رتبه بندی الکسا چقدر مهم است؟

رتبه بندی الکسا

همه کسب و کارهایی که هدف بازاریابی آنلاین را در بهبود نرخ تبدیل خود دنبال کرده اند. اکنون راه های مختلفی برای جذب ترافیک هدفمند وجود دارد. بعضی ها در مکان های خوب در SERPs قرار می گیرند، دیگران می دانند که سایتشان ترافیک سنگین را دریافت می کند. در هر صورت، هر یک از این هدف دستیابی به موفقیت مالی است.

اما در حالی که با استفاده از گوگل بالا می رود ممکن است بعضی از افراد کسب و کار به نظر می رسد تنها راهی برای شناختن خود و در نتیجه رسیدن به هدف خود، دیگران فکر می کنند که مکان خوبی در سیستم رتبه بندی الکسا نیز ممکن است به نفع آنها باشد.

رتبه بندی الکسا چیست؟

این یک سیستم رتبه بندی است که توسط Alexa (یک شرکت تابعه آمازون) تعیین شده است که اساسا حسابرسی می کند و تعداد دفعات بازدید از سایت های مختلف را به صورت عمومی می سازد. الگوریتم که بر اساس آن رتبه بندی ترافیک الکسا محاسبه می شود ساده است.

این بر اساس میزان ترافیک ثبت شده از کاربران است که نوار ابزار الکسا را ​​در مدت سه ماه نصب کرده است.این ترافیک براساس پارامترهایی مانند نمایش و دسترسی به صفحه است.

دسترسی به تعداد کاربران الکسا که در یک روز یک سایت خاص بازدید می کنند، اشاره دارد. نمایش صفحه، همانطور که نشان می دهد، تعداد دفعاتی است که یک صفحه خاص (URL) توسط کاربران الکسا مشاهده می شود.

الکسا هر چند این را روشن می کند، اگر یک کاربر خاص چندین بار در یک روز از همان URL بازدید می کند، همه آن بازدید ها به عنوان یک شمارش می شوند.

اولین گام فرایند رتبه بندی محاسبه میزان دسترسی و تعداد بازدید های صفحه برای همه سایت ها در وب به صورت روزانه است. رتبه بندی الکسا با انجام میانگین هندسی بازه و نمایش صفحه، به طور میانگین در مدت یک دوره از پیش تعیین شده (سه ماه) به دست می آید.

 چگونه رتبه بندی الکسا کار می کند

شروع بسیار آسان است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که از سایت alexa.com بازدید کنید و نوار ابزار Alexa را دانلود کنید (و نصب کنید).

این نوار ابزار یک تابع جستجو را ارائه می دهد اما عمدتا رتبه (در سطح جهانی) سایت بازدید شده و همچنین سایت هایی را که توسط مرورگرهای وب مورد بازدید قرار گرفته اند و به برخی از سایت های بازدید شده مرتبط شده اند نمایش می دهد.

نوار ابزار الکسا نه تنها اطلاعات را نمایش می دهد بلکه همچنین داده ها را به سرور مرکزی ارسال می کند. بنابراین، هر بار که شما یک صفحه وب را از طریق یک مرورگر وب (یعنی اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس) که نوار ابزار نصب شده است، بازدید می کنید، اطلاعات به سرور نشان داده می شود که IP شما و صفحه ای که بازدید می کنید ارسال می شود. چنین داده هایی از همه کاربرانی که دارای نوار ابزار الکسا هستند جمع آوری می شوند.

با الکسا، رتبه بندی عددی کوچکتر، بهتر است. اکثر مردم می گویند اگر شما موفق به ساخت آن در بالای 100،000 شوید، این نشانه ای است که سایت شما از ترافیک بسیار سنگین برخوردار است.

آیا رتبه بندی الکسا ارزش هر چیزی است؟

فواید

  •   همانطور که در رتبه PageRank گوگل است، رتبه بندی رتبه بندی خود را پایین تر، بهتر است.
  • این به وب مسترها و تبلیغ کنندگان کمک می کند پتانسیل بازاریابی واقعی وب سایت شما را ببینید. رتبه الکسا شما بهتر است، آنها بیشتر مایل به خرید فضای تبلیغاتی در وب سایت شما خواهند بود.
  • صفحات یا وبلاگ های شخصی مورد توجه قرار گرفته و به همان شیوه به عنوان وب سایت های منظم رتبه بندی می شوند. آنها حتی یک علامت متمایز (*) دریافت خواهند کرد
  • توجه داشته باشید که رتبه بندی الکسا اطلاعاتی در مورد وب سایت شما ارائه می دهد، این ابزار خوبی است که با توجه به بهینه سازی موتورهای جستجو.  

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!