طراحی وب سایت در کرج
09101013858

تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی و اهمیت آن - طراحی سایت شرکت کیان تجارت فاوا

 

 

بازاریابی در فضای مجازی

 

اینکه چگونه از فرصت تبلیغات در فضای مجازی به نحو ه درست استفاده کنیم به مهارت کاربران بر می گردد.

راه های متنوعی برای اینکه بتوانیم از طریق اینترنت بازاریابی کنیم وجود دارد و تقریبا همه ما با تبلیغات سایت های مختلف که مورد بازدید ما قرار دارد، مواجه شده ایم.

این روش یکی از روش های متداول تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد که مانند نصب تبلیغات بر روی دیوار های شهر است.
بدین صورت که ما تبلیغات خود را باز طریق یک عکس ،متن، فایل چند رسانه ای بر روی سایت های پر بازدید قرار می دهیم و یا اینکه با طراحی سایت شخصی و بهینه سازی سایت بتوانیم آن را به مرحله عمل برسانیم.

همه وب سایت های ایرانی قسمتی از ترافیک خود را به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت از دست می دهند. و این حقیقتی است که وجود دارد و اگر می خواهید یک وب سایت ایرانی داشته باشید باید این را در محاسبات خود دخالت دهید. چون مخاطبان شما در ایران هستند. بنابراین باید وب سایتی داشته باشید که برای سرعت پایین طراحی شده باشد. پس وب سایت خود را باید به گونه ای بهینه سازی کنید که در کمترین زمان ممکن صفحاتش لود شوند

جدا از طراحی وب ، می توان در ساخت کانال‌های اجتماعی و درگیر کردن مخاطبان از صفحات اجتماعی کمک گرفت که این کار با ساخت پروفایل هایی در فیسبوک و توئیتر و اینستگرام انجام می شود. و به شما کمک می کند تا مخطبان بیشتر را جذب کنید و تاثیر گذاری بیشتری رو آنها داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد استفاده از تبلیغ کلمه ای تنها ۱۰% به پیشرفت و جذب مشتری کمک می کند ولی ترکیبی از تصاویر و نقل قول تا ۶۵% تاثیر گذار خواهد بود. چرا که افراد معمولا علاقه بیشتری به دیدن تصاویر در تبلیغات دارند و ذهن آنها درگیر فرایند های دیداری می شود. و علاوه بر ایجاد رابطه بصری گفتن روایتی از اطلاعات موضوع مورد تبلیغ نیز کمک خواهد کرد.

معمولا در صفحات اجتماعی از جمله توئیتر پست هایی که به همراه عکس هستند ۱۵۰% بیشتر از پست های دیگر بین افراد منشر می شود.
حتی در این خصوص ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی نیز پیشنهاد می شود چرا که ۸۵% افراد علاقه دارند کالایی که را به صورت آنلاین خریداری می کنند در یک ویدئو بسیار کوتاه مشاهده کنند.

 

 

تبلیغات در فضای مجازی – ویژگی ها و مزایا

میزان ضریب نفوذ و اثرگذاری شبکه های اجتماعی در زندگی انسان مدرن تا بدان حد شده که هر تولید کننده کالا یا خدمات را برای ترغیب مخاطبان به سمت خود جلب می کند. گرچه بسیاری از شبکه های اجتماعی و برنامه های فضای مجازی، مختص دنیای مدرن ساخته شده و در این جوامع رشد و رونق دارد، لیکن حضور شبکه های اجتماعی در قشر شهرنشین ایرانی نیز به حد قابل تاملی بالا رفته است؛ تا حدی که طبق برخی از آمار، ساعتها از زندگی شهرنشینان ایرانی در شبکه های اجتماعی اینترنتی و موبایلی می گذرد!

 

ویژگی ها و اهمیت تبلیغات شبکه های اجتماعی در جهان امروز

 

  • پست های شبکه های اجتماعی تا ۷۸ درصد روی خرید، تاثیرگذار است.
  • مطالب شبکه های اجتماعی تا ۸۵ درصد می تواند به تغییر رفتار انسان منجرشود.
  • اعتماد به مطالب شبکه های اجتماعی تا ۴۶ درصد برآورد شده است.
  • امروزه ۳۳ درصد افراد از طریق شبکه های اجتماعی با برندها و محصولات و خدمات جدید آشنا می شوند.
  • میزان دستیابی به ۱۰۰۰ نفر مخاطب در یک روزنامه بیش از ۱۰۰ برابر هزینه در برابر دستیابی به همین تعداد مخاطب در شبکه اجتماعی مثل فیس بوک دارد.
  • مخاطبان بسیاری در این عرصه حضور دارند و بر خلاف دیگر رسانه ها، هر روز بر تعداد مخاطبین آن افزوده می شود.
  • تعامل در این فضای مجازی، دو طرفه بوده و مخاطبان می توانند اعلام نظر کرده بر همین اساس، بازخوردگیری به سهولت قابل انجام است.
  • مخاطبان حتی در همین فضا می توانند خرید کنند و خرید آنلاین و درگاه پرداخت نیز وجود دارد.
  • تبلیغات در آن بسیار ارزان و ارزنده است.
  • تبلیغات در این فضا چند رسانه ای و مولتی مدیا است و از متن، صدا، تصویر، فیلم و… می توان در آن استفاده کرد.
  • در فضای دیجیتال، همراه با تبلیغاتی، امور روابط عمومی و ایجاد باشگاه مشتریان نیز امکان پذیر است.
  • تبلیغات در این فضا، اکثرا آزاردهنده نیست و مخاطب را اذیت نمی کند.
  • اثر بخشی و ثمر بخشی تبلیغات در فضای دیجیتالی معمولا بیشتر است.
  • ارزیابی تبلیغات و میزان تاثیر آن به راحتی قابل بررسی و اندازه گیری است.
  • می توان در این تبلیغات مخاطب را درگیر کرد و با لایک و کامنت به نظرخواهی و انجام اقدامات تعاملی دست زد.
  • می توان روی مخاطب هر منطقه بر اساس فرهنگ و ویژگی های دموگرافیک آن، تبلیغات کرد.
  • برنامه های پیشبرد فروش و جشنواره ها و اخبار و اطلاعات به سرعت در این فضا، قابل اطلاع رسانی و اجراست.