انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی

در امر سئو انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است و از ازین رو باید منابعی رو پیدا کنید برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب می توان گفت یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن کلمه کلیدی  پیشنهادات گوگل می باشد  به این علت که  گوگل مفید ترین و بهترین نتایج را برای جست و جوی یافتن کلمه کلیدی مناسب به افراد ارائه می دهد. یافتن بهترین کلمات کلیدی جزو اصول اولیه سئو و تولید محتوا محسوب می شود

در اول باید بگوییم که کلمه کلمه کلیدی چیست ؟

کلمه کلیدی یا Keywords” به کلماتی گفته میشود که فکر میکنیم کاربران در موتورهای جستجو معمولا از آن کلمات برای پیدا کردن وب سایت و صفحات سایت مورد نظرشان استفاده میکنند تا در نهایت بتوانند به هدف مورد نظرشان برسند.

راه های یافتن کلات کلیدی

۱- استفاده از گوگل

اگر شما در گوگل جستجویی انجام داده باشید متوجه میشود خود گوگل نسبت به تایپ کلمات کلیدی شما, پیشنهاد هایی هم به شما میدهد که همین میتواند به عنوان اولین سرنخ برای شما باشد. یعنی گوگل با این کار به شما میگوید که کاربران متناسب با کلمه کلیدی که شما تایپ کرده اید هم از این کلمات کلیدی پیشنهاد داده شده استفاده کرده اند.

۲- استفاده از انجمن هابی مرتبط

قطعا به طور حتم در حوزه کسب و کار شما وب سایت هایی که معمولا به نام  انجمن  یا  فروم  فعالیت میکنند وجود دارند که در آن وب سایت ها افراد سوال هایی را مطرح نموده و بسیاری دیکر از افراد معمولی و حتی متخصص به پاسخ به آنها می پردازند. شما میتوانید با مطالعه این وب سایت ها و انجمن ها متوجه شوید که معمولا نیاز کاربران چیست و سپس بر اساس آن به دنبال کلمات کلیدی مورد نظر بگردید.

البته در این میان راه ها و روش های دیگری هم وجود دارد که مطمئنا در حوزه کاری شما و با توجه به تجربه های شما می تواند اتفاق بیافتد.

۳- استفاده از مشتری

اگر کسب کار شما دارای مشتریانی هستید و یا مغازه به صورت فیزیکی دارید. شما میتونید با اونها صحبت کنید و ببینید که معمولا در اینترنت از چه کلماتی استفاده کرده اند تا به شما رسیده اند. حالا چه به صورت اینترنتی و یا چه به صورت فیزیکی. حتی میتوانید برای این کار فرم های مخصوصی برایشان درست نمایید که زمانی که به محل شما آمدند, بتوانند آن فرم ها را پر نموده و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهند. حتی این نکات را هم میتوانید به تیم فروش خود بگویید که این سوالات را به صورت محدود از مشتریان و کاربران شما سوال نماید.

۴ – استفاده از Alexa

سایت Alexa یکی از وب سایت های وابسه به شرکت آمازون است و همچنین یکی از شناخته شده ترین وب سایت ها در دنیا برای رتبه دهی وب سایت ها هم در خود کشورشان است و هم در دنیا که میتواند ملاک خوبی برای شناسایی وب سایت ها در حوزه سئو باشد. یکی از بخش های این وب سایت به شما میگوید که سایت مورد نظر که شما در Alexa به  دنبال آن هستید, عموما از چه کلمات کلیدی بیشترین بازدید را دارد و این هم میتواند به عنوان یکی از راه های دیگری باشد که برای تهیه لیست کلمات کلیدی و حتی آنالیز رقبا مورد استفاده قرار بگیرد.

الکسا

بالاخره کدوم کلمه رو انتخاب کنیم ؟

خوب پس از اینکه متوجه شدید که هر یکی از کلمات کلیدی به طور متوسط چقدر در طول ماه جستجو شده اند, به احتمال زیاد به سراغ کلمات کلیدی خواهید رفت که عدد بالاتر (جستجوی بیشتر) داشته باشند و تنها این انتخاب به دلیل این است که آن کلمه کلیدی برای شما ورودی و ترافیک بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. این نظریه غلط نیست ولی کار چندان منطقی نیست.

به دلیل اینکه کلمات کلیدی که دارای تعداد جستجوی بالاتر هستند, طبیعتا رقابت بیشتر و سنگین تر هم بر روی آن کلمات کلیدی وجود دارد و شما هم زمان بیشتری نیاز دارید تا بر روی آن کلمه کلیدی در صفحات SERP موتورهای جستجو در رتبه های بالا قرار بگیرید.

همچین در امرور سئو و یا طراحی سایت امری بود ی تونید از بخش ارتباط با ما در ارتباط باشید

پست مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید