتما می تواند حداکثر ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه باشد اما اگر بیشتر از این زمان باشد، توییتر به صورت اتوماتیک ویدیوی شما را کوتاه خواهد کرد. اما اگر نیازمند این هستید که ویدیوی طولانی‌تری را به اشتراک بگذارید، بهتر است آن ویدیو را در آپارات، نماشا، یوتیوب و سایر رسانه‌ها بارگزاری کنید و لینک آن را در توئیتر به اشتراک بگذارید.

از جمله امکاناتی که توییر در خود جای داده است ، امکان پخش زنده ویدیو است.

 

نظرسنجی‌ها (Polls) در توییتر 

یکی از بهترین ویژگی‌های توییتر برای تعامل با دیگر کاربران، امکان ایجاد نظرسنجی در آن است. کافی است روی دکمه ایجاد نظرسنجی کلیک کرده، سوالتان را تایپ کنید و پاسخ‌های مورد نظر را وارد کرده تا کاربران بتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند. امکان ایجاد محدودیت زمانی (یعنی اینکه نظرسنجی تا چه زمانی روی سایت بماند) نیز وجود دارد

نظر سنجی

ابزارها و امکانات در توییتر

دقیقا همانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، برای دیدن توییت‌ها نیازی به ثبت نام در توییتر ندارید، اما برای فعالیت در توییتر و استفاده از اپلیکیشن‌ موبایلی آن، بایستی حساب کاربری خود را داشته باشید. برای ساختن حساب کاربری در تویتر  به یک آدرس ایمیل احتیاج دارید.

ساختن حساب کاربری و تنظیمات پروفایل در توییتر

ساختن حساب کاربری در توییتر با داشتن یک آدرس ایمیل معتبر و یک رمز عبور امکان پذیر است.

بعد از ورود، حتما باید یک نام کاربری (username) برای خودتون  انتخاب کنبد در غیر اینصورت توییتر خودش برای شما یک نام کاربری تعریف خواهد کرد. همچنین می‌توانید در قسمت تنظیمات نام کاربری خود را تغییر دهید، به شرطی که قبلا کسی از این اسم استفاده نکرده باشد. توجه داشته باشید که نام کاربری با عنوان اکانت شما متفاوت است. برای انتخاب عنوان اکانت هم از نام‌های فارسی و هم انگلیسی بنا به سلیقۀ خود می‌توانید استفاده کنید.

 

دنبال کردن و دنبال شدن در توییتر

دقیقا مثل همه  شبکه‌های اجتماعی ، در توییتر هم امکان فالو کردن دیگر کاربران وجود دارد. بخاطر ذاتِ توییتر که در آن جریان اطلاعات باز بوده و در دسترس همه است، حالت پیش فرض این است که می‌توانید هر کاربری را فالو کرده و از همان لحظه به توییت‌های آنها دسترسی داشته باشید، اما در صورت تمایل می‌توانید حساب کاربری خود را به صورت Private یا خصوصی درآورده تا افراد دیگر قبل از فالو کردن شما، از شما اجازه بگیرند.

.

فیو، ریتوییت، منشن و ریپلای در توییتر

عبارت فِیو (Fave) حالت کوتاه شده Favorite است که البته الان به نام همان لایک (Like) شناخته می‌شود. این کار درست همانند لایک کردن پست‌ها در دیگر شبکه‌های اجتماعی است. توجه داشته باشید که با فیو کردن یک توییت، دنبال‌کنندگان شما نیز خواهند دانست که شما آن توییت را پسندیده‌اید. اگر دوست ندارید از طرف فالوئرهایتان قضاوت شوید، هر توییتی را لایک نکنید مگر آنکه مایل باشید آنها نیز آن توییت را ببینند و بپسندند.

 

اگر وب سایت ندارید و قصد راه اندازی وب ساتتون رو دارید تا محتوا تون رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید می تونیم در بحث طراحی وب سایت می تونیم در خدمتتون باشیم و لازم به ذکر هیتش برای دوستانی که ساکن کرج هستند طراحی وب سایت در کرج با تخفیف های استنایی در این ماه شروع شده

پست مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید